sherif Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Witam ! Z racji, iz zakupilem Outback MY2004 2.5 mam kilka pytan: 1. Jakie opony sa homologowane w tymze samochodzie ? Na jednym ze slupkow widnieje nalepka o oponach 215/60 R16 i takie zimowki samochod ma zapodane, jednak widzialem ze Outbacki mialy takze standardowe 17" (chyba wersje USA) i takie felgi chcialbym zapodac na lato, pytanie tylko, co z oponami ? Wersje US mialy bodajze 215/55 R17. 2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ? 3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob , czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ? 4. Czego nalezy sie obawiać przy przebigu 106kkm w kilku letnim Outbacku ? Czy zdaza sie ze rozrzad moze nie wytrzymac przebiegu 100kkm, po ktorym zalecane jest wymiana. Moj byl wymieniany kilka miesiecy temu przy 100kkm ? Co warto sprawdzic zaraz po zakupie ? 5. Pytanie standardowe, ile pala srednio te silniki (2.5) W archiwum, znalazlem posty n.t. 3.0, natomiast mnie interesuja silniki 2.5. Na forach US ludzie chwala je za umiarkowane jak na 2.5 spalanie, kolega co mial Legacy 2.5 ale z automatem i mowil, ze dosc duzo potrafia "wciagnac". Jak to jest na prawde? Z gory dzieki, za kazde info :wink: Pozdrawiam Marcin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 1) W faq jest link do sporej dawki wiedzy o kołach http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html - myślę, że pomoże dobrać właściwy rozmiar felgi i gumy. 2) Wersje US zdaje się odbiegają tutaj nieco od wersji europejskiej (in plus), pewnie do się to zrobić, pytanie czy koszt tego będzie w miarę sensowny. Czasem na forum pojawia się magik elektroniki subaru cakke, na codzień pracujący w pewnej firmie zajmującej się modyfikacjami tych auta, być może On będzie potrafił dać jednoznaczną odpowiedź. 3) Jak wyżej 4) Jeżeli rozrząd i wszystkie inne czynności serwisowe wymagane przy tym przebiegu faktycznie zostały zrobione to chyba niczym, 100kkm to żaden wyczyn Reszta wyjdzie w praniu - łączniki stabilizatorów, amorki. Sprawdź ogólnie wycieki, jak masz możliwość to czy nie puszcza uszczelka pod głowicą (choć w tym modelu problem już nie był taki częsty jak wcześniej przy silnikach DOHC). 5) Silniki palą tyle ile im wlejesz i ani grama więcej Zależy od stylu jazdy itp. Ponieważ u nas w kraju jeździ się dość mało płynnie i czasem agresywnie, to i spalanie może być większe niż w USA czy nawet zachodniej europie. O spalaniu jest bogaty wątek, ale faktycznie nie wiem czy ktoś tam dzielił się spostrzeżeniami na temat OBK 2.5 MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ? 3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob , czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ? MY04 czyli poprzednia wersja, wiec nie powinno byc problemu z upgradem audio. Ja bym od razu poszedl w aftermarket. Np Pioneer http://www.millionbuy.com/piodehp690ub.html , masz sterowanie iPodem, USB (mozesz podlaczyc memorystick z plikami mp3 albo nawet dysk twardy do 250gb) i gniazdo AUX, pozatym mozesz dokupic modul Bluetooth do telefonu komurkowego. Sterowanie z kierownicy mozna zalatwic za pomoca takiego pilota http://www.millionbuy.com/piocdsr100.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macieq Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 1. Jakie opony sa homologowane w tymze samochodzie ? Wersje US mialy bodajze 215/55 R17. Wersja US ma 225/55 R17. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Wszyscy jestescie w bledzie http://www.cars101.com/subaru/outback/o ... html#specs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 1) W faq jest link do sporej dawki wiedzy o kołach http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html - myślę, że pomoże dobrać właściwy rozmiar felgi i gumy. Dzieki, bardzo fajna stronka, tylko, ze chodzi mi o to jaki rozmiar mial homologacje w PL lub EU. Moze troche glupio sie tego czepiam, ale podobno prawnie w razie jakiejs szkody ubezepieczyciel, jezeli stwierdzil, iz samochod mial w momencie koizji niehomologowany rozmiar kol to moze odmowic wyplaty odszkodowania. Kiedys na to nie zwracalem uwagi, ale czytalem juz o kilku takich przypadkach, wiec wole kupujac zastosowac przewidziany rozmiar. Dziwne, ze te rozmiary nie sa opisane w instrukcji, tj. w innych samochodach. 2) Wersje US zdaje się odbiegają tutaj nieco od wersji europejskiej (in plus), pewnie do się to zrobić, pytanie czy koszt tego będzie w miarę sensowny. Czasem na forum pojawia się magik elektroniki subaru cakke, na codzień pracujący w pewnej firmie zajmującej się modyfikacjami tych auta, być może On będzie potrafił dać jednoznaczną odpowiedź. Wersje US nie maja nic do tego, AFAIR wersje 3.0 maja taki bajer. troche poszperalem w iseci i znalazlem dwa fajne linki: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=749402 - ogolnie o radiach w OBK/LGY http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=26232 - manual z montazu kiery z funkcjami sterowania radia, tyle ze mowa jest tutaj o roczniku 2005, i z tego co widze klima jest inna (u mnie jest jednostrefowa) oraz mowa tutaj o radiach ze zmieniarka, nie znalalzem informacji nt zwykklego CD :razz: 4) Jeżeli rozrząd i wszystkie inne czynności serwisowe wymagane przy tym przebiegu faktycznie zostały zrobione to chyba niczym, 100kkm to żaden wyczyn Reszta wyjdzie w praniu - łączniki stabilizatorów, amorki. Sprawdź ogólnie wycieki, jak masz możliwość to czy nie puszcza uszczelka pod głowicą (choć w tym modelu problem już nie był taki częsty jak wcześniej przy silnikach DOHC). Dzieki za rady, zwroce na to uwage :wink: 5) Silniki palą tyle ile im wlejesz i ani grama więcej Zależy od stylu jazdy itp. Ponieważ u nas w kraju jeździ się dość mało płynnie i czasem agresywnie, to i spalanie może być większe niż w USA czy nawet zachodniej europie. O spalaniu jest bogaty wątek, ale faktycznie nie wiem czy ktoś tam dzielił się spostrzeżeniami na temat OBK 2.5 MT No tak, czas pokaze :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 2. Sterowanie radiem z kierownicy: brakuje mi tego, i zastanawiam sie czy same zapodanie kierownicy od H6 z takim bajerem rozwiaze sprawe, czy trzeba jeszcze rozbudowac instalacje ? Jak wyglada kwestia radia, obsluzy to czy nie ? 3. Czy udalo sie komus podlaczyc zewnetrzny odtwarzacz mp3 w "cywilizowany" sposob , czyli dorabiajac wejscie do wzmacniacza ? MY04 czyli poprzednia wersja, wiec nie powinno byc problemu z upgradem audio. Ja bym od razu poszedl w aftermarket. Np Pioneer http://www.millionbuy.com/piodehp690ub.html , masz sterowanie iPodem, USB (mozesz podlaczyc memorystick z plikami mp3 albo nawet dysk twardy do 250gb) i gniazdo AUX, pozatym mozesz dokupic modul Bluetooth do telefonu komurkowego. Sterowanie z kierownicy mozna zalatwic za pomoca takiego pilota http://www.millionbuy.com/piocdsr100.html MY2004 jest to "nowy" model, ktory wszedl pod koniec 2003 roku. Sterowanie klimatronikiem oraz radio jest zabudowane w jedna calosc, jakos nie wyobrazam sobie wstawiania tam radia 1DIN :shock:, tym bardziej, nie chce robic prezentow dla amatorow cudzej wlasnosci i wole radia firmowe. Wiem, ze niektore radia w OBK/LGY, obsluguja sterowanie z kierownicy, pytanie czy wszystkie. U mnie kiera jest deko skrzywiona i tak sie zastanawiam czy nie wymienic jej na ta z wyzszej wersji, ktora ma sterownanie. Z drugiej strony poco miec guziczki i sie denerwowac, ze nie mozna ich uzyc :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Wszyscy jestescie w bledziehttp://www.cars101.com/subaru/outback/o ... html#specs To jest starszy model, nie wiem czy nie jestem w bledzie ale wg tej stonki to nasz MY2004 to ich MY2005, poza niektorymi detalami, jak inne kierunki, zawieszenie, itd. wg tej stronki jest: 225/55 R17. BTW Czy widzieliscie podobna stronke do tej z US ale ze specyfikacjami EU, bo nadal nie moge rozgrysc tych lat modelowych :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 MY czyli model year nie jest rownoznaczny z data produkcji. Przykladowo teraz sa juz w sprzedazy nowe Imprezy MY'08 ale nie jest fizycznie mozliwe zeby byly wyprodukowane w 2008 roku MY masz zakodowany w VIN, jest to 10 pozycja, u Ciebie bedzie 4 albo 5. Lepiej sie poslugiwac prawdziwym MY niz data produkcji czy pierwszej rejestracji, bo przewaznie czesci zamienne w katalogach sa sortowane wlasnie po MY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 MY czyli model year nie jest rownoznaczny z data produkcji. Przykladowo teraz sa juz w sprzedazy nowe Imprezy MY'08 ale nie jest fizycznie mozliwe zeby byly wyprodukowane w 2008 roku MY masz zakodowany w VIN, jest to 10 pozycja, u Ciebie bedzie 4 albo 5. Lepiej sie poslugiwac prawdziwym MY niz data produkcji czy pierwszej rejestracji, bo przewaznie czesci zamienne w katalogach sa sortowane wlasnie po MY. Wiem, dlatego podalem rok modelowy, czyli 2004, nie wspominajac o produkcji, ktora miala miejsce w 2003 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Czyli powinienes miec poprzedni model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi