Skocz do zawartości

turbina - domowe metody testowania


borcenty

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat turbiny...

 

Podczas ostatniej jazdy na trasie zauważyłem coś dziwnego z doładowaniem.

Otóż, auto jedzie niby normalnie, ale wskaźnik doładowania pokazuje wg mnie dziwne wartości.

Przy jeździe ze stałą prędkością ok 130km/h mam niby -0.2 bar (do tej pory było ok.0), jednak jak puszczę nogę z gazu to słychać upuszczanie powietrza przez blow-off (chyba nie powinno tak być jeśli by było podciśnienie :???: )

Na wolnych obrotach wskazuje jakieś -0.6 (ile powinno być?)

Czy to problem raczej ze wskaźnikiem czy coś z turbo mi się dzieje?

ostatnio, Zbyszek z nie-ASO włożył mi kryzę w przewód do wskaźnika, aby ograniczyć drgania wskazówki, czy to może mieć jakiś związek?

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podepnę się pod temat turbiny...

 

Podczas ostatniej jazdy na trasie zauważyłem coś dziwnego z doładowaniem.

Otóż, auto jedzie niby normalnie, ale wskaźnik doładowania pokazuje wg mnie dziwne wartości.

Przy jeździe ze stałą prędkością ok 130km/h mam niby -0.2 bar (do tej pory było ok.0), jednak jak puszczę nogę z gazu to słychać upuszczanie powietrza przez blow-off (chyba nie powinno tak być jeśli by było podciśnienie :???: )

Na wolnych obrotach wskazuje jakieś -0.6 (ile powinno być?)

Czy to problem raczej ze wskaźnikiem czy coś z turbo mi się dzieje?

ostatnio, Zbyszek z nie-ASO włożył mi kryzę w przewód do wskaźnika, aby ograniczyć drgania wskazówki, czy to może mieć jakiś związek?

 

z góry dzięki

 

na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15

 

jaki masz wskaznik :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15

 

w mordę, wydawało mi się, że wcześniej miałem trochę wyżej :neutral:

to co się mogło zmienić :?:

 

jaki masz wskaznik

 

wskaźnik mam jakiś mocno pasztetowy.. chyba Autostyle albo jakoś tak.. zaraz będę jechał z powrotem do Olsztyna to sprawdzę dokładnie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych powinno byc wlasnie ok -0,6 przy jezdzie ze stala predkoscia ok 130 powinno byc ok -0,2 -0,15

 

w mordę, wydawało mi się, że wcześniej miałem trochę wyżej :neutral:

to co się mogło zmienić :?:

 

nie miales - wydawalo Ci sie ;)

 

jaki masz wskaznik

 

wskaźnik mam jakiś mocno pasztetowy.. chyba Autostyle albo jakoś tak.. zaraz będę jechał z powrotem do Olsztyna to sprawdzę dokładnie :cool:

 

masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze

:twisted: no tego sie obawiałem

 

na co więc powinienem zmienić, żeby się nie zrujnować a żeby pokazywało mniej więcej prawidłową warość? mam do wymiany też wskaźnik ciśnienia oleju, bo też "od czapy" wartości pokazuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz odpowiedz - pokaze wszystko tylko nie to co sie dzieje w kolektorze

:twisted: no tego sie obawiałem

 

na co więc powinienem zmienić, żeby się nie zrujnować a żeby pokazywało mniej więcej prawidłową warość? mam do wymiany też wskaźnik ciśnienia oleju, bo też "od czapy" wartości pokazuje :wink:

 

na cos sprawdzonego i firmowego

 

na szybko (bo na razie nie bede sciagal SW) proponuje, GReddy, Omori, Apexi itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Kupilem ten kabelek:

 

http://moto.allegro.pl/item349052067_in ... skoda.html

 

Posciagalem troche softu (Romraider, ECUexplorer, VAG-COM). I co teraz? Legaca sprzedalem, 2.5XT w drodze. Wiec poki co namowilem Fida, zeby sie podpiac do jego S-Turbo. Tylko mam takie pytanie. Czy takim np. RomRaider Logger'em nie zrobie krzywdy ECU? Co prawda to tylko LOGGER ale jest tam taka opcja: RESET ECU. Jak mi sie przypadkiem nacisnie podczas jazdy to co? Zresetuje ECU? Samochod stanie? Rozprogramuje sie czy jak?

 

Ten RomRaider wyglada nawet rozsadnie musze powiedziec. Nawet wersje na Linuksa zrobili. Jezeli tylko zadziala to mozliwosc rysowania wykresow jest zaiste imponujaca. Tylko tych parametrow jest tyle, ze jak dla takiego "fachowca" jak ja to jest nie do strawienia. Moze podpowiecie jakie sa najwazniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi sie przypadkiem nacisnie podczas jazdy to co

 

To może lepiej nie testuj dziwnych pomysłów, nie naciskaj w czasie jazdy Resetu i nie wyciągaj wtyczek w czasie jazdy.

 

ECUexplorer chodzi dobrze, dla mnie ma małe możliwości.

 

VAG-COM to może lepiej zachowaj dla Golfa jak se kiedyś kupisz. :lol:

 

Romraider działa ale w moim przypadku są problemy poważne z zapisywaniem danych do pliku. Jedne parametry które są elegancko pokazywane w czasie jazdy są zapisywane do pliku a inne z niewiadomych mi przyczyn nie są zapisywane, a co za tym idzie nie moge w domu na spokojnie przejrzeć wszystkich wyników. Pozatym opanować arkusz do interpretacji danych jest dość ciężko...

 

Pozatym nie zauważyłem żadnych niepokojących rzeczy które potencjalnie mogłby sie zdażyć ale tak jak napisałem nie próbuje jakiś dziwnych działań...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, z tym zapisywaniem do pliku, polo... Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla ? Nie ogarniam tego. Poczekam na tactrixa, powalcze z foresterem. Pytanie, co da sie odczytac podczas normalnej pracy ecu, nie wlaczajac trybu diagnostycznego (u mnie zielone kabelki)... Moze ktos z doswiadczeniem sie podzieli wiedza ?

 

pozdrawiam,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla

 

bez sensu ,

 

jakby była wina kabla to by nie wyświetlał tych i innych danych, problem jest z softem moim zdaniem bo dane które dostaje program i pokazuje nie wędrują do pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, z tym zapisywaniem do pliku, polo... Wyglada to tak, jakby nie rejestrowal czesci parametrow - moze to wina kabla ?

 

Trzeba pamietac ze to jest wersja BETA wiec jest z definicji niedopracowana. Biorac pod uwage ze jest to software robiony przez entuzjastow Subaru w czasie wolnym od pracy, to jakosc tego softu jest i tak bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o rozdzielczosc programu tylko o szybkosc z jaka moze sie komunikowac ECU z laptopem. Jest to port szeregowy, wiec szybkosc jest mala i co za tym idzie przy logowaniu wielu parametrow rozdzielczosc bedzie mala. Ograniczcie sie do gora kilkunastu parametrow.

Tutaj np jest co trzeba logowac aby wystroic samochod z turbo (lub sprawdzic czy wszystko jest w pozadku)

http://www.plasmatize.com/osecuroms/vie ... f57fddd1ec

 

Ten program zawsze bedzie w wersji beta, bo jest ciagle rozbudowywany. To nie tak jak z Windowsem, ze na pudelku pisze ze wersja finalna, a pozniej co tydzien instaluje sie poprawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ECU jest pewnie zadeklarowana max. prędkość transmisji ale każda niższa będzie zgodna, wobec czego ustawiając port na 4800 bps będzie się można komunikować tyle że powoli (domyślnie w windows jest 9600 i do tego piję), oglądając schemat ECU można zorientować się jaki jest interfejs i jaką max prędkość transmisji wspiera, biorąc pod uwagę że to konstrukcja z 2000 roku nie będzie szybciej niż 115200bps. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...