Skocz do zawartości

Silnik TT do Imprezy...


Kameleon

Rekomendowane odpowiedzi

Rozmawiałem ze sprzedającym który twierdzi że sprowadza te silniki z Japonii bo tam seryjnie Subaru wychodzą BITURBO, nie wie z jakiego auta pochodzą ani jakie Turbiny są tam zamontowane i w jaki sposób. Ogólnie sama nazwa JAPANKOREAMOTO mowi sama za siebie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Występuje tylko w Legacy Biturbo czy traczej Twinturbo. Tylko co Ci z motoru, w którym są dwie małe turbiny, zupełnie inna, niekompatybilna z niczym elektronika i 50 metrów podcisnień? Toto miało w serii 286 albo jak podają inne źródła 293KM, ale tylko w zestawieniu z kompletnym pojazdem....nie ma żadnej możliwości zamontowania tego motoru w żadnym europejskim aucie bez mozolnej rzeźby i przebudowywania całego przodu....a sam blok z głowicami chyba można ubrać w tradycyjny kolektor i resztę osprzętu Imprezy GT do roku 98, tylko czy ten motor jest sprawny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, Tam nie ma elektroniki, sam silnik z osprzętem i te dwie turbiny, ten gość sam nie wie co sprzedaje i nie wiem jak chce to komuś zamontować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdemontują maglownicę i serwo i się zmieści... a dalej to niech się dzieje co chce, silnik zamontowany :mrgreen:
Pięknie ujęte :) Swoją drogą to ciekawy jestem w którym miejscu zamontują drugą turbinę i jaki do tego musi być intercooler nie mówiąc już o ECU ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercooler jest wspólny dla dwóch turbin, rozmiar jak do samochodziku dla chomików... :mrgreen: ta dołozona turbina wbija sie dokładnie na miejsce pompy hamulcowej, a przegub kolumny kierowniczej koliduje z wydechem pod turbiną, z kawałkiem zwanym przez ludzi nie znających polskiego - up pipą :twisted: montaż jest z wielkim bólem mozliwy, ale bezsensowny.....ja sobie odpuściłem eksperymenty z tym wynalazkiem po zasięgnięciu opinii: jako, A.Kopera, Marcina z nie-ASO..... :smile: w dupie to mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę to TT miało za zwyczaj jedną podstawową zaletę - poprzez zastosowanie dwóch malutkich turbinek nie ma turbodziury a silnik buduje moc od samego dołu.

Wcześniej było coś takiego w Nissanie 300 ZX TT a teraz BMW w swoim 335, którym grono fachowców się zachwyca. Podobno 335 do tuningu jest lepsze od M3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawdę to TT miało za zwyczaj jedną podstawową zaletę - poprzez zastosowanie dwóch malutkich turbinek nie ma turbodziury a silnik buduje moc od samego dołu.

Wcześniej było coś takiego w Nissanie 300 ZX TT a teraz BMW w swoim 335, którym grono fachowców się zachwyca. Podobno 335 do tuningu jest lepsze od M3...

 

może grono :lol: i tak....ale: A.Koper się na tą technikę wysrał, Marcin z nie-ASO też, a jako obejrzał i zwymiotował.... :smile: a ja jeździłem moim Legacem Twinturbo zanim poszedł na żyletki i też nie wstrząsnęło mną jakoś nadmiernie.....osiągi......porównywalnie do ssaka 2,2L..... :smile: tłumaczyłem sobie, że to masa, że to Legac, jak motor zamieszka w lekkim Coupe, będzie lepiej....ale ludzie, którzy są dla mnie autorytetami (bez cukru) wyleczyli mnie z chorych pomysłów.....bo stworzenie efemerydy dla samego snobistycznego faktu jej posiadania......thx...danke....spasiba i dziękuję..... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież ja nie namawiam... Znalazłem coś takiego w necie i nie omieszkałem pokazać na forum. Nissan 300 ZX TT też nie był latającym wehikułem w porównaniu do np. Imprezy WRX nawet. Wiem bo miałem Nissana 300 ZX i może fakt, że swoje 270 km/h robił bez stresu ale 0-100 wypadał gorzej od WRXa a w dodatku to tylko na prostej...

Wracając do tematu - ciekawy jestem czy takie rozwiązanie TT powróci w nowszej formie do Subaru...

 

p.s. a grono to oczywiscie na myśli miałem BMW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie pojawilo sie raz i to JDM tylko projekt sredniowypalił, konstrukcja skomplikowana co za tym idzie bardziej podatna na awarie, droga.

Pojawiaja sie tylko w własnych wydumkach (widzialem nawet TT+kompresor :twisted: )

Konstrukcja samych silników układów wtryskowych poszedl juz na tyle daleko ze nie ma potrzeby kombinowania z TT.

 

Moja prywatna opinia co nieznaczy ze ktos w japanie nie wpadnie na taki szalony pomysł:))) :mrgreen::twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biturbo ma sens w silnikach wielocylndrowych, o dużej, kilkulitrowej pojemności, a w 2L....moim zdaniem bezsens..... :lol:
A co powiedz na 1.3 wankla TwinTurbo w RX-7 ? :) Nie miałem okazji tym jezdzić ale ciekaw jestem jak dwie Turbiny radzą sobie przy takiej pojemności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, Chyba masz racje bo pojemność skokowa występuje wtedy kiedy ten skok tłoka ma miejsce, tam natomiast jest obliczana na podstawie średnicy cylindrów (ok 2x 650ccm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, Jest cylinder a tłok jest trójkątem ze spłaszczonymi krawędziami.

Co do suwu to nie wiem jak to nazwać bo tłok pełnym obrotem wykonuje

ssanie, sprężanie i wydech. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...