Jump to content

Outback VI - geometria zawieszenia?


lukasz-skalski

Recommended Posts

Cześć,

 

Około 2. miesiące temu zakupiłem w salonie Outback'a MY22 (wersja CROSS). Od tego czas przejechałem około 4000 km i od kiedy na liczniku pojawiło się około 600-700 km zauważyłem, że kierownica przy jeździe na wprost było lekko skręcona w lewo (zapewne było tak od nowości, ale wiadomo, że pierwsze jazdy to "efekt świeżości" i pod wpływem emocji nie wyłapuje się od razu takich rzeczy). Początkowo myślałem, że wina może leżeć w samych oponach (auto odebrałem na zimówkach), tak więc poczekałem z wybraniem się do ASO, aż zmienię opony. Po zmianie opon, efekt "skręconej kierownicy" przy jeździe na wprost się utrzymywał, a sam samochód prowadził się dość "dziwnie". W menu "serwisowym" przy wyprostowanej kierownicy, wskazywany kąt wynosił około 3-4 stopnie. Przy 3000 km i wymianie oleju, poprosiłem ASO by przyjrzało się problemowi. ASO wykonało geometrię, której wyniki poniżej. Po geometrii kierownica jest bardziej "naprostowana" (skręt jest lekki), ale nadal odnoszę wrażenię, że samochód lżej i chętniej skręca w lewo niż w prawo. Wkrótce pewnie udam się do ASO raz jeszcze, ale w między czasie chciałem dopytać, czy tak ustawiona geometria jest poprawna? (kompletnie się na tym nie znam - udało mi się natomiast rozpracować trochę softu z najnowszych Outbacków, ale o tym za jakiś czas w osobnym poście)

Resized_20230419_150802.jpeg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.05.2023 o 16:09, lukasz-skalski napisał(a):

Cześć,

 

Około 2. miesiące temu zakupiłem w salonie Outback'a MY22 (wersja CROSS). Od tego czas przejechałem około 4000 km i od kiedy na liczniku pojawiło się około 600-700 km zauważyłem, że kierownica przy jeździe na wprost było lekko skręcona w lewo (zapewne było tak od nowości, ale wiadomo, że pierwsze jazdy to "efekt świeżości" i pod wpływem emocji nie wyłapuje się od razu takich rzeczy). Początkowo myślałem, że wina może leżeć w samych oponach (auto odebrałem na zimówkach), tak więc poczekałem z wybraniem się do ASO, aż zmienię opony. Po zmianie opon, efekt "skręconej kierownicy" przy jeździe na wprost się utrzymywał, a sam samochód prowadził się dość "dziwnie". W menu "serwisowym" przy wyprostowanej kierownicy, wskazywany kąt wynosił około 3-4 stopnie. Przy 3000 km i wymianie oleju, poprosiłem ASO by przyjrzało się problemowi. ASO wykonało geometrię, której wyniki poniżej. Po geometrii kierownica jest bardziej "naprostowana" (skręt jest lekki), ale nadal odnoszę wrażenię, że samochód lżej i chętniej skręca w lewo niż w prawo. Wkrótce pewnie udam się do ASO raz jeszcze, ale w między czasie chciałem dopytać, czy tak ustawiona geometria jest poprawna? (kompletnie się na tym nie znam - udało mi się natomiast rozpracować trochę softu z najnowszych Outbacków, ale o tym za jakiś czas w osobnym poście)

Resized_20230419_150802.jpeg


Źle jest ustawiony kąt pochylenia kół przedniej osi. Co prawda jest w fabrycznych widełkach, ale lewa strona jest na minus a prawa na plus. Nie powinno tak być. Różnica pomiędzy kołami wynosi ponad pół stopnia, to jest nieprawidłowe. Należy ustawić oba koła na taką samą wartość. 

 

image.png.3d64f569787f9ad45cf3e2a892362666.png

Edited by ir3n3usz
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...