Jump to content

impreza kombi róznice


rally
 Share

Recommended Posts

Przymierzam się do kupna imrezy kombi 2.5l w automacie i mam kilka pytań:

- nie szukam imprezy do latania, jaka wersja?

- różnice pomiędzy specyfikacjami?

- wersja USA czy EU różnice, wady i zalety?

- na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie od strony mechanicznej, żeby nie wdepnąć na minę :?:

Z góry dziękuje.

 

[ Dodano: Czw Cze 25, 2009 7:02 pm ]

nr. VIN , w których miejscach powinny się znajdować? Ważne informacje z nr. VIN, potwierdzające rocznik i model, specyfikacje, kraj pochodzenia, poproszę o wskazówki. Tak samo jeżeli chodzi o nr. silnika i skrzyni.

Link to comment
Share on other sites

2.5l - czyli bez turbo? To ja mam taka US-spec z 2007.

 

Roznice takie: tansza, wzgardzana, tansza, tansza, brak kierunkowskazow w blotnikach przednich, brak tylnego przeciwmglowego, zegary w milach (predkosciomierz ma tez male kilometry), termometr... od czapy, z byle powodu robi bing.bing.bing (pasu niezapiete, drzwi cos tam etc.), hamulce do wiadomo czego (malo ze dwa tloczki przod, to tarcza 277mm), jeniec moze samodzielnie zbiec z bagaznika, radio lapie tylko wieksze stacje, kluczyk i pilot to dwa urzadzenia. Wiecej roznic sobie nie przypominam, ale na dzien dzisiejszy pijany jestem.

 

A o roznicach pomiedzy kombi a sedanem niech napisza Ci co sie znaja. Chyba inne rozstawy, wiekszy bagaznik i reduktor na pokladzie.

 

I taki OT:

Dlaczego dzis juz tego nie kreca :evil:

Link to comment
Share on other sites

interesuje mnie kombi impreza.

Czytam ,że Twoje zadowolenie z auta umiarkowane :neutral: ??

 

grzywaczewski pisze ogólnie o US-spec

 

kombi impreza jest bardzo fajowa - mam więc wiem :wink:

 

Wolnossąca jednostka nie zapewnia sportowych wrażeń, ale

jeżeli chodzi Ci o kombi - impreza się dobrze sprawdza.

 

Czyli wniosek Legacy lub Outback??

 

Większe kombi

Link to comment
Share on other sites

Co do VIN, to jest temat gdzieś w technicznym z FAQ, tam szukaj.

 

Co do użytkowania (co prawda kombi WRX 2004 US, ale moze sie przyda), to tak jak pisze grzywaczewski, a ja jeszcze bym do tego dorzucił ciut bardziej kanapowate zawieszenie niż EU (może to tylko subiektywne odczucie) oraz wszechobecne wlepy i zawieszki WARNING, ale to akurat proste do pozbycia się :)

 

Autem można przewieźć dosłownie wszystko. Począwszy od 2 sztuk rowerów (w środku oczywiście) + bagaże, skończywszy na zapakowaniu po dach i 700km wycieczce w 4 osoby. Spokojnie do bagażnika (bez składania foteli) wchodzą dwie 30 litrowe beczki piwa i do tego jeszcze nawet pompka i grill :mrgreen:

 

Jak najbardziej polecam.

Link to comment
Share on other sites

Czegoś takiego mi potrzeba, żeby zapakować i przy okazji 4napędówka śmigać :grin:

Tylko te ameryki to bite i te kluczyki (1kluczyk). Fajnie żeby był automat.

Trochę sportu i rodzinne kombi razem. Tylko teraz taką sztukę wychaczyć...

Link to comment
Share on other sites

No i jest oczywiście różnica w silnikach pomiędzy EU i US. W US masz 2,5 a EU to 2,0 (160 KM). Ale dodatkowo jest reduktor :smile: Mam taką jako autko rodzinne (2+2) - sprawdz się świetnie, ale na dłuższe wyjazdy i tak trzeba box na dach założyć, bo trochę przy ciasno. Ze spalaniem nie ma tragedii jak na silnik 2,0 i 4x4 (zobacz w mojej stopce). Jak trafisz na zadbany egzemplarz to masz święty spokój, bo to dobre autka.

Link to comment
Share on other sites

Kombi generalnie ciężko spotkać :lol: Ale z tego co wiem, to 2,0R z automatem też były w ofercie. Myślę, że prędzej znajdziesz coś takiego u sąsiadów za zachodnią miedzą :wink:

Link to comment
Share on other sites

Czemu LPG nie? Zaturbione też jeżdżą na gaz :mrgreen:, a impreza N/A to prawie taki zwykły samochodzik jak każdy inny, tyle że ma boxerka, SAWD, reduktor, hillholder no i jest ich dużo mniej.

Nie miałem okazji jeździć 2,5 N/A, więc nie wiem czy jest dużo lepiej od tych 160KM. Natomiast odpada cała masa problemów z przeróbkami typu lampy tył + przód, inna zawiecha i hamulce + problemy z serwisowaniem a ASO :wink:

Link to comment
Share on other sites

LPG to dodatkowe serwisowanie. Gdybym jeździł DUZO to wtedy kwestie ekonomiczne, a tak to jeden problem z głowy :wink:

Te sprowadzone i zarejestrowane też nie mają powymienianych lamp i całej reszty...

Tylko w imprezowskich automatach brak sekwencyjnej zmiany biegów??

Link to comment
Share on other sites

rally, ja jestem mega zadowolony. Wybacz, ze zabrzmialo inaczej, po prostu jestem depresyjnym maniakiem :???:

 

Roznica pomiedzy 2.0 a 2.5 w N/A jest znaczna. To nie tylko dwadziescia kilka koni w maksymalnych obrotach - to wyzszy moment obrotowy o bardzo przyjemnej charakterystyce. Na forum poczytasz sobie, ze 2.5 sie psuja (uszczeliki pod glowica) ale dotyczy to tylko doladowanych, i to mocno deptanych.

 

Uswiadomiono mi dzis jeszcze jeden szczegol w US-spec - jak sie nawiew ustawi na szybe, to sie klima sama wlacza i nie mozna jej wylaczyc (pracuje nawet gdy sie guziczek od klimy nie swieci).

 

Jesli chcesz rodzinnie, to pamietaj ze w sedanach ze starej budy nie sklada sie tylna kanapa. W nowej (czyli od 2008) kanapa sie sklada i mimo ze jest to tylko HB mozna go pieknie zapakowac. Przywiazlem takim na przyklad z Berlina powiekszalnik do wielkiego formatu Durst L1200 z dwiema glowicami i calym mozliwym osprzetem. Poszukaj sobie w googlach to zrozumiesz jakie to pakowne autko :twisted: Przy silniku 2.0 Lodz-Berlin zrobilem w 4,5h, a Berlin-Lodz w 5,5h (bo juz z gratami) i spalil okolo 12l/100km. Palce lizac :cool:

Link to comment
Share on other sites

A jakie filtry się wymienia dodatkowo przy instalacji gazowej?

Przy LPG wymieniasz dodatkowo filtr kabinowy, powietrza i oleju? :shock:

 

 

Słyszałem, że przy LPG trzeba opony pompować większym ciśnieniem i częściej wymieniać akumulator. Nie wspomnę o częstym myciu nadwozia i częstej zmianie choinki zapachowej. :wink: :razz: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

(...) Uswiadomiono mi dzis jeszcze jeden szczegol w US-spec - jak sie nawiew ustawi na szybe, to sie klima sama wlacza i nie mozna jej wylaczyc (pracuje nawet gdy sie guziczek od klimy nie swieci) (...)

wersje europejskie Forkow tez tak maja, "europejskie" Imprezy - nie? :roll:

Link to comment
Share on other sites

LPG i choinki. Nie dzięki :mrgreen:

 

[ Dodano: Nie Cze 28, 2009 7:36 pm ]

impreza fajna. Ale jednak nie tego szukam. Dzięki za spostrzeżenia i uwagi.

Albo forek albo OBK to moj dylemat....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...