Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Podepnę się pod temat turbiny... Podczas ostatniej jazdy na trasie zauważyłem coś dziwnego z doładowaniem. Otóż, auto jedzie niby normalnie, ale wskaźnik doładowania pokazuje wg mnie dziwne wartości. Przy jeździe ze stałą prędkością ok 130km/h mam niby -0.2 bar (do tej pory było ok.0), jednak jak puszczę nogę z gazu to słychać upuszczanie powietrza przez blow-off (chyba nie powinno tak być jeśli by było podciśnienie :???: ) Na wolnych obrotach wskazuje jakieś -0.6 (ile powinno być?) Czy to problem raczej ze wskaźnikiem czy coś z turbo mi się dzieje? ostatnio, Zbyszek z nie-ASO włożył mi kryzę w przewód do wskaźnika, aby ograniczyć drgania wskazówki, czy to może mieć jakiś związek? z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Podepnę się pod temat turbiny... Podczas ostatniej jazdy na trasie zauważyłem coś dziwnego z doładowaniem. Otóż, auto jedzie niby normalnie, ale wskaźnik doładowania pokazuje wg mnie dziwne wartości. Przy jeździe ze stałą prędkością ok 130km/h mam niby -0.2 bar (do tej pory było ok.0), jednak jak puszczę nogę z gazu to słychać upuszczanie powietrza przez blow-off (chyba nie powinno tak być jeśli by było podciśnienie :???: ) Na wolnych obrotach wskazuje jakieś -0.6 (ile powinno być?) Czy to problem raczej ze wskaźnikiem czy coś z turbo mi się dzieje? ostatnio, Zbyszek z nie-ASO włożył mi kryzę w przewód do wskaźnika, aby ograniczyć drgania wskazówki, czy to może mieć jakiś związek? z góry dzięki na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15 jaki masz wskaznik :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15 w mordę, wydawało mi się, że wcześniej miałem trochę wyżej :neutral: to co się mogło zmienić :?: jaki masz wskaznik wskaźnik mam jakiś mocno pasztetowy.. chyba Autostyle albo jakoś tak.. zaraz będę jechał z powrotem do Olsztyna to sprawdzę dokładnie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15 w mordę, wydawało mi się, że wcześniej miałem trochę wyżej :neutral: to co się mogło zmienić :?: nie miales - wydawalo Ci sie jaki masz wskaznik wskaźnik mam jakiś mocno pasztetowy.. chyba Autostyle albo jakoś tak.. zaraz będę jechał z powrotem do Olsztyna to sprawdzę dokładnie :cool: masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze no tego sie obawiałem na co więc powinienem zmienić, żeby się nie zrujnować a żeby pokazywało mniej więcej prawidłową warość? mam do wymiany też wskaźnik ciśnienia oleju, bo też "od czapy" wartości pokazuje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze no tego sie obawiałem na co więc powinienem zmienić, żeby się nie zrujnować a żeby pokazywało mniej więcej prawidłową warość? mam do wymiany też wskaźnik ciśnienia oleju, bo też "od czapy" wartości pokazuje :wink: na cos sprawdzonego i firmowego na szybko (bo na razie nie bede sciagal SW) proponuje, GReddy, Omori, Apexi itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekfi Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 Dzięki w takim razie będę szukał Omori, bo tej firmy mam wsakźnik EGT. przynajmniej będą wyglądały podobnie :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 I kup elektroniczny zamiast mechanicznego, przewod z cisnieniem do czujnika jest o wiele krotszy i sa mniejsze przeklamania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Wracając do sprawy kabelków, będę zamawiał Tactrixa. Jeżeli ktoś jest zainteresowny, proszę o szybkie info, w środę chciałbym zamowić. pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 No dobra. Kupilem ten kabelek: http://moto.allegro.pl/item349052067_in ... skoda.html Posciagalem troche softu (Romraider, ECUexplorer, VAG-COM). I co teraz? Legaca sprzedalem, 2.5XT w drodze. Wiec poki co namowilem Fida, zeby sie podpiac do jego S-Turbo. Tylko mam takie pytanie. Czy takim np. RomRaider Logger'em nie zrobie krzywdy ECU? Co prawda to tylko LOGGER ale jest tam taka opcja: RESET ECU. Jak mi sie przypadkiem nacisnie podczas jazdy to co? Zresetuje ECU? Samochod stanie? Rozprogramuje sie czy jak? Ten RomRaider wyglada nawet rozsadnie musze powiedziec. Nawet wersje na Linuksa zrobili. Jezeli tylko zadziala to mozliwosc rysowania wykresow jest zaiste imponujaca. Tylko tych parametrow jest tyle, ze jak dla takiego "fachowca" jak ja to jest nie do strawienia. Moze podpowiecie jakie sa najwazniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Jak mi sie przypadkiem nacisnie podczas jazdy to co To może lepiej nie testuj dziwnych pomysłów, nie naciskaj w czasie jazdy Resetu i nie wyciągaj wtyczek w czasie jazdy. ECUexplorer chodzi dobrze, dla mnie ma małe możliwości. VAG-COM to może lepiej zachowaj dla Golfa jak se kiedyś kupisz. Romraider działa ale w moim przypadku są problemy poważne z zapisywaniem danych do pliku. Jedne parametry które są elegancko pokazywane w czasie jazdy są zapisywane do pliku a inne z niewiadomych mi przyczyn nie są zapisywane, a co za tym idzie nie moge w domu na spokojnie przejrzeć wszystkich wyników. Pozatym opanować arkusz do interpretacji danych jest dość ciężko... Pozatym nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy które potencjalnie mogłby sie zdażyć ale tak jak napisałem nie próbuje jakiś dziwnych działań... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
burzum Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 wlasnie, z tym zapisywaniem do pliku, polo... Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla ? Nie ogarniam tego. Poczekam na tactrixa, powalcze z foresterem. Pytanie, co da sie odczytac podczas normalnej pracy ecu, nie wlaczajac trybu diagnostycznego (u mnie zielone kabelki)... Moze ktos z doswiadczeniem sie podzieli wiedza ? pozdrawiam, P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla bez sensu , jakby była wina kabla to by nie wyświetlał tych i innych danych, problem jest z softem moim zdaniem bo dane które dostaje program i pokazuje nie wędrują do pliku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 wlasnie, z tym zapisywaniem do pliku, polo... Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla ? Trzeba pamietac ze to jest wersja BETA wiec jest z definicji niedopracowana. Biorac pod uwage ze jest to software robiony przez entuzjastow Subaru w czasie wolnym od pracy, to jakosc tego softu jest i tak bardzo dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Zdaje się, że Kuba pisał, że należy rejestrowac małą ilośc parametrów ze względu na niską "rozdzielczośc" programu przy dużej ilości parametrów.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 14 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 Tu nie chodzi o rozdzielczosc programu tylko o szybkosc z jaka moze sie komunikowac ECU z laptopem. Jest to port szeregowy, wiec szybkosc jest mala i co za tym idzie przy logowaniu wielu parametrow rozdzielczosc bedzie mala. Ograniczcie sie do gora kilkunastu parametrow. Tutaj np jest co trzeba logowac aby wystroic samochod z turbo (lub sprawdzic czy wszystko jest w pozadku) http://www.plasmatize.com/osecuroms/vie ... f57fddd1ec Ten program zawsze bedzie w wersji beta, bo jest ciagle rozbudowywany. To nie tak jak z Windowsem, ze na pudelku pisze ze wersja finalna, a pozniej co tydzien instaluje sie poprawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 W porcie szeregowym można zdefiniowac prędkośc transmisji, byc może macie zadeklarowaną na niskim poziomie np. 9600bps, zwiększcie ją do wyższej i może coś się poprawi np. na 115200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 bart99, jak wymyslisz jak sie to robi w komputerze Subaru, to daj znac, duzo ludzi sie ucieszy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart99 Opublikowano 15 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 W ECU jest pewnie zadeklarowana max. prędkość transmisji ale każda niższa będzie zgodna, wobec czego ustawiając port na 4800 bps będzie się można komunikować tyle że powoli (domyślnie w windows jest 9600 i do tego piję), oglądając schemat ECU można zorientować się jaki jest interfejs i jaką max prędkość transmisji wspiera, biorąc pod uwagę że to konstrukcja z 2000 roku nie będzie szybciej niż 115200bps. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się