Loki Posted December 3, 2004 Posted December 3, 2004 Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu problemu. Problem jak w temacie znaczy się drze turbina lub coś przy turbinie. To coś jest tak wredne, że drze się jak zachrypnięte od darcia się dziecko. Tylko żeby nie było za prosto w stwierdzeniu, że to turbina to są inne aspekty darcia tzn: darcie występuje jak się ostro przyleje sandałkiem w pedał gazu, jak się tylko straszy delikatnie sandałkiem w/w pedała, to turbinka sobie potulnie gwiżdże tak jak powinna do ok 3800 obr/min, po czym zaczyna już się bardzo delikatnie drzeć. Autko dalej rączo rwie do przodu jak zawsze. Drze się tylko jak się zagrzeje, jak zimna, to cicha (tak to już bywa ) Brak wycieków oleju. Brak zanieczyszczenia spalin czymkolwiek. Normalna praca silnika. PS: Turbina się nie drze tak jakby była zatarta. HELP
Jakublad Posted December 3, 2004 Posted December 3, 2004 Drze się tylko jak się zagrzeje, jak zimna, to cicha (tak to już bywa )Brak wycieków oleju. Brak zanieczyszczenia spalin czymkolwiek. Normalna praca silnika. A po co kręcisz jak jest zimna? ;-)
Loucyphre Posted December 3, 2004 Posted December 3, 2004 Jeden fachman od bumbaru mowil mi kiedy ze jak turbina schodzi to dzwiek jest jakby odrzutowiec lecial 50 m ponad dachem auta, czy to taki dzwiek :?:
Loki Posted December 3, 2004 Author Posted December 3, 2004 Nie kręce jak jest zimna, dziaj tylko trochę podgoniłem, żeby sprawdzić, poza tym aż tak bardzo nie trzeba gonić, żeby się darła. Lucek jest głośno, ale nie aż tak. Oleju nie bierze, spaliny czyste i nie śmierdzą. Wycieku oleju na zewnątrz turbo też nie ma. Na razie obstawiam uszczelki przy turbo, bo efekt pojawia się wraz ze wzrostem ciśnienia, ale poczekam na opinie innych, możne ktoś coś jeszcze podsunie. Turbina powinna być ok. Ma przejechane 130kkm i naprawdę jest zadbana. Poza tym autko nic nie straciło na mocy.
Loucyphre Posted December 4, 2004 Posted December 4, 2004 Kiedys jak w serwisie nie dokrecili rur do intercoolera to tez tak sie darlo, sprawdz szczelnosc ukladu Pozdrawiam,
Loki Posted December 7, 2004 Author Posted December 7, 2004 Jutro jadę na serwis i ustalimy jakiś front robót. Niestety pewnie będę musiał parę rzeczy wymienić zanim trafię na tę właściwą Czy ktoś wie czy i ile przy turbinie jest uszczelek ? I jak wygląda ciśnienie doładowania przy 4000 rpm na powiedzmy 2 i 5 biegu przy pełnym gazie? Cholera denerwuje mnie takie szukanie po omacku - niecierpię tego. Mam złe doświadczenia po oplu. Tak defakto problem może dotyczyć dolotu lub wydechu pewnie z pierwszym katalizatorem włącznie
Loki Posted December 7, 2004 Author Posted December 7, 2004 No i się znalazła, albo raczej nie znalazła, znaczy się zrejterowała śruba z kolektora wydechowego, prawego
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.