Guest bob408 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Witam, Szukałem,szukałem i nie znalazłem.(a myślę że początkujących na pewno to zainteresuje-jak i mnie) Otóż chodzi o przeguby wewnętrzne z przodu w Forku 2.0GL/98.r Swego czasu coś pukało z przodu(słabo)więc nie zwracałem uwagi po jakimś czasie pukanie wzrosło do rozmiarów takich iż czuć je doskonale(stuki) na pedałach jak i samym podwoziu. Stukanie objawia się: nie przy ruszaniu nie przy hamowaniu nie przy skręconych kołach tylko podczas jazdy na nie równościach-kiedy samochód buja się na boki. Byłem na szarpakach-więc układ kierowniczy jest sprawny-bez luzów. Natomiast podejrzewam przeguby wewnętrzne dlaczego? Luz na przegubach wewnętrznych jest bardzo duży-samochód stoi na kołach i ruszam półosią w stronę przegubu wychodzi mi około centymetra natomiast ruszając półosią góra-dół też około centymetra albo i więcej Jak ruszam półosią to dochodząc do skrzyni biegów stuka w skrzynie biegów wydając dość głośny metaliczny dźwięk... Wiem że powinny być luzy ale aż takie? Czy ktoś może spotkał się z czymś takim?-pytam bo lubię ten samochód i nie chcę żeby coś dalej się od tego zepsuło. Pozdrawiam wszystkich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 a to na pewno nie laczniki stabilizatorow ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bob408 Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Ponoć nie... Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie czy taki luz na przegubach wewnętrznych jest normą ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Mam zdaję sie podobny problem i domyślam się przyczyny. Kupiłem dopiero co Forka i nie stwierdziłem żadnych hałasów ani pukania ale zmieniałem manszety przy skrzyni na przednich półosiach bo były poprute i zobaczyłem że kielichy przegubów mają lekki luz osiowy (to raczej OK bo ośki siedzą w satelitach dyfra na wieloklinie). Potem jak złapałem za kielich to wyszło że mogłem go lekko "kołysać" i to mnie mocno zmartwiło bo wynika z tego że wyrobiony może być wieloklin w kielichu przegubu albo co gorsza wieloklin na ośce dyfra. Z tego, że puka Ci to wszystko wynika że możesz mieć ten luz już dużo większy albo wypadły piny blokujące kielichy w ośkach dyfra. Sprawdź u siebie czy kielichem możesz tylko "kołysać" czy możesz też go wysuwać i wsuwać więcej niż 1-2 mm. Musiałem wyjechać do roboty a auto zostało i nie miałem już czasu weryfikowac tego u siebie ale jak wrócę w przyszłym tyg to rozłożę to i zobaczę jak sprawy stoją. Może nie jest tak tragicznie jak myślę. Jak mi się uda gdzieś wkleić to wrzucę rysunki z manuala żeby było wiadomo o co biega. A może ktoś będzie na tyle kumaty i chętny że położy się pod swoje auto i sprawdzi jak to jest z tym luzem w sprawnym aucie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 przegób wewnetrzy ma spokojnie z 2cm luzu jest tak zbudowany.....powiem tak jak nie masz uszkodzonej gumy na nim to wewnętrzne sa praktycznie nie do zabicia (w turbo wytrzymuja to w N/A sa na ccały okres auta praktycznie. Zewnętrzne padaja wystarczy ze osłona pujdzie i to juz kwestia czasu nawet jak ja zmienisz wymyjesz zasmarujesz to juz mocno skraca jego zycie ,,,, PS łacznik staba czesto pada i nie wyjdzie zawsze to na szarpaku!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 przegób wewnetrzy ma spokojnie z 2cm luzu jest tak zbudowany.....powiem tak jak nie masz uszkodzonej gumy na nim to wewnętrzne sa praktycznie nie do zabicia (w turbo wytrzymuja to w N/A sa na ccały okres auta praktycznie. Jeżeli masz na myśli luz osiowy między kielichem a wchodzącą w niego półosią to jasne że to normalne bo półoś musi się wysuwać przy skoku zawieszenia ale luz samego kielicha przy skrzyni nie może być za duży bo kielich jest mocowany w oście dyfra na stałe zawleczką sprężynową. Problem jest taki że oprócz luzu osiowego występuje też luz "wachliwy" o ile można tak powiedzieć. pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 jak juz to by stukało to pewnie by było po dyfrze a olej lał by sie z uszczelnienia, Zgodze sie jest tam luz i troszku smiesznie to wyglada ale tak ma byc. Niezapominaj ze jest to mocowane na wielowpust i zeby tam stukało to musiał by byc wybity (wymiana dyfra+ przegubu) Dalej obstawiam ze jest to jakis element mocujacy np łacznik staba podpora skrzyni biegów czy silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Niezapominaj ze jest to mocowane na wielowpust i zeby tam stukało to musiał by byc wybity (wymiana dyfra+ przegubu) i tego się właśnie u siebie obawiam :? dalsze dywagacje będę prowadził po organoleptyczym zbadaniu rzeczonych przegubów czyli za jakiś tydzień pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Bardziej obstawaim ze Twoje stukanie ma związek z maglownicą i jej mocowaniem bo ten typ czasem tak ma. Zaczalbym tez sprawdzanie mimo wszystko od stabilizatora, najlepiej odepnij go na chwile i zobacz czy stuki ustaly przy jezdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joozwa Posted May 18, 2010 Share Posted May 18, 2010 Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie czy taki luz na przegubach wewnętrznych jest normą ??? Doszedłeś do czegoś u siebie Bob? Ja pooglądąłem swoje przeguby i wyszło że luz poosiowy jest OK bo trzpienie trzymające kielichy mają trochę mniejszą średnicę niź otwory w półośkach skrzyni a luz na samym wieloklinie jest na tyle mały że nie puka i mam nadzieję że tak zostanie. Po wybiciu trzpienia chciałem zdjąc kielich z półośki ale niestety brakuje kilku milimetrów żeby zeszło do końca. Trochę szkoda bo wymiana manszet była by dziecinnie prosta w takim układzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now