Jump to content

P0172 forester 2006 158km


Michalforester
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Mam problem ze swoim subaraczkiem, mianowicie wyskakuje check p0172 zbyt bogata mieszanka bank1. Kontrolka po kasowaniu wyskakiwała co 200-300 km, jednak po zmianie stacji paliw na orlen problem ustąpił ale po 10 tys km wyskoczyło znowu. 

Co już zrobiłem:

-wyczyściłem przepływomierz, przepustnice i obydwa zawory EGR, wymieniłem sondę lambda 1 (Denso) 10k temu.

Kupiłem obd2, udało się bez problemu skasować błąd samemu jednak uwagę zwróciły następujące parametry, mógłby ktoś spojrzeć i powiedzieć gdzie coś jest nie tak ? S ą to wartości z jazdy na benzynie, dodam że problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie (na gazie błąd wywala częściej). Z niepokojących objawów to na gazie falują obroty, na benzynie też ale dużo mniej, czasami szarpnie przy przyspieszaniu w zakresie od 2 do 3 tys obrotów, zdarza mu się zgasnąć po naciśnięciu sprzęgła jak np. dotaczam się do skrzyżowania i obroty spadają to potrafią spaść do 200 i machnie z 2 razy do 1200 i się ustabilizuje albo całkiem zgaśnie ale to rzadko. Jakieś pomysły? Proszę o pomoc

 

korekta krótkoterminowa bank 1 dochodzi do -29%

korekta długoterminowa bank 1 wynosi -25%

ciśnienie w kolektorze dolotowym 101 kPa

kąt wyprzedzenia zapłonu 15 stopni

masa powietrza wpływającego do silnika MAF 2,1 g/sec

położenie przepustnicy 38,82%

czujnik tlenu napięcie 0,8 V

czujnik tlenu 2 bank 1 wynosi 0%

czujnik tlenu 1 szerokopasmowy stosunek proporcji 15,3

czujnik tlenu 1 szerokopasmowy napięcie 2,41 V

kontrola i błąd systemu EGR 0%

napięcie modułu sterującego 16,95 V

względne położenie przepustnicy 25%

 

Pozdrawiam Michał

 

Edited by Michalforester
Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich,
 
Mam problem ze swoim subaraczkiem, mianowicie wyskakuje check p0172 zbyt bogata mieszanka bank1. Kontrolka po kasowaniu wyskakiwała co 200-300 km, jednak po zmianie stacji paliw na orlen problem ustąpił ale po 10 tys km wyskoczyło znowu. 
Co już zrobiłem:
-wyczyściłem przepływomierz, przepustnice i obydwa zawory EGR, wymieniłem sondę lambda 1 (Denso) 10k temu.
Kupiłem obd2, udało się bez problemu skasować błąd samemu jednak uwagę zwróciły następujące parametry, mógłby ktoś spojrzeć i powiedzieć gdzie coś jest nie tak ? S ą to wartości z jazdy na benzynie, dodam że problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie (na gazie błąd wywala częściej). Z niepokojących objawów to na gazie falują obroty, na benzynie też ale dużo mniej, czasami szarpnie przy przyspieszaniu w zakresie od 2 do 3 tys obrotów, zdarza mu się zgasnąć po naciśnięciu sprzęgła jak np. dotaczam się do skrzyżowania i obroty spadają to potrafią spaść do 200 i machnie z 2 razy do 1200 i się ustabilizuje albo całkiem zgaśnie ale to rzadko. Jakieś pomysły? Proszę o pomoc
 
korekta krótkoterminowa bank 1 wynosi 0% ale w trakcie jazdy skacze od -10 do +10%
korekta długoterminowa bank 1 wynosi -25%
ciśnienie w kolektorze dolotowym 101 kPa
kąt wyprzedzenia zapłonu 15 stopni
masa powietrza wpływającego do silnika MAF 2,1 g/sec
położenie przepustnicy 38,82%
czujnik tlenu napięcie 0,8 V
czujnik tlenu 2 bank 1 wynosi 0%
czujnik tlenu 1 szerokopasmowy stosunek proporcji 15,3
czujnik tlenu 1 szerokopasmowy napięcie 2,41 V
kontrola i błąd systemu EGR 0%
napięcie modułu sterującego 16,95 V
względne położenie przepustnicy 25%
 
Pozdrawiam Michał
 
napięcie modułu sterującego 16,95 V ??? Na pewno. Sprawdz ladowanie i zainteresuj sie regulatorem napiecia. Bledy moga sie brac z tej usterki

Wysłane z mojego Nokia 7.2 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...