Jump to content

zawieszenie- dylemat


andre82

Recommended Posts

Witam . W związku z tym że moja imprezka zaczyna delikatnie przypominać o zwiększającym się zużyciu zawieszenia zrodziły się pytania : Czy wymiana elementów gumowych na poliuretanowe ma sens jeśli chodzi o trwałość ? Czy praktykował ktokolwiek takową wymianę?

opcje są dwie albo oryginał albo ... Priorytetem jest jakość.

Link to comment
Share on other sites

Witam . W związku z tym że moja imprezka zaczyna delikatnie przypominać o zwiększającym się zużyciu zawieszenia zrodziły się pytania : Czy wymiana elementów gumowych na poliuretanowe ma sens jeśli chodzi o trwałość ? Czy praktykował ktokolwiek takową wymianę?

opcje są dwie albo oryginał albo ... Priorytetem jest jakość.

 

 

ja mam u siebie cały zawias na Powerflexie: gumy wahaczy i łączniki stabilizatorów + gumy przekładni. zrobiłem ok. 8k km i pełna rewelacja. dużo sztywniej. odnośnie trwałości to trzeba zakładać, że będzie ona mniejsza niż seryjne. O ile to na tą chwilę nie potrafię powiedzieć. Carfit powinien wiedzieć więcej na ten temat.

Link to comment
Share on other sites

dzięki. pytanie czy łączniki będą chętne do współpracy , wyprasowałem ze starego gumę z tulejka ( poszło moment ale wcisnąć z powrotem nie dało się z racji profilu gumy ( tulejka oderwała się od gumy) więc pytanie czy owe poliuretany wykażą chęć współpracy.

Link to comment
Share on other sites

Jak łączniki masz plastikowe, to zmień raczej na metalowe, inaczej możesz spodziewać się urwania/pęknięcia łącznika poddanego silniejszym naprężeniom (z racji twardości poliuretanu). Co do trwałości poliuretanów, to z mojego doświadczenia trzyma dłużej niż gumowy, gumowe zazwyczaj wymieniałem razem z olejem, lub ostatecznie po 20 tys km. Na poliuretanach mam zrobione jakieś 35 tys... i jeszcze żyją, zobaczymy jak długo.

Link to comment
Share on other sites

Witam . W związku z tym że moja imprezka zaczyna delikatnie przypominać o zwiększającym się zużyciu zawieszenia zrodziły się pytania : Czy wymiana elementów gumowych na poliuretanowe ma sens jeśli chodzi o trwałość ? Czy praktykował ktokolwiek takową wymianę?

opcje są dwie albo oryginał albo ... Priorytetem jest jakość.

 

Jeśli chodzi Ci o trwałość, zapomnij o poliuretanach, po 15 tysiącach na naszych drogach przestają istnieć, przynajmniej fioletowe Powerflexy.

Ja więcej nie kupię.

Link to comment
Share on other sites

Uściślę tylko, że mam żółte Whiteline i sobie chwalę :) To co jest istotne, to fakt, że inwestycja w poliuretany nie powinna być brana pod uwagę jako jedynie zwiększona trwałość elementów (bo to raczej się nie opłaca), ale jako element poprawiający zachowanie auta na drodze - choć oczywiście same gumki wiele nie pomogą.

Link to comment
Share on other sites

Witam . W związku z tym że moja imprezka zaczyna delikatnie przypominać o zwiększającym się zużyciu zawieszenia zrodziły się pytania : Czy wymiana elementów gumowych na poliuretanowe ma sens jeśli chodzi o trwałość ? Czy praktykował ktokolwiek takową wymianę?

opcje są dwie albo oryginał albo ... Priorytetem jest jakość.

 

Jeśli chodzi Ci o trwałość, zapomnij o poliuretanach, po 15 tysiącach na naszych drogach przestają istnieć, przynajmniej fioletowe Powerflexy.

Ja więcej nie kupię.

 

 

nasze drogi wszystko zniszczą więc niestety trzeba uważać. ja zbliżam się do 10k km. zobaczymy ile wytrzymają.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

smarować? a czymże to czynić? do tej pory jeździłem na oryginałach od ostatniej wymiany ponad 30 tyś jeszcze jest cicho ale czas już myśleć o wymianie. zna ktoś może aktualne ceny drążków i końcówek kierowniczych w serwisach innych niż w białym bo zastanawiam się czy jest rozbieżność cenowa czy wszędzie to samo trza płacić.od wymiany drążków i końcówek ponad 3 latka minęły więc nie jestem na bieżąco.

Link to comment
Share on other sites

Tez mam zamiar wymienic silentblocki w wahaczach przednich na poliuretanowe, ciekaw jestem skutkow tego ;] Widze ze zdania sa podzielone czesc twierdzi ze lepsze niz guma czesc ze gorzej, ale jedno jest pewne ze bedzie twardziej.

Link to comment
Share on other sites

wymiana gum w wahaczach zredukuje boczne przechyły. to jest pewne ponieważ są sztywniejsze od seryjnych. Kwestia trwałości pewnie w znacznym stopniu zależny od użytkownika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...