fozzie_ie Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 cześć, długo szukałem na forum ale nie się nie dokopałem. Czy istniałaby możliwość wsadzenia w Forestera X '04 komputera spalania ?? ewentualnie skąd taki komputer wziąć ? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Ja uzywam tego: http://www.scangauge.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fozzie_ie Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 tak, widziałem to. Wygląda na jedyne sensowne rozwiązanie. Jak z dokładnością tego wynalazku ? Zastanawiałem się jeszcze nad wymontowaniem tego gadżetu z (rozbitego) legacy i przełożeniu do forka. Ciekaw jestem czy to by dało radę zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 To urzadzenie mozna skalibrowac i uzyskac bardzo duza dokladnosc. Wszystko zalezy od tego jak bardzo dokladne sa liczniki na stacji, na ktorej tankujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fozzie_ie Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 ??? Dlaczego liczniki ze stacji miałyby mieć wpływ na dokładność pomiaru !? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 bo kalibrujesz go podając pewnie ilość wlanego paliwa... to tak w skrócie.. Broniąc Naszą myśl techniczną muszę stwierdzić, że jest pewna firma i nazywa się bodajże Nestor i robi podobny wynalazek w cenie pasztetowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fozzie_ie Opublikowano 25 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Wychodzi na to, że za każdym razem przy dolewce musiałbym mu podawać co jest w zbiorniku ?? Podawanie ilości wlanego paliwa wydaje mi się nie potrzebne przy obliczaniu zużycia paliwa w czasie rzeczywistym. @Kuba - jak to jest z tym komputerem ?? Znalazłem info o Nestorze: http://www.nestor-electronic.pl warte uwagi i ceny przystępna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Faktycznie ciekawa zabawka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Znalazłem info o Nestorze: Widać, że pracują tam inżynierowie, którzy na lekcjach języka polskiego przysypiali Rozbudowany Tajmer załanczajacy i wyłanczający 3 urządzenia http://www.nestor-electronic.pl/strona.php?sterowniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
premier Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Podoba mnie się to. Może by se sprawić ten scangauge. W Stanach taniej jak patrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Wychodzi na to, że za każdym razem przy dolewce musiałbym mu podawać co jest w zbiorniku ??Podawanie ilości wlanego paliwa wydaje mi się nie potrzebne przy obliczaniu zużycia paliwa w czasie rzeczywistym. @Kuba - jak to jest z tym komputerem ?? Musialbym poszukac instrukcji, pewnie jest tez na stronie, ale kalibracje dla danego samochodu przeprowadza sie tylko raz. W nowym urzadzeniu wybierasz rodzaj silnika (benzyna/diesel) i jego pojemnosc. Pozniej tankujesz samochod do pelna i jezdzisz nim az wyjezdzisz okolo 3/4 zbiornika. Urzadzenie caly czas oblicza zuzycie paliwa na podstawie sygnalow z komputera samochodu. Pozniej (bardzo wazne) wracasz na ta sama stacje i do tej samej pompy, parkujesz w tej samej pozycji i znowu tankujesz do pelna. To co wyszlo na pompie, porownujesz z tym co policzyl komputer i korygujesz tak aby sie zgadzalo. Masz urzadzenie skalibrowane. U mnie roznica przed kalibracja wyniosta ~10%. Pozniej mozna wpisywac ile sie zatankowalo i ile kosztowalo paliwo, wtedy komputer policzy srednia dla ostatniego zbiornika oraz koszt przejazdu odcinka. Srednie sa liczone dla poprzedniego dnia, dzisiejsze, zbiornika i ostatniej podroży. Dziala tez jako wskaznik parametrow silnika oraz mozna czytac kody check engine i je kasowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się