Skocz do zawartości

Handel z Norwegią


Leszek

Rekomendowane odpowiedzi

clo bedzie ale dla importera :!:

 

Leszek, ty nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów.

Kwestia dogadania sie z odbiorcą kto ponosi koszty transportu.

Jeśli on, to na fakturze handlowej zamieszczasz adnotacje o kosztach transportu:

 

EXW i podając miejsce zakładu (firmy) z której wysyłasz.

np. EXW Warszawa.

 

Jeśli ty pokrywasz koszty transportu zamieszczasz na fakturze adnotację np.

CPT i określasz miejsce przeznaczenia, czyli np. Oslo

CPT Oslo.

 

Jak bedziesz mial jakies pytania, to wal smialo :!:

 

Sprawdź, czy Norwegia nie ma preferencyjnych stawek na Unijne okna, wtedy mógłbyś do wysyłki dołączyć dokument EUR-1 stwierdzający preferencje unijne (podbity przy okazji eksportu na Urzedzie Celnym) i wtedy importer na miejscu mimo cła, nie zapłaci go :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guma pomóż jak to dokładnie zrobić bo to w sumie mój pierwszy raz, wiadomo że muszę poznać ścieżki jak to robić a poźniej to już z górki.

Szukam jakiegoś dhl albo innych kurierów, przyjmą oni takie zlecenie?

Z tego co piszesz to trzeba pisać takie faktury jak się kiedyś do Niemiec pisało?

Gdzie sprawdzić z tymi stawkami na okna?

 

aha koszty pokrywa kupujący

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodzwoniłem się do schenkera (dzwoniłem do innych firm ale albo nie było gościa zajmującego się wysyłkami międzynarodowymi albo wogóle nie odbierali - parodia) i przedstawiono mi koszty 50,- euro i 200 złoty opłat w agencji celnej, lecz pan nie był w stanie powiedzieć czy są to opłaty celne czy biorą te 200 zł tylko za wypisanie papierków. Już coraz bliżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek, ok, sprawdze ci te stawki prewferencyjne, ale nie dziś.

Sprawdź oferte Schenker'a, specjalizuje sie w transporcie do Skandynawii, wiem, bo sam wysyłam do Finlandii, jest bardzo konkurencyjny cenowo :!:

. Ułatwieniem w rozliczeniu z klientem bedzie dodanie do wartosci okna kosztów transportu.np:

pozycje faktury:

 

1. okno 120x 80 cena.....

2. okno....................

3. okno......................

4. Transport Warszawa- Oslo......250 EUR.

TOTAL.................... 2350 EUR.

 

i juz Ci tłumaczę, twój klient gdyby dostał fakture z kosztami transportu oznaczonymi EXW musialby dokonując odprawe na miejscu sciągac od przewoźnika fakturę za transport, co jest dość klopotliwe.

Natomiast skoro on tak, czy siak płaci za przewóz, umieszczasz na fakturze warunki transportu CPT Oslo i obciążasz go jednocześnie tą kwotą.

 

Ważna sprawa, musisz mieć konto dewizowe

 

Dobrze jest umieścić na fakturze nazwę przewoźnika.

 

"by Schenker"

A w praktyce wygląda to w ten sposób

 

Pakujesz okna, znasz wymiary i wagę paczek, dzwonisz do Schenkera podając im te dane i zamawiasz transport z X do Y, oni podają ci cenę i przyjmują zlecenie.

Kwotę przeliczasz wg średniego kursu dziennego, znjdziesz go na www.money.pl i tę kwotę juz w walucie umieszczasz na fakturze.

następnie, ładujesz towar na auto i jedziesz na Urząd Celny, robisz odprawę Export i teraz masz dwa wyjscia.

1. Export z wykorzystaniem kart 1,2,3 SAD.

Karty 1 i 2 zostają w Urzędzie, a karta 3 jedzie wraz z przesyłką do Urzedu Celnego granicznego (aha, musisz od spedytora uzyskac informację o numerze urzędu granicznego, przejścia granicznego przez które towar opuści Unię), w Urzedzie Celnym granicznym na twojej karcie "3" potwierdzany jest pieczęcią wywóz tzw PWZ. Na tej podstawie otrzymujesz zwrot VAT w U.S.

Przykład 1. jest dość ryzykowny z tego wzgledu, ze jak ci zaginie karta "3", to dupa blada i Vacik sie pójdzie...... :wink:

 

2. Robisz odprawę Eksport tak jak wyżej, ale z zastosowaniem dokumentu towarzyszącego T-1, czyli z zastosowaniem WPT (Wspólna Procedura Tranzytu).

Nie podejrzewam, zebyś sam mógł coś takiego zrobić, bo do tego potrzebne sa gwarancje i zabezpieczenia, więc w każdej agencji celne wystawią ci takie cóś, oczywiście za dodatkową opłatą :mrgreen:

I sprawa wyglada nastepujaco:

W urządzie celnym wewnętrznym (tam gdzie robisz odprawę) robia ci wywóż na karcie "3" oraz z zabezpieczeniem WPT T-1., dzieki temu na karcie "3" od razu na miejscu narzucany jest numer PWZ, czyli wywóz poza unię.

Towar jedzie z dokumentem T-1, a ty od razu mozesz iść do skarbówki po Vacik.

 

 

takie to proste :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

guma, dzięki bardzo, urzędów celnych Ci u nas w brud więc z tym sobie poradzę. Jeszcze jakbys z tymi stawkami pamiętał to by było super. Konto dewizowe jest bo inaczej byśmy od kilkunastu lat za granice nie sprzedawali ale akurat na norwegię to nowość. dzięki za pomoc.

Twój opis wydrukowany i powieszony na tablicy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta strona dotyczy zarówno importu jak i exportu.

Po wybraniu kodu lub nazwy towaru - podajesz kraj przeznaczenia bądź pochodzenia (to samo pole) ,a wtedy wyświetla ci stawkę.

 

Możesz tam sprawdzić sobie SriLankę - a to też nie UE :mrgreen:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...