Markowy Posted June 11, 2023 Share Posted June 11, 2023 (edited) Proszę o pomoc, ostatnio staram się odzyskać kopa w silniku, który po pewnym czasie znikł. Po dwóch wymianach silnia dotarłem do momentu remontu. Interesuje mnie czy wały z subaru ej251 są tak samo wytrzymałem po szlifie jak przed szlifem. W Hondach wały są utwardzane tylko powierzchniowo i po szlifie długo nie pochodzą. Proszę o informację z waszych doświadczeń, a może ma ktoś wiedzę fachową. Pytanie nr2, czy tłoki kute i panewki wzmacniane podejdą do EJ251, dane techniczne dotyczą tylko średnicy która jest taka sama. Chodzi o te tłoki https://www.nippon.com.pl/product/55105-STD https://www.nippon.com.pl/product/55104-STD Edited June 11, 2023 by Markowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted June 11, 2023 Share Posted June 11, 2023 W subaru wały też są utwardzone powierzchniowo, szlif nie jest zalecany. Chyba że ktoś wykona szlif z utwardzeniem to jest szansa że będzie to działać. Wzmacniane panewki podejdą bez problemu, tylko nie rozumiem po co Ci kuty tłok, jak nie planujesz montażu turbiny lub kompresora to jedna z głupszych rzeczy jaką możesz zrobić. Nie zakładaj tłoków z wersji turbo, wymiar jest taki sam tylko zmienisz stopień sprężania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted June 11, 2023 Author Share Posted June 11, 2023 Maniek95 dziękuję za radę, masz inne cenne uwagi które są pomocne przy remoncie? Mój wał nie jest taki zły, ale też nie jest doskonały, czy zrobić polerowanie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maniek95 Posted June 12, 2023 Share Posted June 12, 2023 Możesz zrobić polerkę jak wyjdzie idealnie gładki i prosty, luz tez musi się zgadzać z tym podamy przez producenta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markowy Posted June 13, 2023 Author Share Posted June 13, 2023 (edited) Dziś dzwoniłem po specjalistach, ponoć lubią pękać bloki gdzieś w okolicach podpory, czy ktoś ma podpowie gdzie dokładnie czego szukać? Wał zamówiłem nowy, reperacja, utwardzanie, dopasowanie około 3 tyś :-( Edited June 13, 2023 by Markowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted June 13, 2023 Share Posted June 13, 2023 4 godziny temu, Markowy napisał(a): ponoć lubią pękać bloki gdzieś w okolicach podpory W dieselu, w benzynach pierwsze slysze, moze jakis pojedy czy przypadek im sie trafil. EJ251 to wolnossacy silnik, jedyne co go trapiło to nieco wieksza tendencja do UPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now