Skocz do zawartości

5EAT - pęknięty kosz, a objawy


grayfox

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Chciałbym poradzić się w pewnej sprawie.

Sukcesywnie składam swoje Legacy i po rocznej walce ze szlifierniami przy okazji robienia silnika, byłem przekonany, że ze skrzynią pójdzie gładko. Niestety nie idzie.

W skrócie temat wygląda tak:

Skrzynia przed demontażem jeździła płynnie i cicho, bez poważniejszych objawów. Jedyne co było zauważalne to efekt ślizgającego się sprzęgła przy przyspieszaniu (nieco większy niż normalnie), oblany stall test i szarpanie w jednej specyficznej sytuacji, kiedy w trybie manualnym, po dynamicznym przyspieszeniu, stabilizowało się prędkość, odpuszczając nieco gazu i wrzucało wyższy bieg. W trybie D nic nie szarpało. 

Skrzynię oddałem do warsztatu, bo jak już robić całe auto, to całe, niech będzie wszystko do porządku, licząc, że wyjdą jakieś tarczki czy solenoid, a tu dzwoni dzisiaj mechanik, że pęknięty jest klosz i koszt naprawy wyniesie 7k PLN. 

Po tej wiadomości trochę we mnie zawrzało, bo śmierdzi mi to kolejnym kombinatorstwem, ale wolę najpierw zebrać opinię zanim zacznę jakąkolwiek dalszą rozmowę. 

Czy jest możliwe, aby jeżdżąc z pękniętym koszem, nie było większych objawów pokroju dziwnych dźwięków, szarpania itp. ? Brzmi to dla mnie mega nieprawdopodobnie, ale ja nie jestem specem od automatów i niestety nie mam z nimi zbyt dużego, praktycznego doświadczenia. Dziwi mnie też cena naprawy, bo za ~5.5k widziałem kompletne skrzynie po regeneracji (o ile ta regeneracja coś warta). Czy ktoś tutaj orientuje się może ile takie coś może realnie kosztować ?

 

I jeszcze jedna pytanie - gdybym kupił używaną skrzynię, to wpinam ją w wiązkę i jazda, czy trzeba jeszcze jakieś czary mary czy inne kodowania robić ? Moje Legacy to Spec-B i nie wiem czy obecna tam skrzynia to zwykłe 5EAT i każda podejdzie, czy jednak nie koniecznie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynię możesz wymienić na taką samą. Nic się nie koduje.

 

W tych regenerowanych to raczej uszczelki, tarczki, przekładki są wymieniane. Koszy sprzęgłowych raczej nikt nie wymienia. Jeśli są całe i nie "wgryzły" się tarczki w nie, oczywiście. Jeśli skrzynia ślizgała to bardzo możliwe że przez ten pęknięty koszyk sprzęgłowy. 

 

Co do regenerowanych, to poczytaj dobrze, zapewne musisz im i tak wysłać swoją skrzynie i oni ją i tak otwierają oceniają uszkodzenia i ewentualnie dopłacasz ekstra właśnie za np koszyk sprzęgłowy. Zadzwoń zapytaj się. Jeśli chodzi o skrzynię automatyczne to najlepiej regenerować, bo używka to loteria, choć te 5eat jak i starsze to mało awaryjne są. Więc można podjąć ryzyko. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...