Skocz do zawartości

Subaru Forester 2.0 D Xs z 2011 skrzynia ręczna 6 biegowa(błąd B2115)


huragan1971

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak w tytule po podłączeniu komputera pojawia się ten błąd B2115 (Vehicle speed sensor abnormal detection) pogrzebałem trochę w internecie ,ale nie znalazłem w którym miejscu znajduje się te czujnik.

Czy mogę prosić o pomoc?

Z góry Dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, huragan1971 napisał:

Witam. Jak w tytule po podłączeniu komputera pojawia się ten błąd B2115 (Vehicle speed sensor abnormal detection) pogrzebałem trochę w internecie ,ale nie znalazłem w którym miejscu znajduje się te czujnik.

Czy mogę prosić o pomoc?

Z góry Dziekuję

 

czujnik prędkości pojazdu, to prawy przedni czujnik ABS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info...właśnie w sobotę jadę do mechanika i zobaczę jak to wygląda...zaznaczę, że mieszkam w Anglii i prawy to rozumiem ,że od strony kierowcy (w UK).. coś może w tym być , ponieważ jeszcze świeciła mi się kontrolka od ESP, ale jakimś dziwnym trafem po wizycie na myjni samochodowej zgasła :-) , ale błąd po ponownym przeskanowaniu komputerem pozostał.

a jeszcze jedno pytanie kolego...na desce rozdzielczej zapala mi się kontrolka od regulacji reflektorów i to stało się po deszczu a jak było sucho to zgasła...czy w moim aucie mogą być automatycznie regulowane lampy? Zaznaczam, że mam ksenonów a w środku auta sprawdzałem czy jest jakaś manualna regulacja, ale nigdzie nie znalazłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, huragan1971 napisał:

a jeszcze jedno pytanie kolego...na desce rozdzielczej zapala mi się kontrolka od regulacji reflektorów i to stało się po deszczu a jak było sucho to zgasła...czy w moim aucie mogą być automatycznie regulowane lampy? Zaznaczam, że mam ksenonów a w środku auta sprawdzałem czy jest jakaś manualna regulacja, ale nigdzie nie znalazłem..

 

Jak są ksenony, to masz też czujnik poziomowania świateł. Skoro się zapala kontrolka, to trzeba go wymienić. Nie pamiętam, czy w Foresterze jest jeden czy dwa czujniki. Trzeba wejść pod samochód i sprawdzić. Potencjometr, który porusza się z oporem jest uszkodzony. Ma działać lekko, bez oporów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o o to chodzi, że nie mam ksenonów i to mnie tym bardziej dziwi, że kontrolka mi się raz zapala a raz gaśnie...zauważyłem, że podczas gdy na dworze pada deszcz kontrolką się zapala w aucie na desce rozdzielczej a gdy jest sucho tak jak dziś to kontrolka zgasła...w sobotę będę u mechanika w innej sprawie to przy okazji sprawdzę czy mam czujniki czy ich nie mam a jeśli nie mam to czemu w ogóle ta kontrolka się zapala? Co może być przyczyną? A jeśli chodzi o potencjometr do manualnego ustawiania świateł to w środku auta go nie widziałem chyba, że źle szukam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2022 o 21:58, huragan1971 napisał:

 A jeśli chodzi o potencjometr do manualnego ustawiania świateł to w środku auta go nie widziałem chyba, że źle szukam...

 

jak nie ma regulacji w kabinie, to musza być potencjometry, nie ma innej opcji. Dziwna sprawa, dawno nie widziałem Forestera SH bez ksenonów, a diesla to juz w ogóle. Może ktoś zmieniał lampy na  zwykłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sobotniej wizycie u mechanika i podniesieniu auta na podnośniku okazało się, że z tyłu auta pod spodem po stronie pasażera (wersja angielska) jest silniczek razem z cięgnem właśnie do regulacji ....myślę, że wymaga to wymiany. Tylko czy wymienić sam silniczek czy całość? Z tego co patrzyłem to chyba najlepiej całość , bo nie wygląda to dobrze....mechanik powiedział, że cięgno  może być zapieczone i dlatego raz działa a raz nie...ale ksenonów i tak nie mam a w ogóle to jest dobrze wyposażona wersja ze skórami, podgrzewanymi i elektrycznymi siedzeniami, nawigacją czy bez kluczykowym odpalaniem auta, tempomat itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, huragan1971 napisał:

Po sobotniej wizycie u mechanika i podniesieniu auta na podnośniku okazało się, że z tyłu auta pod spodem po stronie pasażera (wersja angielska) jest silniczek razem z cięgnem właśnie do regulacji ....myślę, że wymaga to wymiany. Tylko czy wymienić sam silniczek czy całość? Z tego co patrzyłem to chyba najlepiej całość , bo nie wygląda to dobrze....mechanik powiedział, że cięgno  może być zapieczone i dlatego raz działa a raz nie...ale ksenonów i tak nie mam a w ogóle to jest dobrze wyposażona wersja ze skórami, podgrzewanymi i elektrycznymi siedzeniami, nawigacją czy bez kluczykowym odpalaniem auta, tempomat itd...

 

całość do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...