maup Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam W moim Outbacku (rocznik 1996, silnik SOHC 2200) będę zmieniał rozrząd. W komplecie nie występuje napinacz (ta rurka) ale mechanik mnie prześwięcił, że to ma być wymienione razem z paskiem, rolkami etc. Sprzedawca części coś mi mówił, że tę rurkę można założyć ale nie trzeba, że ponoć można ją jakoś sprawdzić i decydować. Kom wierzyć? Napinacz jest suchy, nie ma wycieków ale czy można go jakoś rzetelnie sprawdzić? Czy jednak trzeba wymieniać?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Witam W moim Outbacku (rocznik 1996, silnik SOHC 2200) będę zmieniał rozrząd. W komplecie nie występuje napinacz (ta rurka) ale mechanik mnie prześwięcił, że to ma być wymienione razem z paskiem, rolkami etc. Sprzedawca części coś mi mówił, że tę rurkę można założyć ale nie trzeba, że ponoć można ją jakoś sprawdzić i decydować. Kom wierzyć? Napinacz jest suchy, nie ma wycieków ale czy można go jakoś rzetelnie sprawdzić? Czy jednak trzeba wymieniać?? Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. A ha ha - pewności nie mam, tak samo nie mam pewności czy do następnej wymiany wytrzyma każda inna część automobilu Problem jest taki, że ten napinacz nie dość, że nie występował w sprzedawanych przez rozmaite formy kompletach naprawczych rozrządu, tak w ogóle mało kto potrafi go namierzyć bo moje cudo dość skutecznie opiera się katalogom już dostałem numer części, który po sprawdzeniu okazał się być opisanym jako napinacz paska klinowego wielorowkowego :/ Z drugiej strony pompa wody też niby nie występuje a jest wymieniana przy okazji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Jak masz pewność, że wytrzyma do następnej wymiany to nie wymieniaj. A ha ha - pewności nie mam, tak samo nie mam pewności czy do następnej wymiany wytrzyma każda inna część automobilu Problem jest taki, że ten napinacz nie dość, że nie występował w sprzedawanych przez rozmaite formy kompletach naprawczych rozrządu, tak w ogóle mało kto potrafi go namierzyć bo moje cudo dość skutecznie opiera się katalogom już dostałem numer części, który po sprawdzeniu okazał się być opisanym jako napinacz paska klinowego wielorowkowego :/ Z drugiej strony pompa wody też niby nie występuje a jest wymieniana przy okazji. No to jeśli nie masz pewności... 13068-AA027 - nr napinacza 21111-AA000 - nr pompy wody Są dostępne... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maup Opublikowano 15 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 faktem jest, są. pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej dzięki za dobre słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faxe25 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 witam temat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny. mam OBK H6 2001r. Z klekoczącym rozrzadem. walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ? No i jeszcze jeden dylemat wiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela) czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ? wcale nie jest łatwo . mam namierzone z H6 ale nowszego od tribeci i teraz pytanie zasadnicze . Ktoś sie orientuje czy pasują ? opinie roznych znawców sa podzielone a ja juz od zmysłów odchodze :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 faktem jest, są. pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej dzięki za dobre słowo po wymianie kawałka aluminium przykręcanego do bloku, takiego wspornika, możesz stosować napinacz nowego typu, taki jak w nowszym GT, WRXie czy STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faxe25 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 mam silnik 3 litry h6 to pewne z tym aluminium ? myslalem o napinaczu z nowszego h6 takiego jak w legacy/outback IV generacja lub tribeca 3.0 24v z jakiego silnika mam wziasc ten kawalek aluminium ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 faktem jest, są. pompa okazała się być prawie nowa, więc zostaje, napinacz (dzięki uprzejmości nie-ASO) już mam, więc problem się jakby rozwiązał a reanimacja Osiołka może postępować dalej dzięki za dobre słowo po wymianie kawałka aluminium przykręcanego do bloku, takiego wspornika, możesz stosować napinacz nowego typu, taki jak w nowszym GT, WRXie czy STI EMO , o czym Ty piszesz :shock: , tu chodzi o silnik H6 , tam nic nie zmienisz -- 24 sie 2011, o 08:45 -- mam silnik 3 litry h6to pewne z tym aluminium ? myslalem o napinaczu z nowszego h6 takiego jak w legacy/outback IV generacja lub tribeca 3.0 24v z jakiego silnika mam wziasc ten kawalek aluminium ? Z nowego typu , napinacz jest inny :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 witamtemat troszke nie zwiazany acz kolwiek podobny. mam OBK H6 2001r. Z klekoczącym rozrzadem. walcze od paru dni z zakupem czesci i nie da sie. nikt tego nie ma Czy ktos z szacownych forumowiczów wie gdzie to mozna kupic ? W ASO No i jeszcze jeden dylematwiadomo ze przyczyna jest napinacz łańcuszka (zaniedbania olejowe poprzedniego wlaściciela) czy wystarczy wymienić same napinacze jesli juz uda mi sie je zakupic ? Próbowałeś zrobić płukankę i wymienić olej na dobry? U mnie pomogło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faxe25 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 olej z filtrami zmienilem nie wiem co masz na mysli piszac o plukance zmienic olej troche pojezdzic i znowu zmienic olej ? mysle ze z napinacza schodzi cisnienie po odpaleniu jazgot niemilosierny pozniej troche lepiej ale dalej klekocze ASO ... przemilczam ... najpierw wmawiali ze mam pasek i rozrad maja na miejscu - po dluzszej rozmowie zmienili zdanie ... rozrzad jednak na łańcuchu brak czesci - na zamowienie 3-9 miesiecy . :!: :?: pozniej pytalem ich jeszcze tak bardziej dla samego siebie jak zaprogramowac kluczyk do auta i nic o tym nie wiedzieli robie to w kilka minut wiec ASO dla mnie nie istnieje . Mam juz kontakt z kims kto w akceptowalnym terminie moze mi to sprowadzic teraz zastanawiam sie czy za kwote ktora uslyszalem robic rozrzad czy kupic rozbitego anglika z polowa mojego przebiegu i przelozyc silnik a reszte klamotow rozsprzedac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 nie wiem co masz na mysli piszac o plukance Do starego oleju dodać płukankę. Zastosować się do instrukcji danej płukanki. Zalać nowy olej. Cieszyć się czystym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faxe25 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 :? kilku mechanikow ktorych podpytalem o ta metode powiedzialo ze istnieje duze ryzyko pozegnania sie z cisnieniem w silniku po takim zabiegu wszyscy zgodnie optuja za zmianami oleju i filtrow 2 moze 3 razy pod rzad co 1000 km wiec wlasnie pierwsza zmiane zrobilem poradzili mi tez inny olej niz przeboj olejowy konfekcjonowany w polsce nie chce wymieniac z nazwy . Zalalem olej nie konfekcjonowany w naszym kraju tez full syntetyk i jest duzo lepiej mysle ze te dwie zmiany oleju ktore jeszcze przedemna powinny cos wniesc pozytywnego wyjasni sie za dwa tygodniee bo mniej wiecej takie przebiegi robie na pewno napisze co z tego wyszlo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się