Adrian_22l Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 witam odpalilem dzisiaj normalnie auto i po kilku kilometrach zauwazylem gdy chcialem skrecic ze nie dziala mi wspomaganie tzn ciezko bylo krecic kierownica plyn jest dosc brudny wiec wymienie ale nie wiem jak sposcic z calego ukladu ?? wie ktos moze jak to sie robi w Imprezie z 97 roku ?? mam nadzieje ze to nie pompa bo czytalem ze to duzy wydatek prosze o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeOrGe Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Najlepiej odkręcić któryś przewód przy przekładni kierowniczej, chodzi o oczywiście o spuszczenie starego płynu Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Pasek nie jest luźny? trzeba by zacząć od spuszczenia oleju. Jeśli w oleju są opiłki (albo raczej szara pasta/szlam) to prawdopodobnie pompa powiedziała papa.. Przy wymianie płynu warto zdjąć króciec z powrotu do pompy i dolewając olej kręcić kierownicą na podniesionych przednich kołach. Odpowietrzy to układ i usunie stary olej z maglownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_22l Posted March 23, 2010 Author Share Posted March 23, 2010 No tak kolego zrobilem ale to nie pomoglo wymienilem olej zassalo go do ukladu i pompa pracuje ale mysle ze sie wytarla i nie ma sily filtry sa czyste ale nie czyscilem pompy jeszcze i jutro sie za to wezme od nowa bo dzisiaj to juz mi sie nie chce... zobacze jak jutro w trasie bedzie moze pomoze wymiana plynu a jesli nie to oddam pompe do regeneracji bo jest niedaleko zaklad co sie tym zajmuje. [ Dodano: Wto Mar 23, 2010 11:13 pm ] Pasek ma idealny naciag wiec z tej strony jest wszystko ok i widac po zdjeciu dekielka ze pompa pracuje ale samochod powinien odczuwac delikatny spadem obrotow przy maksymalnym skrecie a tu nic zero reakcji Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Jeśli nie odpowietrzyłeś układu tak jak pisałem to może on być zapowietrzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 No tak kolego zrobilem ale to nie pomoglo Sam to zrobiłeś? :shock: :arrow: dolewając olej kręcić kierownicą na podniesionych przednich kołach Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Jeśli nie odpowietrzyłeś układu tak jak pisałem to może on być zapowietrzony. Nie ma szans żeby był zapowietrzony, układ odpowietrzy się sam. Wystarczy raz skręcić max w lewo i prawo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 dla chcącego nic trudnego [ Dodano: Sro Mar 24, 2010 9:52 am ] Nie ma szans żeby był zapowietrzony, układ odpowietrzy się sam. Wystarczy raz skręcić max w lewo i prawo... Może i się odpowietrzy, ale mechanik z którym rozmawiałem na ten temat proponował jednak odpowietrzyć układ samemu "na sucho" przy wyłączonym silniku, kontrolując przy tym stan w zbiorniczku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazio Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 mechanik z którym rozmawiałem na ten temat proponował jednak odpowietrzyć układ samemu "na sucho" przy wyłączonym silniku Na pewno nie zaszkodzi A poziom płyny na początku trzeba kontrolować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_22l Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 no zrobilem sam nie ma w tym nic trudnego a z tym odpowietrzaniem to jeszcze dzisiaj powalcze ale jak jechalem dzisiaj to lekko dzialalo juz wspomaganie... wiec jest nadzieja ze bedzie dzialac [ Dodano: Sro Mar 24, 2010 11:04 pm ] no niestety brak poprawy rozkrecilem calą pompe na czescie pierwsze zalalem nowy plyn raz jeszcze odpowietrzylem tak jak radziliscie i nic dalej brak wspomagania pompa sprawna w 100% zadnych wytartych elementow lozysko sprawne lopatki tez i teraz juz nie wiem co moze byc nie tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trolololo Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 moj Brat wydzwonił przez zerwany pasek wspomagania, taka dygresja :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin Posted March 25, 2010 Share Posted March 25, 2010 Skoro pompa cała (a dałbym do sprawdzenia do odpowiedniego serwisu) to pozostaje maglownica... chyba, że jakiś zaworek się zawiesił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian_22l Posted March 26, 2010 Author Share Posted March 26, 2010 juz zrobilem pompe okazalo sie ze tloczek nie wychodzi do konca ale juz jest ok lekko przycieralo sie i dlatego nie bylo wspomagania teraz juz wiem dokladnie jak robic pompy ;] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now