Skocz do zawartości

Jak sprawdzić, jaki mam silnik - OBK MY96


maup

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pierwsze lamerskie pytanie ale mnie VIN decodery przyprawiły o dysonans poznawczy.

Subaru Outback 1996 w dowodzie i papierach ma wszędzie 2500ccm i 150 KM

VIN: 4S3BG4854T6988414

 

Jak próbowałem rozszyfrować, to zarówno tabelki zamieszczone na forum, jak i ruski VIN decoder pokazują mi zgodnie silnik o pojemności 2200 ccm (a propos, czy istnieje jakiś bardziej rozbudowany VIN decoder dla takich roczników?).

 

Rozumiem, że samochód mógł w czasie swego długiego i burzliwego życia dostać inny motorek, pytanie jak to sprawdzić, co naprawdę ma pod maską?

Jeżeli chodzi o Subaru, jestem kompletnym ciemniakiem, mechanik ze mnie żaden ale jak mi się łopatologicznie wskaże gdize patrzeć, to pewnie w końcu trafię :)

maupiobkmotur.th.jpg

to na razie jedyne zdjęcie komory silnika, jakim dysponuję, być może będą potrzebne fotki jakichś określonych okolic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw w tytule roczni na MY96 :wink: .Silnik na zdjeciu wygląda na 2200 .Takowe mutory były montowane w tych rocznikach w wersji Outback :) Silnik 2.5 z manualną skrzynką w rocznikach 96 < 98 to raczej żadkość .Moc silnika 2.5 do 98r wynosiła 150KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już poprawiłem, dzięki za zwrócenie uwagi ;)

Już wiem, że to jest motorek 2200ccm, z rodziny EJ22 (dowód rzeczowy wybity na bloku) pozostaje tylko kwestia odmiany: wikipedia zamieszcza zestawienie silników występujących w Subaru i tam opisane jest, że EJ22 występował w wersji EJ221 i EJ222 - jak je rozróżnić bez pomocy hamowni?? Są jakieś charakterystyczne a widoczne bez rozbierania cechy tych odmian?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2212ccm po pierwsze, po drugie jak EJ22 to ma 136KM, a jeżeli jest to EJ25 to ma 150KM, pierwszy ma małe głowice - po jednym kole pasowym na głowicę, a 2,5 duże - optycznie podobne do Turbo - mają po dwa kółka rozrządu na głowę, na zdjęciu nie widać dokładnie...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2212ccm po pierwsze, po drugie jak EJ22 to ma 136KM, a jeżeli jest to EJ25 to ma 150KM,

 

Kolega maup, podał info za wikipedią http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#Specifications_5, i generalnie szuka którą wersje silnika ma w swoimi aucie.

 

Maup ,proszę doczytaj na tej stronce gdyż jest napisane o modyfikacji. IMHO, silnik 2,2 poddany modyfikacji został w '97 oraz druga generacja tego silnika to rok '99 i wówczas moc wzrosła do 106 kW. Przynajmniej tyle mówi teoria :lol:

 

Pozdr.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2212ccm po pierwsze, po drugie jak EJ22 to ma 136KM, a jeżeli jest to EJ25 to ma 150KM, pierwszy ma małe głowice - po jednym kole pasowym na głowicę, a 2,5 duże - optycznie podobne do Turbo - mają po dwa kółka rozrządu na głowę, na zdjęciu nie widać dokładnie...

małe głowice, już na 100% jest to EJ22 (dopatrzyłem się napisu na bloku), trochę mi tylko namieszało to rozróżnienie na EJ221 i EJ222, jakieś mutacje EJ22 ale jedna z nich ma właśnie 136KM a druga jest i mocniejsza i moment ma bardziej sympatyczny, ale czym się różnią - nie mogę dociec...

 

Maup ,proszę doczytaj na tej stronce ....

a doczytałem.. .

znaczy czytałem wcześniej bo fajne patenty tam wchodziły ale jakoś nie udało się tępej maupie skojarzyć, że to opis modyfikacji motorka (skądinąd całkiem ciekawych) a E222 opisywane jest tam jako Phase2, już wyewoluowane. Czyli że mam 136 kucyków, żadnych czarów z molibdenem i muszę z tym jakoś żyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji EU silnik 2,2 do roku 1994, a wiec w Legacy I mial 136 KM. Rocznik 1995 i 1996 w Legacy II mial 128 KM (sam takiego mialem). Rocznik 1997 i 1998 mial 131 KM, ale te silniki to rzadkosc bo wtedy wszedl juz 2,5 L do Legacy II.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łomatko, już myślałem że wiem a znowuż nie wiem :/

Jak się przekonać? Rozebrać toto w drzazgi???

Mój Outback jest z US (przynajmniej VIN tak twierdzi), silnik ma EJ22 (stwierdzone organoleptycznie), tylko co dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Trochę odświeżę temat :

Mam OBK MY96, wersja US, były tu montowane EJ25D , i z tego co się dowiedziałem o moim egzemplarzu to ok 2 lata temu został wymieniony silnik na taki sam EJ25D, aczkolwiek pewien mechanik wspomniał że wsadzoną mam nieco inną wersje tego silnika niż wynikało by to z rocznika mojego auta (bo chyba silniki montowane w poszczególnych latach produkcji różniły się jakimiś mało istotnymi detalami). Moje pytanie brzmi : gdzie w tym silniku znajduje się jakas tabliczka lub wygrawerowane numery dzieki którym mógłbym okreslić dokładną wersje mojego silnika (EJ25Ditujakiesliterki) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...