Skocz do zawartości

Stuki w przednim zawieszeniu + wsteczny bieg


shrekair

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

jestem od niedawna użytkownikiem imprezki (zobiłem ok 2,5 tyś km, imprezka MY03, ma 150kkm) i mam dwa problemy:

 

1. słychać stuki w przednim zawieszeniu. auto przed kupnem było sprawdzane w aso i nie było żadnych luzów czy stuków itp. Stuki słychać przy wszystkich prędkościach, nie wiem kiedy się pojawiły bo tydzień po kupnie dochodziły stuki pod silnikiem, już chcieli mi wymieniać poduszki pod silnikiem a się okazało że poprzedniemu użytkownikowi wpadła świeca zapłonowa między silnik a poduszkę i wydawała dziwny dźwięk podczas pracy silnika... stuki w zawieszeniu pojawiają się na dziurawym asfalcie, gdy droga jest łatana i popękana. Natomiast gdy asfalt jest ciągły i auto sobie pływa w górę i dół to nic nie słychać. kiedyś gdzieś czytałem że wrx 2003-2005 miał coś takiego jak głośna praca przednich amorów, to tylko plotka czy może moja N/A też tak ma?

 

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami na 10 razy wchodzi 10 razy... a czasami haczy i trzeba go jeszcze raz wysprzęglić i wbić. mechanik mi powiedział że skrzynia jest za młoda żeby było coś z nią nie tak i możliwe że jest luz na lewarku na tyle duży że powoduje takie okresowe haczenie. subaru jest wrażliwe na takie luzy na lewarku?

 

nie doszukałem się na forum podobnego problemu... może źle szukałem albo nie umiem szukać:/

 

za wszelką pomoc z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami haczy i trzeba go jeszcze raz wysprzęglić i wbić.

podobno to bolączka starszych 5MT (pięciobiegowych skrzyń) w subaru. Ja mam w GT podobny problem (a przebieg mam mniejszy, ok. 127 tys. km), ale da się z tym żyć :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami na 10 razy wchodzi 10 razy...

Ja mam bardzo podobny ale jednak dużo rzadziej występujący problem z wrzuceniem jedynki, wciskam drugi raz sprzęgło i wchodzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami na 10 razy wchodzi 10 razy...

Ja mam bardzo podobny ale jednak dużo rzadziej występujący problem z wrzuceniem jedynki, wciskam drugi raz sprzęgło i wchodzi!

 

na zimno, gęsty lub stary olej, biegi mogą ciężko wchodzić, czasami pomaga wymiana oliwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. łączniki stabilizatora lub mocowania stabilizatorów - raczej niewielki koszt i jest to normalne zużycie

 

2. TTTM - wiem, czasami to wkurza ale nie ma wyjścia, trzeba wysprzęglać drugi raz i wrzucać wsteczny. Staraj się mieć zawsze dokładnie 0 km/h wrzucając wsteczny (niektórzy lubią wrzucać wsteczny podczas gdy auto się jeszcze toczy). U mnie to trochę pomaga. Nawet niewielki ruch auta powoduje, że mam jak w banku, że trzeba będzie jeszcze raz wysprzęglić.

 

najsłabszym i najczęściej padającym elementem zawieszenia w imprezie są łączniki stabilizatorów

Subaru to jest długodystansowiec przy Focusie, którego określiłem mianem "pożeracza łączników staba". Tyle ile razy musiałem je wymieniać to paranoja. I bez znaczenia czy oryginały czy zamienniki. Miesiąc od wymianby i już skrzypiały. Wymiana średnio co kilka miesięcy. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, to jeszcze nie tak źle. gorzej jakby to skrzynia jednak padała...

 

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami na 10 razy wchodzi 10 razy...

Ja mam bardzo podobny ale jednak dużo rzadziej występujący problem z wrzuceniem jedynki, wciskam drugi raz sprzęgło i wchodzi!

 

na zimno, gęsty lub stary olej, biegi mogą ciężko wchodzić, czasami pomaga wymiana oliwy

wszystkie płyny mam nowe, niecałe 2 tygodnie mają. po wymianie oleju w skrzyni nie zauważyłem większej różnicy.

 

2. wsteczny bieg nie zawsze chce wejść. czasami na 10 razy wchodzi 10 razy...

Ja mam bardzo podobny ale jednak dużo rzadziej występujący problem z wrzuceniem jedynki, wciskam drugi raz sprzęgło i wchodzi!

u mnie pozostałe biegi to jakby ruszać łyżeczką w ciepłym maśle... jak na razie bajka :) w oplu to trzeba było mega dużo siły używać żeby zmienić bieg....

 

Na trzepaczki pojadę :) chciałem się dowiedzieć właśnie co może padać w imprezkach! dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet niewielki ruch auta powoduje, że mam jak w banku, że trzeba będzie jeszcze raz wysprzęglić.

u mnie jest dokładnie odwrotnie. jak stoję 0 k/h to prawie zawsze jest do 2-3 razy sztuka. Jak się toczę pół obrotu koła na minutę, to jest dużo łatwiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzewam bo nie ma sensu zakładać takiego samego tematu!

 

Mam spory problem z biegiem wstecznym. Poczytałem na forum i wiem że skrzynie są papierkowe w WRX i biegi ciężko chodzą. U mnie jest podobnie tylko męczy mnie problem związany z biegiem wstecznym. Mianowicie kiedy cofam z garażu mam pod górę, jadą powoli, obciążając skrzynię bieg wsteczny potrafi WYSKOCZYĆ NA LUZ i muszę zjeźdżać spowrotem na dół i się napędzić. Podobny problem występuję kiedy zatrzymam się na jakimś wzniesieniu i chce cofnąć dalej...bieg hop! i jest na luzie, sygnalizując to lekkim skrzypnięciem. Może miał ktoś podobny problem?

- Co do biegów na przód wymiana oleju w skrzyni na jakiś Motul + synchronizatory i powinno lepiej chodzić, tak?

- Gdzie można kupić synchronizatory i jaki jest potencjalny koszt tych "diwajsów" ?

 

 

 

Pzdr!

Jasiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...