Skocz do zawartości

Impreza GF brak iskry na dwóch cylindrach


akel

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,
Pacjent Impreza 1.8l, '94r. Przez blisko rok czasu samochód stał bez rozruchu, teraz gdy z bratem postanowiłem trochę go "odkurzyć" pojawił się problem z zapłonem - chodzi na dwa cylindry. Być może usterka pojawiła się jeszcze przed odstawieniem go w kąt - gdy ostatni raz go przestawiałem, to tłukło silnikiem, ale rozebrany był wtedy dolot, więc myślałem, że to z tego powodu.

Kable, świece - sprawne (każda świeca na każdym kablu daje iskre), nowa cewka również nie rozwiązała problemu. Czego się chwytać? Moduł zapłonowy po wyjęciu wtyczki ma niby ciemniejszy jeden pin, tutaj szukać usterki? Czy może przeskoczył rozrząd/czujnik położenia wału? Przepalony bezpiecznik mógłby skutkować takimi objawami?

Po spięciu kostki pod kierownicą nie pokazuje żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bezpiecznik odpada, czujnik położenia wału też (gdyby był niesprawny iskry w ogóle by nie było). Obstawiam moduł zapłonowy. Jest jeszcze coś takiego jak "synchronizacja" czujnika położenia wału z czujnikiem wałka rozrządu - może tutaj czujnik od wałka nie pokazuje dokładnie jego położenia i takie objawy występują jak napisałeś.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, SubBlackbird napisał:

Bezpiecznik odpada, czujnik położenia wału też (gdyby był niesprawny iskry w ogóle by nie było). Obstawiam moduł zapłonowy. Jest jeszcze coś takiego jak "synchronizacja" czujnika położenia wału z czujnikiem wałka rozrządu - może tutaj czujnik od wałka nie pokazuje dokładnie jego położenia i takie objawy występują jak napisałeś.


Moduł właśnie zamówiony, czekam na dostawę. Niestety z dostępnością jakichkolwiek jest bardzo trudno, znalazłem tylko od wersji 2.0 115KM i nie mam pojęcia, czy to zadziała. Mówiąc o problemie z synchronizacją, sugerujesz wymianę czujnika położenia wałka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2.0 zadziała, musi być dobry, bo to tak samo jak łożysko - to element znormalizowany. Moduł ma  za zadanie tylko puścić napięcie na cewkę zapłonową na podstawie informacji z ECU.

Czujnik wałka obstawiam jako drugi, bo w przypadku problemów z synchronizacją powinien raczej pokazać (wymrugać) jego błąd.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2021 o 22:51, SubBlackbird napisał:

Od 2.0 zadziała, musi być dobry, bo to tak samo jak łożysko - to element znormalizowany. Moduł ma  za zadanie tylko puścić napięcie na cewkę zapłonową na podstawie informacji z ECU.

Czujnik wałka obstawiam jako drugi, bo w przypadku problemów z synchronizacją powinien raczej pokazać (wymrugać) jego błąd.


Udało się, moduł Diamond GB003 z Imprezy 2.0, 115KM rozwiązał problem. Dzięki za dobre słowo! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...