Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jestem nowym forumowiczem i świeżym użytkownikiem Subaru Imprezy WRX model 2006 US. Niestety, w miesiąc po zakupie rozsypała mi się wiskoza w skrzyni. Ot, zdarzyć się może. Została wymieniona i niby wszystko było OK (sprawdzony był olej w dyfrze i był jak najbardziej OK), ale tym razem po przejechaniu ok. 100 km od naprawy rozsypał mi się tylni dyfer i po raz kolejny rozawliła się też wiskozę w skrzyni. Co ważne, auto przeważnie jeździ po autostradzie (Kraków - Katowice) i nie jest używane do upalania czy innych wariactw. Po rezebraniu dyfra okazało się, że satelity są zblokowane. Nie bardzo wiem, jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Moje podejrzenia to: 1. Pech 2. Skrzynia i dyfer są z różnych aut o różnym przełożeniu głównym (jeśli TAK, to z jakich aut może być skrzynia ?) Czy ktoś z Was ma pomysł o co tutaj może chodzić i co nie gra ? Będę wdzięczny za każdą sugestię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 J...Czy ktoś z Was ma pomysł o co tutaj może chodzić i co nie gra ? Będę wdzięczny za każdą sugestię Podnieś cały samochód żeby koła w powietrzu wisiały, jedynka i zobacz czy przód i tył się równo kręcą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Hmm...jest pewien problem, gdyż i skrzynia i dyfer zostały z auta wyciągnięte i leżą na stole montażowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Podnieś cały samochód żeby koła w powietrzu wisiały, jedynka i zobacz czy przód i tył się równo kręcą. A wtedy będziesz wiedział czy: 2. Skrzynia i dyfer są z różnych aut o różnym przełożeniu głównym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jestem nowym forumowiczem i świeżym użytkownikiem Subaru Imprezy WRX model 2006 US. Niestety, w miesiąc po zakupie rozsypała mi się wiskoza w skrzyni. Ot, zdarzyć się może. Została wymieniona i niby wszystko było OK (sprawdzony był olej w dyfrze i był jak najbardziej OK), ale tym razem po przejechaniu ok. 100 km od naprawy rozsypał mi się tylni dyfer i po raz kolejny rozawliła się też wiskozę w skrzyni. Co ważne, auto przeważnie jeździ po autostradzie (Kraków - Katowice) i nie jest używane do upalania czy innych wariactw. Po rezebraniu dyfra okazało się, że satelity są zblokowane. Nie bardzo wiem, jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. Moje podejrzenia to:1. Pech 2. Skrzynia i dyfer są z różnych aut o różnym przełożeniu głównym (jeśli TAK, to z jakich aut może być skrzynia ?) Czy ktoś z Was ma pomysł o co tutaj może chodzić i co nie gra ? Będę wdzięczny za każdą sugestię chyba znam problem, sprzedający jest moim znajomym i dzwonił do mnie w tej sprawie o porade. Zgłoś sie do niego, on wie co zrobił nie tak :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Hmm...jest pewien problem, gdyż i skrzynia i dyfer zostały z auta wyciągnięte i leżą na stole montażowym To wystarczy policzyć zęby na zębatce głównej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Ok. Macie w pełni rację jeśli chodzi o test, ale: 1. Wiskoza zmieliła też tył skrzyni 2. To samo się stało z zębatkami w dyfrze Także nie bardzo ma się co kręcić...szczególnie z tyłu. Czy na skrzyni są jakieś oznaczenia (jeśli TAK to jakie ?), na podstawie których mogę sprawdzić, czy skrzynia i dyfer są ze sobą kompatybilne ? Jak to sprawdzić nie wkładając skrzyni i dyfra do auta ? Dodam jeszcze jedną istotną rzecz, że wiskoza nie była nowa. Czy powodem tej MEGA awarii mógł być fakt, że była od innego typu skrzyni ? Sorry, za głupie pytania, ale...nie mam zielonego pojęcia co się mogło popierniczyć i szukam każdej przyczyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 masz wiadomość PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Lutz73, łap manuala, pozwoli Ci rozkminić oznaczenia skrzyni i dyfrów m. in. z tabliczki znamionowej oraz symboli znajdujących się na skrzyni i dyfrze: http://guibo.com/~guibo/subaru_doc/Impreza_2006/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Koledzy, dzięki za porady Sorry, ale storna mi się nie odświeżyła w całości, stąd nie wszystkie odpowiedzi widziałem. OK, liczę zęby na przekładni głównej No i dzwonię do człowieka, bo może już doszedł do tego co jest nie tak. DZIĘKI ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 chyba znam problem, sprzedający jest moim znajomym i dzwonił do mnie w tej sprawie o porade. Zgłoś sie do niego, on wie co zrobił nie tak :roll: Ciekawe czy, jeśli jest to ta sama osoba, weźmie za to odpowiedzialność :roll:. ps. Lutz73- PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 na skrzyni w pobliżu silnika masz białą nalepkę z symbolem skrzyni, a na lewym kielichu zawieszena jest tabliczka znamionowa, na pierwszy strzał porównaj, czy skrzynia jest z tego/takiego samego auta, oznaczenia powinny sie pokrywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Panowie, niestety na skrzyni nie znaleźliśmy żadnego oznaczenia, ale co było dziwne, to liczba zębów na wałku atakującym w skrzynie to 10 a w dyfrze 9. Czy tak powinno być ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Wałki zdawcze na wał napędowy masz tej samej wielkości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Panowie, niestety na skrzyni nie znaleźliśmy żadnego oznaczenia, ale co było dziwne, to liczba zębów na wałku atakującym w skrzynie to 10 a w dyfrze 9. Czy tak powinno być ??? Tu masz odpowiedż :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Tu masz odpowiedż :shock:Pod warunkiem, że wałki zdawcze ma tej samej wielkości A co za tym idzie - ulepioną skrzynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 IRAZU sorry, ale nie kumam. To znaczy, że jak nie są takie same, to skrzynia z dyfrem nie będą gadały ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 IRAZU sorry, ale nie kumam. To znaczy, że jak nie są takie same, to skrzynia z dyfrem nie będą gadały ? Oba dyfry nie będą z sobą grały a to wystarczy do rozwalenia skrzyni albo całej reszty , albo wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Harvester, wałki zdawcze są / były tej samej wielkości. Jedynie atakujące są różne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Lutz73, W WRXach był dwa rodzaje wałków zdawczych na wał napędowy - takie o przełożeniach 1:1 i 1:1,1 (te drugiej muszą się ciut wielkością różnić), a co za tym idzie przełożenie dyfra musi być inne. 3.9 dla pierwszego przypadku i 3.54 dla drugiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Panowie, nie jestem mechanikiem, stąd proszę o wyjasnienie jak "krowie na rowie" Jeżeli wałki zdawcze (tył skrzyni biegów) są o takiej samej ilości zębów a wałki atakujące w sktrzyni i dyfrze różnią się, to oznacza, że skrzynia nie jest od tego dyfra i stąd problemy. Dobrze rozumuję ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Dobrze rozumuję ? Tak . To tak jakbyś na jednej osi miał koła i opony o dwa cale większe od drugiej . Tu jest różnica 10% - jeśli dobrze rozumiem . Jak Ci się udało z tym jechać i jak zachowywało się auto ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutz73 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Harvester, dzięki za informację. Tylko teraz będę wdzięczny za info, jak poznać, które wałki są które i jeszcze rozpoznać, jaki jest do tego dyfer (liczyć zęby ? mierzyć średnicę ?). Z tego co pamiętam, to przy pierwszej awarii wiskozy poleciały też wałki z tyłu skrzyni i zostały wymienione na identyczne (co zastanawiające, wyciągnięte ze skrzynie z Imprezy 2.5 bez turbo). Dyfer był nie ruszany. [ Dodano: Pon Mar 08, 2010 7:58 pm ] Przyznam, że generalnie auto zachowywało się OK, ale nie jeździłem nim jakoś sportowo, a bardziej jak taksówkarz (nie urażając taksówkarzy ) po Krakowie. Faktem jest, że miałem czasem wrażenie, że gdzieś mi samochód ucieka, ale ... to w końcu mój debiut w czterołapie, stąd myślałem, że tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Lutz73- a nie lepiej jechać z tym do kogoś kto ogarnia dobrze temat niż samemu grzebać skoro, jak sam stwierdziłeś Panowie, nie jestem mechanikiem :razz:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Faktem jest, że miałem czasem wrażenie, że gdzieś mi samochód ucieka To wiele wyjaśnia . Miałeś różne przełożenia na dyfrach , więc na zakrętach był nieobliczalny . Coś musiało się stać tzn. nie wytrzymać . Zadzwoń pod podany numer . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się