Andrzej Koper Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Panie Andrzeju, pytanie praktyczne. Przyjeżdża do Pana klient, bo mu coś stuka. A w książce pieczątki z Zdzichu Gold Hand Garage, zamiast z ASO. Co Pan robi, naprawia na gwarancji czy odsyła w cholerę? Odsyłam do ZGHG......lub jeżeli mam informacje , ze ZGHG ma umowe z gwarantem ( spełnia warunki do naprawy Subaru ) to naprawiam mając pewnosc zwrotu poniesionych kosztow przez gwaranta. Jezeli zaś ZGHG nie ma takich uprawnień to......to drugie :roll: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Rallymen , poniewaz Dyrekcji jakis czas nie bedzie to moze sie dowiesz i powiesz co na to inni producenci ( honda , toyota czy fiat....)AK ps.jak Cie temat interesuje to pewnie juz pytales i wiesz.... :wink: Interesuje mnie wyłącznie SUBARU! A ja nie jestem pani w klasie, co niby wie, a pyta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 Interesuje mnie wyłącznie SUBARU! Moze to jest "niezdrowe" zainteresowanie...... :?: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saint Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Tako rzecze GVO, a dokładniej orzecznictwo KE: Jeżeli konsument wykonał naprawę lub przegląd w niezależnym warsztacie w czasie okresu gwarancji producenta, to gwarancja może być utracona, jeżeli prace te zostały wykonane wadliwie. Jednakże, ogólny obowiązek wykonywania przeglądów lub napraw w ciągu takiego okresu tylko w ramach autoryzowanej sieci mógłby pozbawić konsumentów ich prawa do wyboru, czy przegląd lub naprawa ich pojazdu ma być wykonana przez niezależny warsztat i uniemożliwiłby takim warsztatom, zwłaszcza w przypadku 'przedłużonych gwarancji', skuteczne konkurować z autoryzowaną siecią. To nie jest do końca jasne i niczego nie precyzuje. Ale po lekturze przepisów dot. autoryzacji dochodzę do wniosku że przeglądów można nadal dokonywać tylko w serwisach które spełniają standardy producenta (i mają autoryzację :!: ). Po prostu na zasadach zawartych w GVO uzyskać taką autoryzację jest teoretycznie łatwiej. Jest tak czy nie? (Bajzel w tym wątku straszny. Jak w przedszkolu...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rallymen Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Interesuje mnie wyłącznie SUBARU! Moze to jest "niezdrowe" zainteresowanie...... :?: AK Chcesz o "tym" porozmawiać? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Chcesz o "tym" porozmawiać? Nie , po co... :?: ..przeciez wiadomo o co chodzi..... AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 dochodzę do wniosku że przeglądów można nadal dokonywać tylko w serwisach które spełniają standardy producenta (i mają autoryzację :!: ). Po prostu na zasadach zawartych w GVO uzyskać taką autoryzację jest teoretycznie łatwiej Według mnie uderzyłeś w sedno. Moje rozumienie jest dokładnie takie samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subaryta Opublikowano 6 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2008 Andrzej Koper, Rallymen, Przemeq, koniec OT, proszę. Nie dział na to. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 9 Czerwca 2008 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2008 Cóż, wydawało mi się że napisałem "przegląd okresowy", więc nie rozumiem Pańskiej wypowiedzi, która odpowiedzią na moje pytanie nie jest. Oczywiście, że nie jest to odpowiedź - przecież poprosilem o doprecyzowanie pytania, albowiem: 1. czy w okresie gwarancji (3 lata/100 kkm) muszę wykonać przegląd okresowy 2. Nie chciałbym potem usłyszeć, że utraciłem gwarancję z uwagi na fakt naprawy poza siecią autoryzowanych serwisów Teraz już wiem, o co Pan konkretnie pytał. Otóż, w przypadku dokonania przeglądu zgodnie z zaleceniami przedstawiciela producenta (tu: SIP) utrata gwarancji nie następuje. Należy jednak dodać, że warunkiem zapewnienia wystarczającej jakości wykonania przeglądu jest z jednej strony wyszkolenie pracowników warsztatu chcącego taką działalność podejmować przez przedstawiciela producenta oraz zastosowania odpowiedniego oprzyrządowania i zalecanych procedur. Ponieważ do chwili obecnej żaden podmiot gospodarczy nie należący do sieci (szkolenia obowiązkowe) nie wyraził zainteresowania ani szkoleniami, ani nabyciem odpowiedniej literatury, czy też oprzyrządowania musimy wychodzić z założenia, że takowych podmiotów aktualnie brak. Nie trzeba wspominać, że tak szkolenia, jak i aktualizacja oprzyrządowania i literatury to proces ciągły, choćby ze względu na pojawianie się nowych modeli i rozwiązań technicznych. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się