Skocz do zawartości

Legacy/Outback - kilka pytan po zakupowych


sherif

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Z racji, iz zakupilem Outback MY2004 2.5 mam kilka pytan:

1. Jakie opony sa homologowane w tymze samochodzie ? Na jednym ze slupkow widnieje nalepka o oponach 215/60 R16 i takie zimowki samochod ma zapodane, jednak widzialem ze Outbacki mialy takze standardowe 17" (chyba wersje USA) i takie felgi chcialbym zapodac na lato, pytanie tylko, co z oponami ? Wersje US mialy bodajze 215/55 R17.

 

2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ?

 

3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob :mrgreen:, czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ?

 

4. Czego nalezy sie obawiać przy przebigu 106kkm w kilku letnim Outbacku ? Czy zdaza sie ze rozrzad moze nie wytrzymac przebiegu 100kkm, po ktorym zalecane jest wymiana. Moj byl wymieniany kilka miesiecy temu przy 100kkm ? Co warto sprawdzic zaraz po zakupie ?

 

5. Pytanie standardowe, ile pala srednio te silniki (2.5) W archiwum, znalazlem posty n.t. 3.0, natomiast mnie interesuja silniki 2.5. Na forach US ludzie chwala je za umiarkowane jak na 2.5 spalanie, kolega co mial Legacy 2.5 ale z automatem i mowil, ze dosc duzo potrafia "wciagnac". Jak to jest na prawde?

 

Z gory dzieki, za kazde info :wink:

Pozdrawiam

Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) W faq jest link do sporej dawki wiedzy o kołach http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html - myślę, że pomoże dobrać właściwy rozmiar felgi i gumy.

 

2) Wersje US zdaje się odbiegają tutaj nieco od wersji europejskiej (in plus), pewnie do się to zrobić, pytanie czy koszt tego będzie w miarę sensowny. Czasem na forum pojawia się magik elektroniki subaru cakke, na codzień pracujący w pewnej firmie zajmującej się modyfikacjami tych auta, być może On będzie potrafił dać jednoznaczną odpowiedź.

 

3) Jak wyżej :)

 

4) Jeżeli rozrząd i wszystkie inne czynności serwisowe wymagane przy tym przebiegu faktycznie zostały zrobione to chyba niczym, 100kkm to żaden wyczyn :) Reszta wyjdzie w praniu - łączniki stabilizatorów, amorki. Sprawdź ogólnie wycieki, jak masz możliwość to czy nie puszcza uszczelka pod głowicą (choć w tym modelu problem już nie był taki częsty jak wcześniej przy silnikach DOHC).

 

5) Silniki palą tyle ile im wlejesz i ani grama więcej :) Zależy od stylu jazdy itp. Ponieważ u nas w kraju jeździ się dość mało płynnie i czasem agresywnie, to i spalanie może być większe niż w USA czy nawet zachodniej europie. O spalaniu jest bogaty wątek, ale faktycznie nie wiem czy ktoś tam dzielił się spostrzeżeniami na temat OBK 2.5 MT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ?

 

3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob :mrgreen:, czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ?

MY04 czyli poprzednia wersja, wiec nie powinno byc problemu z upgradem audio. Ja bym od razu poszedl w aftermarket. Np Pioneer http://www.millionbuy.com/piodehp690ub.html , masz sterowanie iPodem, USB (mozesz podlaczyc memorystick z plikami mp3 albo nawet dysk twardy do 250gb) i gniazdo AUX, pozatym mozesz dokupic modul Bluetooth do telefonu komurkowego. Sterowanie z kierownicy mozna zalatwic za pomoca takiego pilota http://www.millionbuy.com/piocdsr100.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) W faq jest link do sporej dawki wiedzy o kołach http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html - myślę, że pomoże dobrać właściwy rozmiar felgi i gumy.

Dzieki, bardzo fajna stronka, tylko, ze chodzi mi o to jaki rozmiar mial homologacje w PL lub EU. Moze troche glupio sie tego czepiam, ale podobno prawnie w razie jakiejs szkody ubezepieczyciel, jezeli stwierdzil, iz samochod mial w momencie koizji niehomologowany rozmiar kol to moze odmowic wyplaty odszkodowania. Kiedys na to nie zwracalem uwagi, ale czytalem juz o kilku takich przypadkach, wiec wole kupujac zastosowac przewidziany rozmiar. Dziwne, ze te rozmiary nie sa opisane w instrukcji, tj. w innych samochodach.

 

2) Wersje US zdaje się odbiegają tutaj nieco od wersji europejskiej (in plus), pewnie do się to zrobić, pytanie czy koszt tego będzie w miarę sensowny. Czasem na forum pojawia się magik elektroniki subaru cakke, na codzień pracujący w pewnej firmie zajmującej się modyfikacjami tych auta, być może On będzie potrafił dać jednoznaczną odpowiedź.

 

Wersje US nie maja nic do tego, AFAIR wersje 3.0 maja taki bajer.

troche poszperalem w iseci i znalazlem dwa fajne linki:

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=749402 - ogolnie o radiach w OBK/LGY

http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=26232 - manual z montazu kiery z funkcjami sterowania radia, tyle ze mowa jest tutaj o roczniku 2005, i z tego co widze klima jest inna (u mnie jest jednostrefowa) oraz mowa tutaj o radiach ze zmieniarka, nie znalalzem informacji nt zwykklego CD :razz:

 

4) Jeżeli rozrząd i wszystkie inne czynności serwisowe wymagane przy tym przebiegu faktycznie zostały zrobione to chyba niczym, 100kkm to żaden wyczyn :) Reszta wyjdzie w praniu - łączniki stabilizatorów, amorki. Sprawdź ogólnie wycieki, jak masz możliwość to czy nie puszcza uszczelka pod głowicą (choć w tym modelu problem już nie był taki częsty jak wcześniej przy silnikach DOHC).

 

Dzieki za rady, zwroce na to uwage :wink:

 

5) Silniki palą tyle ile im wlejesz i ani grama więcej :) Zależy od stylu jazdy itp. Ponieważ u nas w kraju jeździ się dość mało płynnie i czasem agresywnie, to i spalanie może być większe niż w USA czy nawet zachodniej europie. O spalaniu jest bogaty wątek, ale faktycznie nie wiem czy ktoś tam dzielił się spostrzeżeniami na temat OBK 2.5 MT

 

No tak, czas pokaze :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ?

 

3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob :mrgreen:, czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ?

MY04 czyli poprzednia wersja, wiec nie powinno byc problemu z upgradem audio. Ja bym od razu poszedl w aftermarket. Np Pioneer http://www.millionbuy.com/piodehp690ub.html , masz sterowanie iPodem, USB (mozesz podlaczyc memorystick z plikami mp3 albo nawet dysk twardy do 250gb) i gniazdo AUX, pozatym mozesz dokupic modul Bluetooth do telefonu komurkowego. Sterowanie z kierownicy mozna zalatwic za pomoca takiego pilota http://www.millionbuy.com/piocdsr100.html

 

MY2004 jest to "nowy" model, ktory wszedl pod koniec 2003 roku. Sterowanie klimatronikiem oraz radio jest zabudowane w jedna calosc, jakos nie wyobrazam sobie wstawiania tam radia 1DIN :shock:, tym bardziej, nie chce robic prezentow dla amatorow cudzej wlasnosci i wole radia firmowe. Wiem, ze niektore radia w OBK/LGY, obsluguja sterowanie z kierownicy, pytanie czy wszystkie. U mnie kiera jest deko skrzywiona i tak sie zastanawiam czy nie wymienic jej na ta z wyzszej wersji, ktora ma sterownanie. Z drugiej strony poco miec guziczki i sie denerwowac, ze nie mozna ich uzyc :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest starszy model, nie wiem czy nie jestem w bledzie ale wg tej stonki to nasz MY2004 to ich MY2005, poza niektorymi detalami, jak inne kierunki, zawieszenie, itd.

wg tej stronki jest: 225/55 R17.

 

BTW Czy widzieliscie podobna stronke do tej z US ale ze specyfikacjami EU, bo nadal nie moge rozgrysc tych lat modelowych :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY czyli model year nie jest rownoznaczny z data produkcji. Przykladowo teraz sa juz w sprzedazy nowe Imprezy MY'08 ale nie jest fizycznie mozliwe zeby byly wyprodukowane w 2008 roku :lol:

MY masz zakodowany w VIN, jest to 10 pozycja, u Ciebie bedzie 4 albo 5. Lepiej sie poslugiwac prawdziwym MY niz data produkcji czy pierwszej rejestracji, bo przewaznie czesci zamienne w katalogach sa sortowane wlasnie po MY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY czyli model year nie jest rownoznaczny z data produkcji. Przykladowo teraz sa juz w sprzedazy nowe Imprezy MY'08 ale nie jest fizycznie mozliwe zeby byly wyprodukowane w 2008 roku :lol:

MY masz zakodowany w VIN, jest to 10 pozycja, u Ciebie bedzie 4 albo 5. Lepiej sie poslugiwac prawdziwym MY niz data produkcji czy pierwszej rejestracji, bo przewaznie czesci zamienne w katalogach sa sortowane wlasnie po MY.

 

Wiem, dlatego podalem rok modelowy, czyli 2004, nie wspominajac o produkcji, ktora miala miejsce w 2003 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...