Jump to content

demontarz skrzyni w klasyku (turbo)


cypis

Recommended Posts

Zabieram sie za zdemontowanie skrzyni nie chce sie narobic bo w kazdym aucie sa jakies triki :twisted::twisted:

 

Wpełni wyposarzony garaż z kanałem itp mam w domu wiec zaplecze to nie poroblem

 

Z tego co sobie poogladalem do skrzyni jest piekny dostęp z góry po wyciągnieciu IC i od spodo tak samo.

 

Mól plan jest taki

1)zdemontować Ic

2) zdemontować rozrusznik

3) zdemontować siłownik sprzegła

4)odłaczyć czujniki

5) demontarz lewarka

6) okrecic wał

7) tu mam problem bo nie wiem jak zdemontować półosie....???????

8) odkrecic skrzynie z podporami na glebe

 

Wszystko ma być wykonane w celu zmiany skrzyni na inna

Nie mam pojecia jak najlepiej zdemointowac półosie z skrzyni biegów (wiem ze sa zabezpieczone zawleczka od srodka w skrzyni) jak je wyciagnąć i jak potem załorzyć zpowrotem???

 

Jesli cos pominołem prosze o sugestie i porady bo nie mam na wszystko zawiele czasu

Ważne -> prosze o pomoc w punkcie 7 :evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

na poloskach od strony skrzyni masz nabijane kliny wybijasz je z drugiej strony odkrecasz srube trzymajaca polos, rozpinasz sworzen i polos masz na zewnatrz w druga strone tak samo w odwrotnej kolejnosci :mrgreen: a i nie zapomnij odkrecic ( nie pamietam jak to sie nazywa ) tego na czym siedzi lapa sprzegla jest to po lewej stronie skrzyni pod ic, masz tam zaslepke na kluczyk imbusowy po odkreceniu wyjmujesz ten trzpien od lapy.

Link to comment
Share on other sites

na poloskach od strony skrzyni masz nabijane kliny wybijasz je z drugiej strony odkrecasz srube trzymajaca polos, rozpinasz sworzen i polos masz na zewnatrz w druga strone tak samo w odwrotnej kolejnosci :mrgreen: a i nie zapomnij odkrecic ( nie pamietam jak to sie nazywa ) tego na czym siedzi lapa sprzegla jest to po lewej stronie skrzyni pod ic, masz tam zaslepke na kluczyk imbusowy po odkreceniu wyjmujesz ten trzpien od lapy.

 

Tylko uważaj bo ta zaślepka czasem jest wklejona i ciężko to wtedy ruszyć. W moim przypadku złamałem dwa imbusy zanim puściła, więc zacznij raczej od razu od porządnego bita z impusem 10.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

w nowej skrzyni własnie ktos zostawiono mi taki prezent ....imbusa w tej śrubie.

niemniej jednak jak mechanika co sciągał zapytałem sie czy trzeba odkrecać to ??

Powiedział ze jak sie da ściągnąć to da sie i z tym załorzyć :twisted::twisted:

 

 

PS po co demontować wałek sprzegłowy, w czym utrudni mi to życie jak bede zakładał z ??

Link to comment
Share on other sites

w nowej skrzyni własnie ktos zostawiono mi taki prezent ....imbusa w tej śrubie.

niemniej jednak jak mechanika co sciągał zapytałem sie czy trzeba odkrecać to ??

Powiedział ze jak sie da ściągnąć to da sie i z tym załorzyć :twisted::twisted:

 

 

PS po co demontować wałek sprzegłowy, w czym utrudni mi to życie jak bede zakładał z ??

 

jaki wałek sprzegłowy ? ? ?

wymontowujesz ośkę łapy wysprzęglającej, a nie żaden wałek sprzęgłowy.... :twisted: bez tego rozerwiesz sprzęgło albo połamiesz obudowę skrzyni, czy ten Twój mechanik widział kiedyś Subaru w naturze, nie na plakacie?

Link to comment
Share on other sites

hmmm na placu stało jakie 12 JDM-mowych na części na tor w czasie budowy itp wiec mysle ze tak.....

ja nu niego nie bede robil chlop mial 45 min na wykrecenie kompletnej skrzyni z auta bo ja zabieralem i dalej w trase jechalem :? :?

I Mowi ze zdarza sie ze ukreci sie na tej śróbce imbusa, i ze wygodniej wykrecić ja ale tez da sie zalorzyć jak to jest zamontowane tylko wymaga uporu... :evil::evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...