lukasz-skalski Opublikowano 9 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2023 Cześć, Około 2. miesiące temu zakupiłem w salonie Outback'a MY22 (wersja CROSS). Od tego czas przejechałem około 4000 km i od kiedy na liczniku pojawiło się około 600-700 km zauważyłem, że kierownica przy jeździe na wprost było lekko skręcona w lewo (zapewne było tak od nowości, ale wiadomo, że pierwsze jazdy to "efekt świeżości" i pod wpływem emocji nie wyłapuje się od razu takich rzeczy). Początkowo myślałem, że wina może leżeć w samych oponach (auto odebrałem na zimówkach), tak więc poczekałem z wybraniem się do ASO, aż zmienię opony. Po zmianie opon, efekt "skręconej kierownicy" przy jeździe na wprost się utrzymywał, a sam samochód prowadził się dość "dziwnie". W menu "serwisowym" przy wyprostowanej kierownicy, wskazywany kąt wynosił około 3-4 stopnie. Przy 3000 km i wymianie oleju, poprosiłem ASO by przyjrzało się problemowi. ASO wykonało geometrię, której wyniki poniżej. Po geometrii kierownica jest bardziej "naprostowana" (skręt jest lekki), ale nadal odnoszę wrażenię, że samochód lżej i chętniej skręca w lewo niż w prawo. Wkrótce pewnie udam się do ASO raz jeszcze, ale w między czasie chciałem dopytać, czy tak ustawiona geometria jest poprawna? (kompletnie się na tym nie znam - udało mi się natomiast rozpracować trochę softu z najnowszych Outbacków, ale o tym za jakiś czas w osobnym poście) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 11 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2023 (edytowane) W dniu 9.05.2023 o 16:09, lukasz-skalski napisał(a): Cześć, Około 2. miesiące temu zakupiłem w salonie Outback'a MY22 (wersja CROSS). Od tego czas przejechałem około 4000 km i od kiedy na liczniku pojawiło się około 600-700 km zauważyłem, że kierownica przy jeździe na wprost było lekko skręcona w lewo (zapewne było tak od nowości, ale wiadomo, że pierwsze jazdy to "efekt świeżości" i pod wpływem emocji nie wyłapuje się od razu takich rzeczy). Początkowo myślałem, że wina może leżeć w samych oponach (auto odebrałem na zimówkach), tak więc poczekałem z wybraniem się do ASO, aż zmienię opony. Po zmianie opon, efekt "skręconej kierownicy" przy jeździe na wprost się utrzymywał, a sam samochód prowadził się dość "dziwnie". W menu "serwisowym" przy wyprostowanej kierownicy, wskazywany kąt wynosił około 3-4 stopnie. Przy 3000 km i wymianie oleju, poprosiłem ASO by przyjrzało się problemowi. ASO wykonało geometrię, której wyniki poniżej. Po geometrii kierownica jest bardziej "naprostowana" (skręt jest lekki), ale nadal odnoszę wrażenię, że samochód lżej i chętniej skręca w lewo niż w prawo. Wkrótce pewnie udam się do ASO raz jeszcze, ale w między czasie chciałem dopytać, czy tak ustawiona geometria jest poprawna? (kompletnie się na tym nie znam - udało mi się natomiast rozpracować trochę softu z najnowszych Outbacków, ale o tym za jakiś czas w osobnym poście) Źle jest ustawiony kąt pochylenia kół przedniej osi. Co prawda jest w fabrycznych widełkach, ale lewa strona jest na minus a prawa na plus. Nie powinno tak być. Różnica pomiędzy kołami wynosi ponad pół stopnia, to jest nieprawidłowe. Należy ustawić oba koła na taką samą wartość. Edytowane 11 Maja 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się