Jump to content

Wartości napięcia sondy lambda w GT ?


Bastek333

Recommended Posts

Nie wiem czy Ci to pomoże. Tak wygląda oczyt napięcia sondy lambda (linia granatowa)przez program ECUExplorer w funkcji czasu. Log był zrobiony w czasie rozgrzewania silnika na biegu jałowym (linia różowa) Z wykresu wynika że sonda pracuje w zakresie 0 - 1V

nowyobrazmapabitowakm7.gif

Link to comment
Share on other sites

W jakim zakresie w standartowym GT oscyluje napięcie na sondzie lambda (w jakim zakresie tkz. lambda) ?

Pytanie drugie - na jaką "lambde" (lub napiecie) stroi sie te silniki zeby wykrzesac maks. mocy ??

 

Ad. 1 Pojazd standardowo jest wyposażony w jednowoltową sondę z grzałką. Masa sondy jest tożsama z masą ukł. wydechowego. Zakres pracy - w zależności od przyrządu pomiarowego, poprawności połączeń elektrycznych samochodu, etc.; 0 - 0,97 V, 0,2 - 0,8 V przy poprawnie działającej instalacji.

 

Ad. 2. Co prawda nie rozumiem pytania, ale; w silnikach wyczynowych dość często rezygnuje się z impulsu sondy, wykorzystując odp pin w ECU do innych celów, np MAP paliwa. Innymi słowy w silnikach wyczynowych emisje tlenku węgla nie są tak bardzo istotne, jak w samochodzie cywilnym. Zaś informacje o ilości tlenu w spalinach zastępuje się np temperaturą spalin.

Link to comment
Share on other sites

Ad. 2. Co prawda nie rozumiem pytania, ale; w silnikach wyczynowych dość często rezygnuje się z impulsu sondy, wykorzystując odp pin w ECU do innych celów, np MAP paliwa. Innymi słowy w silnikach wyczynowych emisje tlenku węgla nie są tak bardzo istotne, jak w samochodzie cywilnym. Zaś informacje o ilości tlenu w spalinach zastępuje się np temperaturą spalin.

 

 

Niczym się nei zastęuje, sonda AFR w wyczynowym silniku niema specjalnie zastosowania bo jej wskazań i tak się nie bierze pod uwagę przy pełnym obciążeniu, nawet w cywilnym silniku, więc jest to zbędna komplikacja.

Link to comment
Share on other sites

Ad. 2. Co prawda nie rozumiem pytania, ale; w silnikach wyczynowych dość często rezygnuje się z impulsu sondy, wykorzystując odp pin w ECU do innych celów, np MAP paliwa. Innymi słowy w silnikach wyczynowych emisje tlenku węgla nie są tak bardzo istotne, jak w samochodzie cywilnym. Zaś informacje o ilości tlenu w spalinach zastępuje się np temperaturą spalin.

 

 

Niczym się nei zastęuje, sonda AFR w wyczynowym silniku niema specjalnie zastosowania bo jej wskazań i tak się nie bierze pod uwagę przy pełnym obciążeniu, nawet w cywilnym silniku, więc jest to zbędna komplikacja.

 

Roziwiązanie o którym wspomniałem było i jest stosowane przez Prodrive w wersji HiTorque dla starych samochodów GpN

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy Ci to pomoże. Tak wygląda oczyt napięcia sondy lambda (linia granatowa)przez program ECUExplorer w funkcji czasu. Log był zrobiony w czasie rozgrzewania silnika na biegu jałowym (linia różowa) Z wykresu wynika że sonda pracuje w zakresie 0 - 1V

Obrazek

Zakres pracy sondy znam :mrgreen: - bardziej chodzilo mi wlasnie o wykres przy pelnym obciazeniu - czyli np. 4 bieg i gaz w podlodze.

Ale dziekuje za wykres :cool:

 

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 5:53 pm ]

Ad. 2. Co prawda nie rozumiem pytania, ale; w silnikach wyczynowych dość często rezygnuje się z impulsu sondy, wykorzystując odp pin w ECU do innych celów, np MAP paliwa. Innymi słowy w silnikach wyczynowych emisje tlenku węgla nie są tak bardzo istotne, jak w samochodzie cywilnym. Zaś informacje o ilości tlenu w spalinach zastępuje się np temperaturą spalin.

 

 

Niczym się nei zastęuje, sonda AFR w wyczynowym silniku niema specjalnie zastosowania bo jej wskazań i tak się nie bierze pod uwagę przy pełnym obciążeniu, nawet w cywilnym silniku, więc jest to zbędna komplikacja.

 

Oczywiscie ze "czystość" spalin w wyczynie nie ma znaczenia - moze i faktycznie nie bierze sie pod uwage wartosci AFR ale tak czy siak wartosc ta mniej wiecej opisuje czy ilosc paliwka wtrysnietego przez wtryski jest wystarczajaca - i oczywiscie przy odpowiedniej wartosci lambdy dla danego silnika powinien on uzyskiwac moc maksymalna - tak czy siak w procesie strojenia jakos trzeba sprawdzac parametry czy przypadkiem tloczki nie zaczynaja nam sie wylewac przez wydech :lol:

 

A mi chodzi o najprostsza rzecz - delikatne oszukanie ecu - obnizenie wartosci odczytu z sondy powinno zaskutkowac zwiekszeniem dawki - a dawke chce zwiekszyc do odpowiedniej wartosci takiej zeby odczyt (prawdziwy) z lambdy byl w zakresie mocy maksymalnej.

 

Moje wozidlo to 98 wiec remap odpada - szukam wiec alternatywnych drog do zwiekszenia mocy bez wydania 500 funtow na nowe ECU.

Link to comment
Share on other sites

Zakres pracy sondy znam :mrgreen: - bardziej chodzilo mi wlasnie o wykres przy pelnym obciazeniu - czyli np. 4 bieg i gaz w podlodze.

Ale dziekuje za wykres :cool:

 

Może nie jest to na 4 biegu ale na 1, 2 i 3 :razz:

Opis jest na wykresie

nowyobrazmapabitowazl8.gif

Link to comment
Share on other sites

Zakres pracy sondy znam :mrgreen: - bardziej chodzilo mi wlasnie o wykres przy pelnym obciazeniu - czyli np. 4 bieg i gaz w podlodze.

Ale dziekuje za wykres :cool:

 

Może nie jest to na 4 biegu ale na 1, 2 i 3 :razz:

Opis jest na wykresie

Obrazek

 

Super DZIEKI !! Ciekawe jak wartosc cisnienia powoli zjezdza wraz z obrotami - czyzby taka specyfikacja turbiny ze nie wyrobi na wiecej ??

I drugie - dosc wysokie napiecie sondy - AFR z zakresu 10.5 moze nawet wiecej - charakterystyka sondy niestety jest nie liniowa i przy bogatych mieszanka trudno z napiecia dokladnie odczytac AFR

W tym co znalazlem to zakres "tunigowych" ustawien to ok 12,5 - czyli wynikaloby ze silnik jest utopiony w paliwku :mrgreen:

Ale mysle ze skosnoocy lepiej wiedza co robia :lol: :cool:

Link to comment
Share on other sites

Moje wozidlo to 98 wiec remap odpada - szukam wiec alternatywnych drog do zwiekszenia mocy bez wydania 500 funtow na nowe ECU.

 

niestety sie nie obejdzie - wg mnie na razie w przystepnej cenie to apexi power fc, jakies takie grzebania straszliwie drutem zalatuja i po nich dopiero mozesz miec problem

Link to comment
Share on other sites

Moje wozidlo to 98 wiec remap odpada - szukam wiec alternatywnych drog do zwiekszenia mocy bez wydania 500 funtow na nowe ECU.

 

Stosunkowo tanią modyfikacją poprawiającą osiągi jest montaż zaworka upustowego (regulowanego) na instalacji siłownika by-pass turbiny i jego sterowania (zawór trójdrożny). Pozwala na stosunkowo bezpieczne podniesienie ciśnienia doładowania, powiedzmy do 0,9 bar, poprzez częściowe upuszczenie powietrza z siłownika klapy by-pass. Przeholowanie z ciśnieniem doładowania niesie za sobą przykre skutki, lecz z niewielkim jego wzrostem czasy ekstrawtryskiwań poradzą sobie z nadmiernym zubożeniem mieszanki. Poważniejsze zmiany doładowania (1,6 do 2,0 bar)wymagają już modyfikacji mapy oraz, co może wydać się dziwne, obniżenia ciśnienia sprężania. często stosuje się też inne turbiny, "duże" wtryski, i inne rozwiązania.

Link to comment
Share on other sites

Nazwanie bleed-valve zaworem upustowym powoduje więcej zamieszania niż pożytku

 

Cóż, być może masz rację, w dzisiejszym języku mamy sporo zapożyczeń, a ja nie jestem na bieżąco w "tjuningowym slangu branżowym". Wyjaśniłem jednak dokładnie jego funkcje. Z pewnością nie jest to idealne rozwiązanie.

 

Drogi Azraelu; nie mam intencji rywalizować z Tobą w dziedzinie modyfikacji silników spalinowych, wiem, że cieszysz się zasłużoną opinią Fachowca. Odnoszę jednak, być może mylne wrażenie, że traktujesz mnie jak konkurencję.

Link to comment
Share on other sites

Grzegorz Magdziarz, nie traktuję Cię jak konkurencji, po prostu boje się że ktoś się w tym pogubi. Niestety w terminologii jets totalny bałągan. Ale zawór upustowy to zwykle jednak coś innego jest i spełnia inną funcję.

 

Swoją droga zdecydowanie lepiej zachować funkcjonalnośc fabrycznego układu instalująć po prostu ciaśniejszą zwęzkę w układzie sterowania, albo zawór regulowany spełniający funkcje takiej zwężki. Niemniej podnoszenie ciśnienia doładowania bez modyfikacji map silnika uważam za druciarstwo.

Link to comment
Share on other sites

Moje wozidlo to 98 wiec remap odpada - szukam wiec alternatywnych drog do zwiekszenia mocy bez wydania 500 funtow na nowe ECU.

 

Stosunkowo tanią modyfikacją poprawiającą osiągi jest montaż zaworka upustowego (regulowanego) na instalacji siłownika by-pass turbiny i jego sterowania (zawór trójdrożny). Pozwala na stosunkowo bezpieczne podniesienie ciśnienia doładowania, powiedzmy do 0,9 bar, poprzez częściowe upuszczenie powietrza z siłownika klapy by-pass. Przeholowanie z ciśnieniem doładowania niesie za sobą przykre skutki, lecz z niewielkim jego wzrostem czasy ekstrawtryskiwań poradzą sobie z nadmiernym zubożeniem mieszanki. Poważniejsze zmiany doładowania (1,6 do 2,0 bar)wymagają już modyfikacji mapy oraz, co może wydać się dziwne,

obniżenia ciśnienia sprężania. często stosuje się też inne turbiny, "duże" wtryski, i inne rozwiązania.

 

Tak żeby nie było że jakis laik zabiera sie do modzenia auta :mrgreen:

W zakresie zwiekszania mocy N/A i turbo to troche doswiadczenia mam :mrgreen: wiec pytania ktore zadaje tutaj sa bardziej skierowane na konkretna techniczna odpowiedzi a nie na oceny wlasne czy warto nie warto druciarstwo czy profi :lol:

Taka ocene sam sobie wydam :mrgreen: na podstawie informacji ktore moge tutaj od kogos zaczerpnac kto przerabial temat :cool:

 

A na marginesie niektore "druciarskie" :lol: przerobki sa dokladnie odwzorowaniem tego co otrzymujemy przy np.remapie lub jakis wymyslnych świnkach :mrgreen:

Jasne ze fajnie miec markowe graty pod maska ale pod warunkiem zasadnej ceny do otrzymanych efektow :cool:

Link to comment
Share on other sites

Bastek333, ja miałem w GT MY98 MBC, FCD i ciśnienie 1,25 bara.

Wyszło z tego 267 KM i 335 Nm.

Zrób to samo, cały wydech i mniejsze ciśnienie do 1,1 i będzie ok.

Link to comment
Share on other sites

Bastek333, ja miałem w GT MY98 MBC, FCD i ciśnienie 1,25 bara.

Wyszło z tego 267 KM i 335 Nm.

Zrób to samo, cały wydech i mniejsze ciśnienie do 1,1 i będzie ok.

No i wlasnie z tego co juz udalo mi sie wyszukac to ECU 98 radzi sobe do 17 Psi czyli faktycznie 1.1 spokojnie mozna ustawic - forma ustawienia przez MBC czy lepsze EBC juz nie ma wielkiego znaczenia - natomiast ten watek byl dla upewnienia sie w jakim parawidlowym zakresie powinna znajdowac sie lambda :mrgreen:

 

I to wlasnie konkretna odpowiedz sprawdzona empirycznie ;-)

 

Pozdrawiam !!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...