Jump to content

Subaru Forester 2.0x sg 2007


Tomek475

Recommended Posts

Cześć wszystkim, 

Jako, że jestem nowym użytkownikiem będę tu prowadził swego rodzaju dziennik kosztów, jest to dla mnie ale myślę, że przyszłym nabywcom może się przydać lub niektórzy będą mogli sobie porównać suche dane ;) 

Więc od początku;

Subaru kupiłem ze świadomością wkładu w naprawę usterek, trafiła się zdrowa buda, przebieg 225tyś. Przy kupnie szykowałem się na naprawę: chłodnicy, lambdy, tylnych amortyzatorów, łącznika wydechu oraz jak to przy nowym używanym samochodzie wymiana rozrządu.

Subaru kupiłem za 17 000 zł, po wjeździe na warsztat okazało się że założenia były nieco błędne, amortyzatory były dobre, wystarczyło wymienić sprężyny, lambda po naprawie łącznika i usunięciu błędu nie powraca, chłodnicę kupiłem nową no i wiadomo rozrząd. 

Tak więc całość z robocizną (chłodnica, sprężyny, łącznik wydechu, rozrząd z pompą wody oraz wszystkie oleje i filtry) wyszła 2900zł

Wyskoczył mi błąd od "powietrza wtórnego" więc dochodzi koszt pozbycia się tego, porządne załatwienie tematu według mojego rozeznania to koszt ok 1000zł ( zaślepienie zaworu i pozbycie się błędu na stałe) co do tego zbieram jeszcze informacje więc pewności w 100% nie mam. 

Samochód zakupiony w Październiku 2022r

Na dzień dzisiejszy subaru wychodzi za niecałe 20tyś + prawdopodobnie dodatkowy 1000zł na problem z powietrzem wtórnym.

Za elektromechanika wyszło równo 1000zl, więc 17tys za subaru + niecałe 4tys za części i robociznę, czyli 21tys zł.

 

Dalsze aktualizacje (o ile będą konieczne) będę podawał na bieżąco :) 

 

 

Edited by Tomek475
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Koszt zaślepek po usunięciu elektrozaworów to 50 zł, następnie odkręcenie pompy to kilka minut roboty i demontaż tych elektrozaworów już troszkę bardziej problematyczne ale da radę. Wykasowanie błędu na stałe w wersji turbo nie powinno przekroczyć 400-500 zł 

Jaką kupiłeś chłodnicę ? OEM ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

9 godzin temu, ipsx82 napisał(a):

Koszt zaślepek po usunięciu elektrozaworów to 50 zł, następnie odkręcenie pompy to kilka minut roboty i demontaż tych elektrozaworów już troszkę bardziej problematyczne ale da radę. Wykasowanie błędu na stałe w wersji turbo nie powinno przekroczyć 400-500 zł 

Jaką kupiłeś chłodnicę ? OEM ?

 

Jadę do speca od takich tematów, rozwiąże problem właśnie powietrza wtórnego+ lambdy za katalizatorem  (już na przyszłość) i do tego problem z pojawiającą się dziurą w mocy między przy obrotach (między 2k a 3k) za całość wychodzi ok 1000zł, niby dużo ale spokój będzie z tymi typowymi usterkami.

Jeśli chodzi o chłodnicę to zdałem się na mechanika i nie jest to OEM, żadnego plastiku u góry :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Po wizycie u elektro-mechanika zdam relacje, moje spostrzeżenia, wady i zalety chociaż mam nadzieję, że wad nie będzie :D 

A no i dodam, że mechanik po znajomości więc cena może być nieco zaniżona względem standardowej naprawy powyższych tematów i wymiany rozrządu u innych mechaników.

Edited by Tomek475
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

3 miesiące po wizycie u elektromechanika 

Myślę że taki okres jest już trochę wiarygodny.

Do tej pory bez najmniejszych problemów i oczywiście bez migającego Cruise i check engine. Wyłączenie EGR programem działa jak należy. Ingerencja w ECU nie narobiła żadnych problemów i dodatkowo (mimo że nie miałem z tym problemu) błąd z lambda za katem mnie już nie dotknie oraz przerywanie na obrotach w okolicy 2400-2600 . Wyszło  równo 1000zl, czy dużo czy mało to już każdy sam musi ocenić. :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...