Skocz do zawartości

Subaru Outback 2016, diesel 2.0 (150 KM) - czy ten silnik jest awaryjny


Bartek_Sz

Rekomendowane odpowiedzi

Mili forumowicze,

 

dostałem propozycję kupna Subaru outback zarejestrowanego pod koniec 2016 roku. Auto ma silnik boxer diesel 2.0, 150 KM i przebieg około 150 tyś km.

Auto jest od znajomego wiec wiem, ze nie wciska mi niczego wadliwego, ale... Nie jestem wielkim fanem motoryzacji i im więcej czytam o tym silniku tym mam większy mętlik w głowie i nie wiem czego spodziewać się po aucie z tym silnikiem i takim przebiegiem, czy warto kupować, czy raczej jest to auto dla entuzjastów i ludzi znających się na rzeczy?

 

Gdybyście mogli mi napisać jakie macie doświadczenia z tym silnikiem/ autem na ile straszenie awaryjnością jest prawdziwe, a na ile internetową legendą?

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takim, i powiem ci Subaru to generalnie jest auto dla entuzjastów ;-)

 

Na szybko, z pamięci to wymiatałem; świece, dwa razy DPF - średnio udane naprawy, naprawa zamka klapy - też średnio udana

hamulec postojowy elektryczny - blokował się często.

Sprzęgło też do wymiany poszło.

Auto jeżdżone ok 80% w trasie.

 

Przy 200tys z duszą na ramieniu sprzedany na Ukrainę, było już słychać układ korbowy itp

Edytowane przez artaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2021 o 18:57, Bartek_Sz napisał:

Mili forumowicze,

 

dostałem propozycję kupna Subaru outback zarejestrowanego pod koniec 2016 roku. Auto ma silnik boxer diesel 2.0, 150 KM i przebieg około 150 tyś km.

Auto jest od znajomego wiec wiem, ze nie wciska mi niczego wadliwego, ale... Nie jestem wielkim fanem motoryzacji i im więcej czytam o tym silniku tym mam większy mętlik w głowie i nie wiem czego spodziewać się po aucie z tym silnikiem i takim przebiegiem, czy warto kupować, czy raczej jest to auto dla entuzjastów i ludzi znających się na rzeczy?

 

Gdybyście mogli mi napisać jakie macie doświadczenia z tym silnikiem/ autem na ile straszenie awaryjnością jest prawdziwe, a na ile internetową legendą?

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Wszystkie diesle są wadliwe. Do końca produkcji blok silnika ma dokładnie takie same wady jak ten z początku. Zostały wprowadzone modyfikacje, ale główne źródło problemu(blok) jest nadal wadliwe. Co nie znaczy, że silnik nie przejedzie 300tyś. Nawet te pierwsze diesle potrafiły tyle przejechać, no ale to raczej była rzadkość. 
Silnik generalnie nie sprawia problemów większych niż te innych producentów. Jeździ się bardzo dobrze, osprzęt nie jest nadmiernie awaryjny. Problemem jest tylko układ korbowo-tłokowy i blok. W razie awarii można wnioskować o wymianę bloku w ramach gestu handlowego. Podstawowy warunek: serwisowanie w ASO i samochód z polskiego salonu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...