Jump to content

Jak to działa?


3eci
 Share

Recommended Posts

Jak dokladnei dziala sprzegło w turbodziadku czyli Legacay Turbo MY '93, wyjelismy sprzegło tylko po prostu zachodzimy w glowe jak to dziala, wszystko niby zlozone jak na instrukcji z manuala, a jednak, watpliwosci powstaly.....

 

Czy lozysko oporowe jest caly czas w pracy?

Czy w momencie nacisniecia pedalu sprzegla gdy pomka dzial itd. itp i wysprzeglik wypych tloczek to popycha lape od lozyska w kierunku docisku, przynajmniej tak to rozumiemy, na jakiej zasadzie to dziala, watpliwosci sa a wypadalo by to zlozyc do kupy... a nie chce mi sie drugi raz tego robic, bo to ciezki kawalek chleba, wyjecie tego sprzegla i do czego sluzy przyzad nazwany "Clutch Dumper"?

 

Bardzo prosze o szybko odp....

jkest to mi bardzo potrzebne

niestety w łodzkim ASO Subaru, nie wiedzieli...... po podaniu vinu stwierdzili ze to za stare auto...... :shock:

 

Dziwne, bo do Toyki w ASO swojej MY'91 znajde wszystko bez problemu, ale nie istotne.....

 

Tak to jest zlozone.....

9bec9a0216e54325m.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Czy lozysko oporowe jest caly czas w pracy?

Nie, tylko jak wciskasz pedał sprzęgła

 

Czy w momencie nacisniecia pedalu sprzegla gdy pomka dzial itd. itp i wysprzeglik wypych tloczek to popycha lape od lozyska w kierunku docisku

W momencie jak naciskasz pedał sprzęgła to łożysko przesuwa się do przodu (w stronę docisku)

 

watpliwosci sa a wypadalo by to zlozyc do kupy... a nie chce mi sie drugi raz tego robic, bo to ciezki kawalek chleba

W tym konkretnym samochodzie akurat nie wymieniałem jeszcze sprzęgła, ale generalnie to tutaj nie ma specjalnej filozofii - przykręcasz docisk do zamachu odpowiednio ustawiając tarczę, wkładasz na walek nowe łozysko i "zaczepiasz" o tą łape, składasz tam wszystko co do skrzyni jest zamontowane - to co można wsadzić zanim skrzynia znajdzie się w aucie, zakładasz skrzynię (tak żeby nie pogiąć słoneczka w docisku), zakładasz resztę - generalnie poprostu w odwrotnej kolejności niż to wymontowałeś... :).

 

 

PS - już dosyć późno a ja robię projekt na jutro - jeśli chodziło Ci o coś innego niż napisalem a ja źle zrozumiałem to sorry ;)

Link to comment
Share on other sites

W turbodziadku łożysko jest "ciągnięte" przez łapę w kierunku skrzyni w celu wysprzęglenia.
No i o to mi chodzilo.. dzieki za odpowiedz... to zabezpieczenie, ktore tam jest czyli takie blaszki i pierscionek zabezpieczajacy wystarcza zeby to utrzymac na miejscu, wydaje mi sie ze dzialaja tam spore sily?

 

[ Dodano: Sro Cze 18, 2008 4:02 pm ]

Problemów ciag dalszy....

Skrzynia włożona prawie na swoje miejsce, nie sa podpiete jeszcze polosie i wal, oraz sterowanie sprzegłem.....

Jednak pojawilo sie cos takiego, ze mowie sobie, ze sobie sprawdze jak to dziala wszystko i tutaj ZONK, trzymajac obie polosie przednie, wrzucajac bieg na "sucho" i krecac silnikiem wyjscie ze skrzyni to od walu napedowego stoi w miejscu i nie ma zamiaru sie ruszyc i tak samo jest kiedy bieg nie jest wrzucony, biegi wchodz tak jak przed wyjeciem skrzyni, silnik sie obraca..... Co ja robie zle?

Juz brakuje mi sil na to auto...

Pomożcie, prosze... Co moze byc nie tak, lub moze wszystkjo jest ok i ja panikuje, ale nei wydaje mi sie zeby bylo ok.....

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...