akel Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Hej, Pacjent Impreza 1.8l, '94r. Przez blisko rok czasu samochód stał bez rozruchu, teraz gdy z bratem postanowiłem trochę go "odkurzyć" pojawił się problem z zapłonem - chodzi na dwa cylindry. Być może usterka pojawiła się jeszcze przed odstawieniem go w kąt - gdy ostatni raz go przestawiałem, to tłukło silnikiem, ale rozebrany był wtedy dolot, więc myślałem, że to z tego powodu. Kable, świece - sprawne (każda świeca na każdym kablu daje iskre), nowa cewka również nie rozwiązała problemu. Czego się chwytać? Moduł zapłonowy po wyjęciu wtyczki ma niby ciemniejszy jeden pin, tutaj szukać usterki? Czy może przeskoczył rozrząd/czujnik położenia wału? Przepalony bezpiecznik mógłby skutkować takimi objawami? Po spięciu kostki pod kierownicą nie pokazuje żadnych błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 5 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2021 Bezpiecznik odpada, czujnik położenia wału też (gdyby był niesprawny iskry w ogóle by nie było). Obstawiam moduł zapłonowy. Jest jeszcze coś takiego jak "synchronizacja" czujnika położenia wału z czujnikiem wałka rozrządu - może tutaj czujnik od wałka nie pokazuje dokładnie jego położenia i takie objawy występują jak napisałeś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akel Opublikowano 6 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 12 godzin temu, SubBlackbird napisał: Bezpiecznik odpada, czujnik położenia wału też (gdyby był niesprawny iskry w ogóle by nie było). Obstawiam moduł zapłonowy. Jest jeszcze coś takiego jak "synchronizacja" czujnika położenia wału z czujnikiem wałka rozrządu - może tutaj czujnik od wałka nie pokazuje dokładnie jego położenia i takie objawy występują jak napisałeś. Moduł właśnie zamówiony, czekam na dostawę. Niestety z dostępnością jakichkolwiek jest bardzo trudno, znalazłem tylko od wersji 2.0 115KM i nie mam pojęcia, czy to zadziała. Mówiąc o problemie z synchronizacją, sugerujesz wymianę czujnika położenia wałka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 7 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2021 Od 2.0 zadziała, musi być dobry, bo to tak samo jak łożysko - to element znormalizowany. Moduł ma za zadanie tylko puścić napięcie na cewkę zapłonową na podstawie informacji z ECU. Czujnik wałka obstawiam jako drugi, bo w przypadku problemów z synchronizacją powinien raczej pokazać (wymrugać) jego błąd. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akel Opublikowano 9 Września 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 W dniu 7.09.2021 o 22:51, SubBlackbird napisał: Od 2.0 zadziała, musi być dobry, bo to tak samo jak łożysko - to element znormalizowany. Moduł ma za zadanie tylko puścić napięcie na cewkę zapłonową na podstawie informacji z ECU. Czujnik wałka obstawiam jako drugi, bo w przypadku problemów z synchronizacją powinien raczej pokazać (wymrugać) jego błąd. Udało się, moduł Diamond GB003 z Imprezy 2.0, 115KM rozwiązał problem. Dzięki za dobre słowo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 To lux, że się udało czyli przez internet też można coś naprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się