Skocz do zawartości

Jaki dolac olej?


Gasol

Rekomendowane odpowiedzi

Gasol, taki jaki przewiduje instrukcja :) Czyli zazwyczaj dla tego auto to 10W40, masz spore szanse trafić.

 

A jak nie trafie?:-) Przeczytalem, ze w watpliwych przypadkach (takich np. jak moj - czyli brak wiedzy o dotychczasowym oleju) nalezy lac olej lepszy niz ten spodziewany. A generalnie olejow nie nalezy mieszac. Z tym, ze niedlugo planuje przeglad, wiec doleje by byl stan, a nie zeby jezdzic na mieszance miesiacami.

 

Co mnie zdziwilo troche, to ze podobno sprawdzanie oleju w Subaru (konkretnie dotyczylo to mojego modelu) powinno byc robione przy co drugim tankowaniu. Przejechalem Honda Civic ponad 210kkm i nie ubylo mi nigdy oleju, bym to kiedykowiek potrafil stwierdzic na bagnecie (chodzi o silnik 1.4 90KM, bo Hondy z VTECiem lubia "popic"). Takze nie jestem przyzwyczajony do sprawdzania oleju tak czesto. Moge sie pewnie przywyczaic:-) Czy Outback taki jak moj ma jakies sklonnosci do podwyzszonego zuzycia oleju? Jesli tak, to dlaczego (padaja uszczelniacze zaworow, pierscienie?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gasol, nie podejrzewałbym szwajcarów o nadgorliwość i lanie syntetycznego oleju. To tylko u nas się ludzie dali omamić reklamie, że syntetyk zawsze najlepszy do wszystkiego. Tam raczej polegają na zaleceniu producenta. Zakup litrowe opakowanie 10W40 i będzie OK. Skoro nie masz pewności że w silniku jest syntetyk to nie zalejesz go przecież syntetykiem - bo możesz rozszczelnić silnik :) Więc zalejesz go półsyntetykiem, w takim razie po co dolewać syntetyka skoro będziesz lał półsyntetyk? :mrgreen:

 

Odnośnie brania oleju to się trafia, nie ma reguły, jednym bierze innym nie. U mnie połyka średnio 1-2 litry na 10tys km, zależnie od tego jak jeżdżę :) Natomiast ponieważ jesteś posiadaczem jednostki 2,5l DOHC to uczulałbym na żywotność uszczelki pod głowicą, lubią częściej niż średnia zdychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie brania oleju to się trafia, nie ma reguły, jednym bierze innym nie. U mnie połyka średnio 1-2 litry na 10tys km, zależnie od tego jak jeżdżę :) Natomiast ponieważ jesteś posiadaczem jednostki 2,5l DOHC to uczulałbym na żywotność uszczelki pod głowicą, lubią częściej niż średnia zdychać.

 

Dzieki za porade. O uszczelce pod glowica juz poczytalem na forum. Z tym, ze wplyw na jej zywotnosc mam raczej niewielki, bo jedynie chyba przegrzanie silnika (czyli zagotowana woda w chlodnicy) moze wykonczyc uszczelke z powodu niewlasciwej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie rozumie po co czekac miesiac do zmiany oleju jak by to musialo byc robione dokladnie np co 10000km im czesciej tym lepiej nie dolewaj wywal stary zalej nowy i koniec tematu chyba prosciej niz gdybac i rozmyslac co sie stanie jak ....:PP ogolnie oleje mozna mieszac nowe nie powinny sie grysc olej np 10w40 mobila odpowiada olejowi 10w40 np shella po to sworzono klasy lepkosci i teoretycznie (a i czesto praktycznie mam kolege olejarza::PPP) jestto ten sam produkt dla spokoju uniwersalnym jest polsyntetyk i po problemie niewarzne z czym sie go zmiesza zawsze jest dobrze:PPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...