Machello Opublikowano 17 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2022 Witam to mój pierwszy post na tym forum więc cześć wszystkim. Wymieniam znajomemu sprzęgło w Legacy II Wagon 97r 2.0 115km 4WD EJ20E, nowe kupiłem EXEDY FJK2018 (takie mi zamieniło z nr ori w intercarsie, miało być tanio). Sprzęgło jest na linkę. Problem się pojawił po założeniu skrzyni i próby wyregulowania linki/luzu, łapa ma taki luz że jak łożysko się oprze o docisk to kończy się zakres pracy łapy. Pytanie brzmi gdzie leży problem, zły zestaw sprzęgła? czy może złe koło zamachowe (jego odsadzenie od silnika), Dodam że silnik był wymieniany ale wydaje mi się że też jest z legacy (kod na silniku ej20). Stare sprzęgło było valeo, jedyny symbol udało mi się odczytać to SBC-02. Linka była też podciągnięta prawie na maxa a sprzęgło łapało na samej górze i ślizgało się od 1500 obr. tarcza zużyta do nitów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 17 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2022 (edytowane) Sprzęgło, nieważne jakiej firmy, byle właściwe ;-) wymienia się razem z tą łapą... Bo później jest często kicha i płacz - mnie tak ASO zrobiło, bez łapy, źle działo, ale olali i padło zaraz po ich nic nie wartej gwarancji... Dodatkowo koło zamachowe się mierzy i bardzo często trzeba toczyć, bo będzie pooszarpywać (to ASO też olało) Edytowane 17 Grudnia 2022 przez artaa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 19 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2022 W dniu 17.12.2022 o 16:03, Machello napisał(a): Witam to mój pierwszy post na tym forum więc cześć wszystkim. Wymieniam znajomemu sprzęgło w Legacy II Wagon 97r 2.0 115km 4WD EJ20E, nowe kupiłem EXEDY FJK2018 (takie mi zamieniło z nr ori w intercarsie, miało być tanio). Sprzęgło jest na linkę. Problem się pojawił po założeniu skrzyni i próby wyregulowania linki/luzu, łapa ma taki luz że jak łożysko się oprze o docisk to kończy się zakres pracy łapy. Pytanie brzmi gdzie leży problem, zły zestaw sprzęgła? czy może złe koło zamachowe (jego odsadzenie od silnika), Dodam że silnik był wymieniany ale wydaje mi się że też jest z legacy (kod na silniku ej20). Stare sprzęgło było valeo, jedyny symbol udało mi się odczytać to SBC-02. Linka była też podciągnięta prawie na maxa a sprzęgło łapało na samej górze i ślizgało się od 1500 obr. tarcza zużyta do nitów. Nie wiem jak w Legacy 2, ale w np. 3 były przynajmniej dwa rodzaje łożysk, właśnie różniły się wysokością. Wygląda na to, że masz niewłaściwe łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machello Opublikowano 12 Marca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2023 Jest prawdopodobnie jak kolega pisze, że występują łożyska o różnych wysokościach ale w katalogach jest tylko jeden numer czy to impreza czy legacy. Szukałem ale nie znalazłem pasującego więc zespawałem stare do nowego i wszystko działa jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się