Jump to content

wrx ej25 - niestand. IC - będzie problem z umiejscowieniem?


carlos-wrx

Recommended Posts

witam - szukam wiekszego tmic do wrx my06 ej25 - znalazłem cos takiego i teraz nie chcialbym wdepnąć bosą stopą w coś smierdzącego dlatego pytam bardziej obeznanych z tematem - e48061dba3497ed5med.jpg - czy istnieje teoretyczna mozliwość, aby praktycznie wsadzić to bez wiekszego problemu? dodam tylko iz na masce bedzie zainstalowany - "zmodyfikowany" wlot od sti 03-05, aby łapał wiecej świezego powietrza.

 

opis wyglada tak -

 

INTERCOOLER GÓRNY

SUBARU WRX/STi

510 x 195 x 110

Intercooler górny(chłodnica powietrza)

 

* wymiary rdzenia 510 x 195 x 110 mm

* średnica wlotu i wylotu wewnętrzna 60 mm(2.38 cala)

* prawie o 30% większy od standardowego!

* wykonany z lekkiego stopu aluminium(polerowanego) typu 6061

* zastosowanie do 400 KM

* waga 8,3 kg

* pasuje do 02-06 Subaru Impreza WRX/STI EJ20 / EJ25

 

 

dziekuje - oczywiscie pomuk's included :grin:

Link to comment
Share on other sites

chciałem założyć do 2,5L WRXa 06 IC od STI 04 i nie wszedł. ten nowy kolektor z elektryczną przepustnicą i przewody klimy to uniemożliwiły, przynajmniej bez większej rzeźby, a tu nie była dopuszczalna. do GT udało się wsadzić duży IC od STI 04, a z WRXem problem....najlepiej jakbyś kupił ten IC z możliwością zwrotu gdyby nie psował.... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ale jak pisalem juz na innym, konkurencyjnym i przynoszacym tutejszemu gospodarzowi straty finansowe oraz moralne forum :) - raczej unikalbym takich ebayowych oraz allegrowych intercoolerow.

Kiedys mialem podobna zagwozdke i takze na tym forum mnie wyleczono podpierajac sie artykulami z testow porownawczych.

 

Tzn. ten intercooler jakos dzialal bedzie, ale lepszy niz obecny duzo to raczej nie bedzie.

 

Jedno co mi umknelo na drugim forum, to to, ze faktycznie my06 ma inna przepustnice jak pisze emotorsport - ale tam przeciez pakowali chyba mimo wszystko podobne intercoolery do starszych new age, wiec jakos to robili chyba, nie? ;)

Link to comment
Share on other sites

w 06 jest szerszy, ale ,,płytszy" od poprzedniego modelu IC, nie wiem, jak z jego sprawnością i pojemnością, ale optycznie wygląda nieciekawie...jest porównywalnie do IC od STI 04 szeroki, ale ma około 2/3 jego głebokości (głębokość - chodzi mi o odległość od przepustnicy do grodzi) :grin:

Link to comment
Share on other sites

nie chcę mnożyć tematów, to podepnę się jeszcze z pytaniem pod swój - swoja drogą, czemu "szukaczka" forumowa nie działa :?:

 

rozglądam się za wskaźnikami EGT, temp oleju i boost - wiem że Defi jest najlepsze, niestety także cenowo :roll: , zdążyłem już wyłapać iż Auto "Gałgany" to kiepski strzał - jakie dobre cenowo/jakościowo wskaźniki zakupić, aby odczyt był miarodajny, spasować je w standardowo oferowane daszki, wraz z możliwością pracy bez osobnych centralek sterujących...

 

pozdrawiam wszystkich cierpliwych, którzy zapewne z pytaniem stykają się po raz n-ty

Link to comment
Share on other sites

w 06 jest szerszy, ale ,,płytszy" od poprzedniego modelu IC, nie wiem, jak z jego sprawnością i pojemnością, ale optycznie wygląda nieciekawie...jest porównywalnie do IC od STI 04 szeroki, ale ma około 2/3 jego głebokości (głębokość - chodzi mi o odległość od przepustnicy do grodzi) :grin:

 

...a ic od sti my 06? także problematycznie, czy to juz jeden gabaryt z tymi 04?

Link to comment
Share on other sites

nie mierzyłem, ale na tzw.oko, są tej samej grubości, różnią się tylko

,,rzutem z góry" :smile: rurki są chyba też o tej samej średnicy/grubości

 

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 12:55 pm ]

a żeby naprawdę sprawdzić pojemność takiego IC, czyli jednocześnie częściowo jego skuteczność chłodzenia, wypadałoby zalać do obu jakiegoś pomiarowego płynu, i porównać czy jest duża różnica. z tym, że według mnie za małe rurki będą stawiały opór, a za duże zwiększały dziurę turbo....dlatego jednak fabryka chyba wiedziała co robi, montując akurat taki IC....wszelkie improwizacje moga być przyczyną wielu groźnych chorób... :grin:

Link to comment
Share on other sites

rozglądam się za wskaźnikami EGT, temp oleju i boost - wiem że Defi jest najlepsze, niestety także cenowo :roll: , zdążyłem już wyłapać iż Auto "Gałgany" to kiepski strzał - jakie dobre cenowo/jakościowo wskaźniki zakupić, aby odczyt był miarodajny, spasować je w standardowo oferowane daszki, wraz z możliwością pracy bez osobnych centralek sterujących...

 

Defi oczywiscie, STRI powinny byc niezle. Jest tez troche innych tanszych opcji, za to pewnie dobrze jest miec alarm w zegarze, bo jak upalasz to patrzysz jednak na droge, a nie na zegary :)

 

Na kolejnym forum, ktore takze zapewne godzi w dobro gospodarza tutejszego forum :), wiec ew. na PW Ci przesle namiary - jest z kolei czlowiek, ktory opracowal bardzo fajny wyswietlacz elektroniczny, do ktorego mozna podpiac rozne czujniki i skonfigurowac odpowiednie dla siebie "zegary" oraz alarmy - i to mogloby byc niezle rozwiazanie, ale jesli preferujesz zegary klasyczne, to tez na pewno sie cos znajdzie.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dlatego jednak fabryka chyba wiedziała co robi, montując akurat taki IC....wszelkie improwizacje moga być przyczyną wielu groźnych chorób.
czyli nie szukać dziury gdzie jej nie ma? - a taki ładny duży wlot sobie sprawiłem :wink: szkoda...
Link to comment
Share on other sites

a żeby naprawdę sprawdzić pojemność takiego IC, czyli jednocześnie częściowo jego skuteczność chłodzenia, wypadałoby zalać do obu jakiegoś pomiarowego płynu, i porównać czy jest duża różnica. z tym, że według mnie za małe rurki będą stawiały opór, a za duże zwiększały dziurę turbo....dlatego jednak fabryka chyba wiedziała co robi, montując akurat taki IC....wszelkie improwizacje moga być przyczyną wielu groźnych chorób... :grin:

 

No wlasnie, sama pojemnosc to nie wszystko niestety - jeszcze wazna jest w sumie przepustowosc itp. zapewne.

 

Z pewnoscia te od STI new age to jedne z najlepszych tmic do Imprezy, ale maja jedna paskudna wade :) - sa bardzo delikatne, znalezc taki z niepogietymi blaszkami to chyba tylko nowke w sklepie mozna :)

Niektore drogie aftermarketowe pewnie tez sa niezle - ale cena nieco dobijajaca - przy tej cenie moze idac w modyfikacje, a szukajac czegos lepszego niz tmic z new age sti, lepiej juz isc we fmic?

 

Ten z carlosowego zdjecia mnie pod jednym wzgledem niepokoi - dosc niewielkich rozmiarow plytki za to dosc szerokie "przepusty". Pewnie dosc dobrze na przepustowosc, ale nie bylbym przekonany co do wlasciwosci chlodzacych tego rozwiazania?

Drozsze tmic robione w technologii bar and plates wydaja sie miec jednak nieco wieksze plytki dla lepszego oddawania ciepla.

Link to comment
Share on other sites

dlatego jednak fabryka chyba wiedziała co robi, montując akurat taki IC....wszelkie improwizacje moga być przyczyną wielu groźnych chorób.
czyli nie szukać dziury gdzie jej nie ma? - a taki ładny duży wlot sobie sprawiłem :wink: szkoda...

 

A robisz jakas gruba moc w swoim obecnym samochodzie? Bo jesli nie, to mysle, ze nie ma co dramatyzowac, bo seryjny tmic w WRX new age pewnie spokojnie okolice 300KM ogarnie.

 

Bo w sumie tak sie tu trzepiemy o intercoolerach, a kwestia czy jest w ogole po co go wymieniac :)

Link to comment
Share on other sites

Tez ciekawe, ale te Darka Zolny (o ile nie pokrecilem personaliow) maja chyba tez logowanie, co w sumie jest swietnym pomyslem, zeby sobie zerknac tez po upalaniu, jak sie samochod zachowywal.

Link to comment
Share on other sites

A robisz jakas gruba moc w swoim obecnym samochodzie?

 

...od paru osób słyszalem , iż wydajność tmic w wrxie jest śmiesznie mała, nadejdą upalne dni (kiedyś na pewno) - sugerowałem sie połaczeniem dzialan - wiekszy wlot, dobry splitter powietrza, wydajniejszy tmic - czas jest odpowiedni, auto stoi w serwisie gdzies pomiędzy Warszawą, a Piasecznem, a więc miało być all in one

Link to comment
Share on other sites

wiec ew. na PW Ci przesle namiary
koniecznie :cool:

 

i tu jest właśnie pies pogrzebany....chyba nie wystarczy, że ktoś ma tiga do spawania alu, giętarkę, i dostęp do rdzeni chłodnic ,,z metra", jakie można kupić na rynku, i z tego wystruga błyszczący produkt, szumnie nazwany Intrecooler.... :?: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Z tego co pamietam jakies 1500zl - chyba mimo wszystko niezbyt wstrzasajaca cena jak za ilosc funkcji.

Oczywiscie dochodza koszta czujnikow niestety.

 

EDIT: tylko, zeby nie bylo nieporozumien, to jest cena, z tego co pamietam wstepnie szacowana i w praktyce moze sie jakos tam roznic. Ale najlepiej dowiadywac sie po prostu u autora rozwiazania.

Link to comment
Share on other sites

Pamiętajcie też, że żeby większy IC się sprawdził, trzeba zmodyfikować wlot tak, aby cała powierzchnia IC przyjmowała powietrze, a nie tylko zajmowała miejsce pod maską.

 

PS Niebawem będę sprzedawał duży TMIC Process West. Pewien znany tu forumowicz z Wielkopolski przekonał mnie w końcu do FMIC-a, choć broniłem się prawie dwa lata :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...