Jump to content

Stary EJ22 - wymiana napinacza?


maup
 Share

Recommended Posts

Witam

 

W moim Outbacku (rocznik 1996, silnik SOHC 2200) będę zmieniał rozrząd.

W komplecie nie występuje napinacz (ta rurka) ale mechanik mnie prześwięcił, że to ma być wymienione razem z paskiem, rolkami etc.

Sprzedawca części coś mi mówił, że tę rurkę można założyć ale nie trzeba, że ponoć można ją jakoś sprawdzić i decydować.

Kom wierzyć?

Napinacz jest suchy, nie ma wycieków ale czy można go jakoś rzetelnie sprawdzić?

Czy jednak trzeba wymieniać??

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

W moim Outbacku (rocznik 1996, silnik SOHC 2200) będę zmieniał rozrząd.

W komplecie nie występuje napinacz (ta rurka) ale mechanik mnie prześwięcił, że to ma być wymienione razem z paskiem, rolkami etc.

Sprzedawca części coś mi mówił, że tę rurkę można założyć ale nie trzeba, że ponoć można ją jakoś sprawdzić i decydować.

Kom wierzyć?

Napinacz jest suchy, nie ma wycieków ale czy można go jakoś rzetelnie sprawdzić?

Czy jednak trzeba wymieniać??

 

 

Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. :P

Link to comment
Share on other sites

Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. :P

A ha ha - pewności nie mam, tak samo nie mam pewności czy do następnej wymiany wytrzyma każda inna część automobilu :)

Problem jest taki, że ten napinacz nie dość, że nie występował w sprzedawanych przez rozmaite formy kompletach naprawczych rozrządu, tak w ogóle mało kto potrafi go namierzyć bo moje cudo dość skutecznie opiera się katalogom :P już dostałem numer części, który po sprawdzeniu okazał się być opisanym jako napinacz paska klinowego wielorowkowego :/

Z drugiej strony pompa wody też niby nie występuje a jest wymieniana przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. :P

A ha ha - pewności nie mam, tak samo nie mam pewności czy do następnej wymiany wytrzyma każda inna część automobilu :)

Problem jest taki, że ten napinacz nie dość, że nie występował w sprzedawanych przez rozmaite formy kompletach naprawczych rozrządu, tak w ogóle mało kto potrafi go namierzyć bo moje cudo dość skutecznie opiera się katalogom :P już dostałem numer części, który po sprawdzeniu okazał się być opisanym jako napinacz paska klinowego wielorowkowego :/

Z drugiej strony pompa wody też niby nie występuje a jest wymieniana przy okazji.

 

No to jeśli nie masz pewności... :P

 

13068-AA027 - nr napinacza

21111-AA000 - nr pompy wody

 

Są dostępne...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

faktem jest, są.

pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej :)

dzięki za dobre słowo :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

witam

temat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny.

mam OBK H6 2001r.

Z klekoczącym rozrzadem.

walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma

Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ?

No i jeszcze jeden dylemat

wiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela)

czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ?

wcale nie jest łatwo .

mam namierzone z H6 ale nowszego od tribeci i teraz pytanie zasadnicze . Ktoś sie orientuje czy pasują ?

opinie roznych znawców sa podzielone a ja juz od zmysłów odchodze :/

Link to comment
Share on other sites

faktem jest, są.

pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej :)

dzięki za dobre słowo :D

 

po wymianie kawałka aluminium przykręcanego do bloku, takiego wspornika, możesz stosować napinacz nowego typu, taki jak w nowszym GT, WRXie czy STI

Link to comment
Share on other sites

faktem jest, są.

pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej :)

dzięki za dobre słowo :D

 

po wymianie kawałka aluminium przykręcanego do bloku, takiego wspornika, możesz stosować napinacz nowego typu, taki jak w nowszym GT, WRXie czy STI

 

EMO , o czym Ty piszesz :shock: , tu chodzi o silnik H6 :idea: , tam nic nie zmienisz :idea:

 

-- 24 sie 2011, o 08:45 --

 

mam silnik 3 litry h6

to pewne z tym aluminium ?

myslalem o napinaczu z nowszego h6 takiego jak w legacy/outback IV generacja lub tribeca 3.0 24v

z jakiego silnika mam wziasc ten kawalek aluminium ?

 

Z nowego typu , napinacz jest inny :roll:

Link to comment
Share on other sites

witam

temat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny.

mam OBK H6 2001r.

Z klekoczącym rozrzadem.

walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma

Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ?

 

W ASO :idea:

 

No i jeszcze jeden dylemat

wiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela)

czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ?

 

Próbowałeś zrobić płukankę i wymienić olej na dobry? U mnie pomogło...

Link to comment
Share on other sites

olej z filtrami zmienilem

nie wiem co masz na mysli piszac o plukance

zmienic olej

troche pojezdzic

i znowu zmienic olej ?

mysle ze z napinacza schodzi cisnienie

po odpaleniu jazgot niemilosierny

pozniej troche lepiej ale dalej klekocze

 

 

ASO ... przemilczam ... najpierw wmawiali ze mam pasek i rozrad maja na miejscu - po dluzszej rozmowie zmienili zdanie ...

rozrzad jednak na łańcuchu :) brak czesci - na zamowienie 3-9 miesiecy . :!: :?:

pozniej pytalem ich jeszcze tak bardziej dla samego siebie jak zaprogramowac kluczyk do auta i nic o tym nie wiedzieli

robie to w kilka minut :) wiec ASO dla mnie nie istnieje . :mrgreen:

 

Mam juz kontakt z kims kto w akceptowalnym terminie moze mi to sprowadzic

teraz zastanawiam sie czy za kwote ktora uslyszalem robic rozrzad czy kupic rozbitego anglika z polowa mojego przebiegu i przelozyc silnik a reszte klamotow rozsprzedac.

Link to comment
Share on other sites

:? kilku mechanikow ktorych podpytalem o ta metode powiedzialo ze istnieje duze ryzyko pozegnania sie z cisnieniem w silniku po takim zabiegu

wszyscy zgodnie optuja za zmianami oleju i filtrow 2 moze 3 razy pod rzad co 1000 km

wiec wlasnie pierwsza zmiane zrobilem

poradzili mi tez inny olej niz przeboj olejowy konfekcjonowany w polsce

nie chce wymieniac z nazwy .

Zalalem olej nie konfekcjonowany w naszym kraju tez full syntetyk i jest duzo lepiej

mysle ze te dwie zmiany oleju ktore jeszcze przedemna powinny cos wniesc pozytywnego

wyjasni sie za dwa tygodniee bo mniej wiecej takie przebiegi robie

na pewno napisze co z tego wyszlo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...