Skocz do zawartości

tylne koło zablokowane przez elektryczny hamulec


tomem78

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! 

Pierwszy post z pierwszym problemem.

Auto to Outback w benzynie z 2017 w automacie z EyeSight wersja na UK. Wczoraj po odpaleniu silnika pojawiły się komunikaty: EyeSight wyłączony oraz problem z elektrycznym hamulcem parkingowym. Po wstępnych oględzinach okazuje się, że blokuje on jedno koło, tylne, lewe, ani drgnie. Dziś w akcie desperacji odłączyłem akumulator i wtyczkę przy zablokowanym kole ale bez skutku. Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją? Jest jakiś sposób na odblokowanie? Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała aktualizacja: auto już u dilera Subaru, co ciekawe gwarancja nie obejmuje układu hamulcowego, choć przecież nie mówimy tu o zużytych klockach. Wykluczyli awarię elektronicznego hamulca parkingowego i skupiają się na znalezieniu miejsca, w którym prawdopodobnie nastąpiło przebicie, na co wskazały ich pomiary. Czekam na rozwiązanie, dam znać na czym stanęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2021 o 14:38, Andrzejxx napisał:

No właśnie, pamiętam, że miałem w modelu z 2010.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3000 przy użyciu Tapatalka
 

 

W tym samochodach były jeden siłownik i dwie linki, po jednej dla każdego koła. W zestawie narzędzi był taki pręt to awaryjnego odblokowania hamulca postojowego. Była też kampania serwisowa na wymianę całego mechanizmu.

W Outback V jest rozwiązanie jak Passacie stosowane od B6 :D. Przy tylnych zaciskach są silniczki elektryczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie objęte gwarancją. Dostałem od dealera taki oto wykaz, co na 5 letniej gwarancji jest uwzględnione, niewiele tego ale może komuś się przyda. 

W moim przypadku okazało się, że poprzez niedokładnie założoną uszczelkę przy drzwiach (prawdopodobnie pasażera) dostała się woda do jednej z głównych wtyczek, doszło do zwarcia i stąd blokada elektrycznego hamulca. 

Gwarancja nie obejmuje, ale złożyłem reklamację do salonu, który samochód powinien był przygotować  - auto mam dopiero od września ubiegłego roku, niewiele było okazji, żeby nabić kilometrów. 

scan_20210209135116.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...