tokar Opublikowano 28 Lutego Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Przymierzam sie do wymiany kolektora, na taki jak na obrazku poniżej, w moim Subaru Forester 2.0 2006 rocznik i moim celem jest uzyskanie przyjemnego, ale też nie jakoś bardzo głośnego bulgotu. Czy po zostawieniu oryginalnej końcówki tłumika uzyskam zamierzony efekt? Jak to jest z tymi spadkami mocy po wymianie kolektora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavulion Opublikowano 29 Lutego Udostępnij Opublikowano 29 Lutego Końcówkę musisz koniecznie zmienić w zależności od tego co chcesz uzyskać. Czy rasowy bulgot, czy też stłumiony do potrzeb np. autostradowych. Musisz o sam przetestować, albo oddać komuś co się zna w tematyce. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 9 Marca Udostępnij Opublikowano 9 Marca U siebie mam różnoodległościowy z końcówką MG Motorsport. W moim wątku możesz posłuchać i poczytać jak to wyszło 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tokar Opublikowano 9 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca Dzięki wielkie za odpowiedzi. Założę sobie najpierw sam kolektor, a następnie jeśli będzie trzeba to przerobię tłumik. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca @tokar Zmiana tłumika będzie konieczna, bo przy fabrycznym końcowym efekt będzie co najmniej mizerny. Na poniższym filmie zamieszczam, jak to wyszło u mnie. W opisie widnieje, co konkretnie zostało założone. A końcowy dobrać udało się bardzo dobrze. We wnętrzu słychać co trzeba, dźwięk nie jest natarczywy, a przy wyższych obrotach i prędkościach głowy nie urywa => Spadek mocy jest, ale naprawdę nieznaczny, nieodczuwalny i pomijalny. Fajny dźwięk rekompensuje to z nawiązką. Mam wykresiki z hamowni przed, i po modyfikacji. Jeśli chcesz, to poszukam i wkleję. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
> raven < Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca @Malyboss jestem też przed wymiana tłumika, poleciał tylny...ile to Twoje cudo kosztowało, ten WM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 12 Marca Udostępnij Opublikowano 12 Marca (edytowane) 11 godzin temu, > raven < napisał(a): @Malyboss jestem też przed wymiana tłumika, poleciał tylny...ile to Twoje cudo kosztowało, ten WM? @> raven < Nie pamiętam dokładnie i nie chciałbym wprowadzać w błąd... Ale wtedy kosztował chyba jakieś niecałe trzy stówy (?) Edytowane 12 Marca przez Malyboss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tokar Opublikowano 17 Marca Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca @Malyboss dzięki za odpowiedź, jakbyś mógł to wyślij te wykresy, jestem ciekaw jak to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malyboss Opublikowano 19 Marca Udostępnij Opublikowano 19 Marca (edytowane) W dniu 17.03.2024 o 13:45, tokar napisał(a): @Malyboss dzięki za odpowiedź, jakbyś mógł to wyślij te wykresy, jestem ciekaw jak to wygląda A proszę bardzo, wykresy zamieszczam poniżej. Nałożone na siebie wykresy mocy (CEngHp) i momentu (CEngTq) przed wymianą (kolor niebieski) - i po wymianie (kolor zielony) kolektora. Wykresy i pomiary wykonane zostały w dokładnie tym samym miejscu, na tej samej hamowni w Rzeszowie. Dysponuję także osobnymi, odseparowanymi od siebie wykresami z tych pomiarów gdyby ktoś był zainteresowany. W tym konkretnym przypadku uznałem jednak że do celów porównawczych lepiej jest je na siebie nałożyć. Najogólniej i formalnie rzecz ujmując - sumaryczny spadek parametrów po wymianie kolektora to bzdura. Na moim przypadku widać, że wartości zarówno mocy (158 => 162.9), jak i momentu (175 => 179) uległy nieznacznemu zwiększeniu. Taka jest dobra wiadomość. Niestety - problem przedstawia się w faktycznym przebiegu tych krzywych i to jest ta zła wiadomość. Bo nikt przecież nie jeździ na stałe z obrotami, w których zakresie parametry uległy zwiększeniu (3600-7000 RPM) za to w większości korzystamy z obrotów, w których zakresie parametry uległy - nieznacznemu, ale jednak - pogorszeniu (0-3600 RPM). Zaręczam jednak - jak już pisałem wcześniej, że spadek ten jest niezauważalny i pomijalny, a fajny dźwięk rekompensuje to wszystko z nawiązką Edytowane 19 Marca przez Malyboss 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się