Skocz do zawartości

Legacy 3.0 H6 zakup


miloszewski

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, miloszewski napisał(a):

Witam, chciałbym zakupić pierwsze moje subaru. Jak to wyglada z ta regulacja luzów zaworowych w 3.0 H6 z gazem? I na co zwrócić uwagę przy kupnie. Podobno luzy były robione 5000km temu.

Trzeba wyjąć i rozebrać dosłownie pół silnika.

Najlepiej podjechać do ASO i zrobić kompleksowe oględziny, do tego wycena ewentualnych usterek i tyle. Te samochody mają już trochę lat i poza korozją może wszystko być do wymiany albo nic. Nie ma jakiś szczególnych wad. 3.0 obok 3.6 to wg mnie najlepszy silnik Subaru. Jak w każdym samochodzie awaria może się zdarzyć, ewentualny remont silnika przekroczy grubo wartość samochodu. Skrzynie MT i AT są pancerne, ale z racji wieku coś w AT może się wysypać. Naprawy skrzyń AT zaczynają się od 10tys zł.  Wóz zajebisty, ale w razie awarii będzie drogo. Trzeba szukać zadbanej sztuki i będziesz na pewno zadowolony. 

 

Edytowane przez ir3n3usz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, miloszewski napisał(a):

Jak to wyglada z ta regulacja luzów zaworowych w 3.0 H6 z gazem?

Regulacja co około 60tys km, przy dobrej instalacji 80tys km, choć rekordziści dobijają do 100tys km.

 

Do regulacji trzeba wyjąć silnik, ale to standardowa procedura dla tego silnika przy LPG. 

 

14 godzin temu, miloszewski napisał(a):

I na co zwrócić uwagę przy kupnie.

Przede wszystkim sprawdź czy nie ma objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą oraz zwróć uwagę na stan blacharski.

 

14 godzin temu, miloszewski napisał(a):

Podobno luzy były robione 5000km temu.

Jeśli faktycznie były robione to jeden z ważniejszych punktów masz z głowy ;)

11 godzin temu, ir3n3usz napisał(a):

Najlepiej podjechać do ASO i zrobić kompleksowe oględziny

Akurat ASO średnio bym polecał, choć wszystko zależy od konkretnego serwisu. 

 

Wbrew pozorom wystarczy stacja diagnostyczna i trochę pojęcia ;) Nie są to jakoś bardzo skomplikowane samochody. Zwróć uwagę na wycieki z silnika. Jak wyglądają tylne nadkola i ogólnie spód samochodu. Drobny nalot korozyjny to standard, ale w niektórych egzemplarzach tylne sanki kwalifikują się do wymiany. 

W zawieszeniu najczęściej do wymiany są tuleje wahaczy z przodu - niski koszt naprawy. Ogólnie zawieszenie jest dosyć pancerne i tanie w naprawie. Skrzynia pancerna, tego bym się nie obawiał. Napęd również niezawodny. Elektronika rzadko zawodzi. Najwięcej uwagi poświęciłbym silnikowi. Bardzo udana jednostka, lecz ma swoje bolączki. Oprócz wspomnianej wcześniej uszczelki pod głowicą do wymiany może kwalifikować się rozrząd - słyszalny terkot z przodu silnika. Całkowity koszt wymiany kompletu łańcuchów z napianczami w okolicach 3000zl.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Oczkoo15 napisał(a):

Regulacja co około 60tys km, przy dobrej instalacji 80tys km, choć rekordziści dobijają do 100tys km.

Jak auto jest pod właściwą opieką i właściciel go nie dewastuje, to dużo, dużo więcej :).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...