Skocz do zawartości

Wymiana łączników/gum stabilizatorów przód/tył


arekm

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuj sam, a jak nie będzie szło, udaj sie do warsztatu, proste. Sama operacja jest bardzo prosta, i nie wymaga ani nadzwyczajnych umiejętności, ani wyposażenia....a powodzenie akcji zależy od tego, kiedy było to ostatnio robione, czy ten, co to robił, dał troche smaru na gwinty...itd. Działaj, nic nie zepsujesz, a może będziesz miał trochę satysfakcji... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekm- podłączę się do tematu, jeśli pozwolisz :cool:. Ponieważ i u mnie od czasu do czasu coś zastuka w zawieszeniu, domyślam się, że niedługo czeka mnie wymiana różnych gumowych łączników. Nie znam się na tym za bardzo i jeszcze tego nie ruszałem w Imprezie (od razu mówię, że nie będę robić tego sam). Zastanawiam się jaki jest koszt takich elementów. Nie mam teraz za bardzo kasy na zamienniki typu Powerflex, ale może warto uzbierać i to i owo wymienić właśnie na poliuretany. Jeśli tak to w co najlepiej zainwestować? Za "dobre rady" przewidziano pomóki :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się :wink:

 

[ Dodano: Pon Wrz 28, 2009 11:26 pm ]

zaki79, najczęściej pukają łączniki stabilizatorów. Na Twoim miejscu założyłbym OEM. Poliuretany kosztują 3x tyle a lubią pękać i zużywają się szybciej niż seria.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekm- podłączę się do tematu, jeśli pozwolisz :cool:. Ponieważ i u mnie od czasu do czasu coś zastuka w zawieszeniu, domyślam się, że niedługo czeka mnie wymiana różnych gumowych łączników. Nie znam się na tym za bardzo i jeszcze tego nie ruszałem w Imprezie (od razu mówię, że nie będę robić tego sam). Zastanawiam się jaki jest koszt takich elementów. Nie mam teraz za bardzo kasy na zamienniki typu Powerflex, ale może warto uzbierać i to i owo wymienić właśnie na poliuretany. Jeśli tak to w co najlepiej zainwestować? Za "dobre rady" przewidziano pomóki :razz:

 

poliuretany - kawior dla bogaczy o snobistycznych zajawkach....seria jest najlepsza, najtrwalsza, podróbki (zamienniki) różnie....trzeba uważać, z najnizszej półki na pewno kupa.....a jeżeli kręci Cię magia zagranicznych nazw....bierz powercośtam....tak samo szybko (30-50k km lub 1 rok po polskich dziurach) zaczną pukać, tylko to będzie to lepsze, droższe pukanie.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem auto , to miało 100kkm , Zrobiłem duży przegląd z wymianą coś tam w zawieszeniu . Miesiąc temu na przeglądzie wyszły do wymiany łączniki i coś jeszcze z przodu . Ma teraz 185kkm i w tym czasie nie zaglądałem do zawieszenia . Nie opłaci mi się często jeżdzić do serwisu i nie chce mi się włazić do kanału . Wszystko było na oryginałach robione .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie operacja banalna....najwygodniej robi sie to z kanału bez podnoszenia auta jak stoi na kołach.

Potrzebne sa 2 klucze (oby nie płaskie->dobry oczkowy lub najlepiej nasadka ) w rozmiarze chyba 14???

Dzień przed planowana oczyść gwinty druciakiem i zalej je skutecznie jakimś penetratorem :twisted::twisted: (wd-40np) i wszystko powinno zabangac :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arekm- podłączę się do tematu, jeśli pozwolisz :cool:. Ponieważ i u mnie od czasu do czasu coś zastuka w zawieszeniu, domyślam się, że niedługo czeka mnie wymiana różnych gumowych łączników. Nie znam się na tym za bardzo i jeszcze tego nie ruszałem w Imprezie (od razu mówię, że nie będę robić tego sam). Zastanawiam się jaki jest koszt takich elementów. Nie mam teraz za bardzo kasy na zamienniki typu Powerflex, ale może warto uzbierać i to i owo wymienić właśnie na poliuretany. Jeśli tak to w co najlepiej zainwestować? Za "dobre rady" przewidziano pomóki :razz:

 

poliuretany - kawior dla bogaczy o snobistycznych zajawkach....seria jest najlepsza, najtrwalsza, podróbki (zamienniki) różnie....trzeba uważać, z najnizszej półki na pewno kupa.....a jeżeli kręci Cię magia zagranicznych nazw....bierz powercośtam....tak samo szybko (30-50k km lub 1 rok po polskich dziurach) zaczną pukać, tylko to będzie to lepsze, droższe pukanie.... :lol:

 

może i tak ale auto zachowuje się zdecydowanie lepiej/inaczej. Każdy wybiera co mu pasuje a różnica w cenie jest adekwatna do efektów.

 

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak ale auto zachowuje się zdecydowanie lepiej/inaczej

 

ale inaczej się zużywają, gumy się najpierw rozluźniają i dopiero potem zaczynają pukać, a poliuretany są na poczatku dużo sztywniejsze, i prawda, że auto lepiej się na nich prowadzi, ale szybciej się wystukują i kończą niż elastyczniejsza guma. w sporcie beż znaczenia, ale do jazdy cywilnej polecałbym raczej gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poliuretany - kawior dla bogaczy o snobistycznych zajawkach....seria jest najlepsza, najtrwalsza, podróbki (zamienniki) różnie....trzeba uważać, z najnizszej półki na pewno kupa.....a jeżeli kręci Cię magia zagranicznych nazw....bierz powercośtam....tak samo szybko (30-50k km lub 1 rok po polskich dziurach) zaczną pukać, tylko to będzie to lepsze, droższe pukanie.... :lol:

 

No no! Ja mam takie niby "lepsiejsze", muszę raz na jakiś czas wymienić, ale to żaden problem i żaden koszt, a za to jaki szpan! :mrgreen:

 

A tak na poważnie: na nieseryjne (grubsze) stabilizatory i tak seryjne gumy nie wejdą, tak że wyboru nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i tak ale auto zachowuje się zdecydowanie lepiej/inaczej

 

ale inaczej się zużywają, gumy się najpierw rozluźniają i dopiero potem zaczynają pukać, a poliuretany są na poczatku dużo sztywniejsze, i prawda, że auto lepiej się na nich prowadzi, ale szybciej się wystukują i kończą niż elastyczniejsza guma. w sporcie beż znaczenia, ale do jazdy cywilnej polecałbym raczej gumy

 

szybciej to znaczy ile ? 20% 30% szybciej ? Seria wytrzymała 70k km więc skala do pominięcia.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...