Gasol Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Witam! Jaki olej dolac, jesli nie wiem, jakim olejem zostal zalany silnik na ostatnim przegladzie? Ubytek oleju nie jest duzy, ale nie chcialbym czegos spaprac (OBK'97, 2.5l, 155kkm). Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Gasol, taki jaki przewiduje instrukcja Czyli zazwyczaj dla tego auto to 10W40, masz spore szanse trafić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasol Opublikowano 23 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Gasol, taki jaki przewiduje instrukcja Czyli zazwyczaj dla tego auto to 10W40, masz spore szanse trafić. A jak nie trafie?:-) Przeczytalem, ze w watpliwych przypadkach (takich np. jak moj - czyli brak wiedzy o dotychczasowym oleju) nalezy lac olej lepszy niz ten spodziewany. A generalnie olejow nie nalezy mieszac. Z tym, ze niedlugo planuje przeglad, wiec doleje by byl stan, a nie zeby jezdzic na mieszance miesiacami. Co mnie zdziwilo troche, to ze podobno sprawdzanie oleju w Subaru (konkretnie dotyczylo to mojego modelu) powinno byc robione przy co drugim tankowaniu. Przejechalem Honda Civic ponad 210kkm i nie ubylo mi nigdy oleju, bym to kiedykowiek potrafil stwierdzic na bagnecie (chodzi o silnik 1.4 90KM, bo Hondy z VTECiem lubia "popic"). Takze nie jestem przyzwyczajony do sprawdzania oleju tak czesto. Moge sie pewnie przywyczaic:-) Czy Outback taki jak moj ma jakies sklonnosci do podwyzszonego zuzycia oleju? Jesli tak, to dlaczego (padaja uszczelniacze zaworow, pierscienie?)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 Gasol, nie podejrzewałbym szwajcarów o nadgorliwość i lanie syntetycznego oleju. To tylko u nas się ludzie dali omamić reklamie, że syntetyk zawsze najlepszy do wszystkiego. Tam raczej polegają na zaleceniu producenta. Zakup litrowe opakowanie 10W40 i będzie OK. Skoro nie masz pewności że w silniku jest syntetyk to nie zalejesz go przecież syntetykiem - bo możesz rozszczelnić silnik Więc zalejesz go półsyntetykiem, w takim razie po co dolewać syntetyka skoro będziesz lał półsyntetyk? Odnośnie brania oleju to się trafia, nie ma reguły, jednym bierze innym nie. U mnie połyka średnio 1-2 litry na 10tys km, zależnie od tego jak jeżdżę Natomiast ponieważ jesteś posiadaczem jednostki 2,5l DOHC to uczulałbym na żywotność uszczelki pod głowicą, lubią częściej niż średnia zdychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasol Opublikowano 24 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Odnośnie brania oleju to się trafia, nie ma reguły, jednym bierze innym nie. U mnie połyka średnio 1-2 litry na 10tys km, zależnie od tego jak jeżdżę Natomiast ponieważ jesteś posiadaczem jednostki 2,5l DOHC to uczulałbym na żywotność uszczelki pod głowicą, lubią częściej niż średnia zdychać. Dzieki za porade. O uszczelce pod glowica juz poczytalem na forum. Z tym, ze wplyw na jej zywotnosc mam raczej niewielki, bo jedynie chyba przegrzanie silnika (czyli zagotowana woda w chlodnicy) moze wykonczyc uszczelke z powodu niewlasciwej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 Gasol, wpływu nie masz, po prostu musisz częściej ten problem brać pod uwagę by nie załatwić silnika do końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 24 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2007 hmmm nie rozumie po co czekac miesiac do zmiany oleju jak by to musialo byc robione dokladnie np co 10000km im czesciej tym lepiej nie dolewaj wywal stary zalej nowy i koniec tematu chyba prosciej niz gdybac i rozmyslac co sie stanie jak ....:PP ogolnie oleje mozna mieszac nowe nie powinny sie grysc olej np 10w40 mobila odpowiada olejowi 10w40 np shella po to sworzono klasy lepkosci i teoretycznie (a i czesto praktycznie mam kolege olejarza::PPP) jestto ten sam produkt dla spokoju uniwersalnym jest polsyntetyk i po problemie niewarzne z czym sie go zmiesza zawsze jest dobrze:PPP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gasol Opublikowano 25 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2007 Mechanik doradzil 5W40 syntetyk lub polsyntetyk. Wleje 5W40 polsyntetyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi