Skocz do zawartości

Wybór diesla


Mont

Rekomendowane odpowiedzi

Ekonomia ma swoje prawa i zmuszony jestem rozstać się z marką Subaru.

Mój wybór padł na auto z homologacją - nieszczęsnego Outlandera w Dieslu.

Nigdy dieslem nie jeździłem i stąd moje pytanie :

w ofercie jest 2,0 TDi (spadek po VW) 140KM (tuning na 160KM)

i 2,2 D-ID jednstoska chyba z Citroena Common Rail.

Naczytałem się wiele i widzę ich mocne i słabe strony. Który wybrać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont, powiem Ci tak, przy obecnej cenie 2.2 wziąłbym go, jest cichszy, nieco lepiej jedzie. Będę miał takiego do testów więc we wtorek mogę powiedzieć coś więcej (2,0 przejeździłem już kawałek). Z opinii klientów 2,2 jest bardziej kulturalny i ma lepszy dół, minusem jest niska tolerancja na modyfikacje (tak zeznawał dealer Renault jak go pytałem co wie o 2,2 HDI).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten VW i od razu po program do compsport.pl :twisted: , mnie w ibizie ze 130 kM zrobili 240 kM, chłopaki mocno kombinują z dieslami, warto zadzwonić i ich opinji posłuchać

 

z rybnika do bielska niedaleko

 

Malo, nie dalo rady pod 300KM zrobic? Znany wszystki Heniek robi pod 300KM samym chipexem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem jednak 2,0 D-ID, miałem okazję nim pojeździć, niestety tylko godzinę. Nawet mi dwa razy zgasł :oops: i prawie udało się go zakopać w śniegu :cool:

Mam w dobrej cenie Ralliart, moc silnika tego auta wzrasta z 140 do 167 KM a maksymalny moment obrotowy z 310 Nm/1750 obr. do 365 Nm/2500 obr.

Z pewnością 2,2HDI ma wiele zalet ale boję się kosztów czy usterek.

Żałuję, że Foryś nie ma homologacji :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w dobrej cenie Ralliart, moc silnika tego auta wzrasta z 140 do 167 KM a maksymalny moment obrotowy z 310 Nm/1750 obr. do 365 Nm/2500 obr.

 

Stanowoczo odradzam :roll:

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=4320&highlight=outlander

 

Nie wiem w jakich pieniądzach masz tego boxa,IMO zrobienie chipa za 1.5-2k zł to lepsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mile, stary temat...Chłopaki z Mastersa nie wzięły pod uwagę, że box działa tylko w piku, pod obciążeniem i przy danej temperaturze silnika. Wierz mi, że box poprawia osiągi tego silnika (przejeździłem kilkoma Outlanderami ponad 20 tys. km - wiem co mówię). Innym tematem jest to, że ja również odradzam boxa ale nie dlatego, że nie działa ale dlatego, że później są z nim kłopoty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont, generalnie box to polowiczne rozwiazanie. Jezdzilem kilkudziesiecioma dieslami z boxami i jedyne co moge o nich powiedziec, to to ze uwypuklaja wady i zalety seryjnego programu sterujacego praca silnika. Daja namiastke tego co moze dac dobrze wykonany chip.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mont, generalnie box to polowiczne rozwiazanie.

 

Ale dopuszczalne w ramach gwarancji. A który korzystniej czipować DI-D czy HDI ??

 

Zagwozdkę mam, bo Outlander w obu wersjach silnikowych jest w tej samej cenie :(

Wykresy 2,0DI-D wskazuje, że 310 Nm osiąga się w zakresie obr.1750 i ciągnie do ok.2750.

HDI natomiast te 380Nm osiąga w wąski zakresie obrotów (2000) i potem gwałtownie spada.

beznazwy2d.th.jpg

 

Jeśli dobrze interpretuję, HDI gwałtownie przyśpieszy (nota bene różnice to 9,5s/100km vs.10,8 a więc niecała sek. :) ) ale już nim nie "pociągnę". TDI za to po wejściu na obroty powyżej 1750 będzie miał w zakresie do ok.2750 tendencję do zbierania się ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michal napisał/a:

Mont, generalnie box to polowiczne rozwiazanie.

 

Ale dopuszczalne w ramach gwarancji. A który korzystniej czipować DI-D czy HDI ??

 

Dopuszczalne w momencie, gdy oferowane przez producenta/dystrybutora. W innym przypadku niedopuszczalne. Co prawda mozna oszukiwac, ale i na takich zdjemowaczy przed przedgladem sa metody.

 

DI-D to inaczej TDI :) Znacznie latwiejszy do tuningowania.

 

Ja zdecydowanie wole jednostke HDI od TDI. Jezdzi znacznie plynniej i jest duzo cichsza.

 

Pamietaj tylko, ze HDI to 2.2, a TDI 2.0, zatem masz wyzsze ubezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frajde? Jak lubisz kopa i pozorne uczucie mocy to TDI.

HDI plynnie pracuje i jest ciche.

Co do awaryjnosci to ciezko powiedziec. Obie konstrukcje sa o.k., z tym ze TDI w outlanderze to rozwiazdanie jeszcze na pompowtryskiwaczach, a HDI to juz common rail.

 

Ja zdecydowanie kupilbym sobie HDI. Stary juz jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten VW i od razu po program do compsport.pl :twisted: , mnie w ibizie ze 130 kM zrobili 240 kM, chłopaki mocno kombinują z dieslami, warto zadzwonić i ich opinji posłuchać

 

z rybnika do bielska niedaleko

 

Malo, nie dalo rady pod 300KM zrobic? Znany wszystki Heniek robi pod 300KM samym chipexem.

 

sam chipex to troche za mało :cool:,

jedyna wada mocy to jak ktoś dobrze wspomniał, sprzęgło jest najsłabszym ogniwem, niestety 20 t km to max (przy mojej jeździe)

 

Ibiza_fr_238.jpg

 

Samochod to Seat Ibiza ASZ

Modyfikacje:

1.Turbo CS1

2.Intercooler z orurowaniem by CompSport

3.Wydech 3" by MG Motorsport

4.Obrobka glowicy by Voj2s

5.Oprogramowanie CompSport

 

 

co do samej jazdy ..., no cóż, ekonomia była, silniki VW nie do zajechania, spalanie na poziomie max 8l ON, ale... szukam jednak imprezki, HDI, z opinji osób siedzących w modach diesli, osobiście nie zdecydował bym się kupić tego motorka do swojego autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales, ze sam program wystarczy :twisted:

 

ten VW i od razu po program do compsport.pl :twisted: , mnie w ibizie ze 130 kM zrobili 240 kM,

 

Jakos nie wydaje mi sie zeby Mont, chcial wymienic pol silnika w nowym Outlanderze.

 

P.S.

Heniek nadal twierdzi ze samy chipem robi 300KM. Zreszta Subaryta, tez tak slyszal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisales, ze sam program wystarczy :twisted:

 

ten VW i od razu po program do compsport.pl :twisted: , mnie w ibizie ze 130 kM zrobili 240 kM,

 

Jakos nie wydaje mi sie zeby Mont, chcial wymienic pol silnika w nowym Outlanderze.

 

P.S.

Heniek nadal twierdzi ze samy chipem robi 300KM. Zreszta Subaryta, tez tak slyszal.

 

fakt, źle to zdanie napisałem :oops: , nie samym programem tylko z modami mechanicznymi moc tak u mnie wzrosła, jeżeli Mont zrobi program będzie napweno przez długi czas z jazdy zadowolony, lecz po pewnym czasie może koni brakować (outlander to ciężka krowa), a wtedy lepiej mieć silnik podatny na mody a nie robić experymenty z HDI, ja popełniłem błąd z wyborem silnika, mam ssaka, ale wedy jeszcze nie dawali diesli ani turbo B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że nie mam porównania ale 2,5 roku używam Tourana 2.0TDI z fabryki 140PS-ów.

Zrobiłem program i założyłem wkładkę KN. Program robiłem w salonie Seata w Bielsku (podobno mają programy od Comp sportu). Fakt, że nie badałem na hamowni jednak różnica była tak wyraźna, że uznałem to za bezsensowne. Spalanie spadło o jakieś 10%. Zrobiłem już ponad 150 000 km absolutnie żadnej usterki. Jestem bardzo zadowolony. Tak bym to zkwitował.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...