Skocz do zawartości

Outback 2.5L H4 SOHC 16V silnik EJ253 benzyna manual 6MT - czkawka, dziura w gazie przy ruszaniu tylko na I biegu


UciekajZaMiasto.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Od wielu miesięcy mam już ten objaw. Mam wrażenie że się nasila. Samochód od nowości w 2008, przebieg obecnie 198 tys

Czkawka, dziura w gazie przy ruszaniu tylko na I biegu , nie można ruszyć płynnie, po dodaniu gazu "zastanawia się", potem lekkie półsprzęgło i dodanie gazu, inaczej brak mocy, zgaśnie...

 

Mam wrażenie że miał tak od zawsze ale to się nasila i nie było kiedyś dokuczliwe, zawsze trzeba było mu jakoś dodatkowo przygazować...

 

Sprawdziłem wszystko co związane z zapłonem, nowe świece NGK, nowe przewody, zawory wyregulowane,

wyczyszczona wielokrotnie przepustnica ... wszystko jest zadbane....

Nie wykazuje kodów ani błędów.

Jeździ świetnie i płynnie od lat tylko z tym małym mankamentem przy ruszaniu i tylko na I biegu... 

Chciałbym to wyeliminować  :)

 

Może ktoś miał podobne objawy i zna rozwiązanie, mogły podobne objawy występować w tym silniku w innym Subaru , może coś podpowiecie ?

Czytałem na forach US, że czujniki MAP, i przepływomierz podmienieniać ale nie mam nic na podmiankę. Nie wykazują błędów.

Wskazują też na czujnik położenia przepustnicy i to najbardziej prawdopodobne ale tu nie ma osobnego czujnika, wbudowany w przepustnice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup spray do czyszczenia przeplywomierzy i wyczysc, powinno na pewien czas pomoc. A doraznie mozna przeplywomierz tak sprawdzic: nagrzac silnik, na zgaszonym silniku odlaczyc wtyczke z przeplywomierza, przejechac sie kawalek by zobaczyc jaka jest zmiana. Check bedzie sie swiecil, mozna blad skasowac jakims scanerem OBD2 po ponownym podpieciu przeplywki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2024 o 12:34, Legacy96 napisał(a):

Kup spray do czyszczenia przeplywomierzy i wyczysc, powinno na pewien czas pomoc. A doraznie mozna przeplywomierz tak sprawdzic: nagrzac silnik, na zgaszonym silniku odlaczyc wtyczke z przeplywomierza, przejechac sie kawalek by zobaczyc jaka jest zmiana. Check bedzie sie swiecil, mozna blad skasowac jakims scanerem OBD2 po ponownym podpieciu przeplywki.

Dzięki, sprawdzę przepływomierz. Błędy oczywiście mam czym kasować bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...