Piotreks Posted September 17, 2020 Share Posted September 17, 2020 Po euforii zakupu, pojawiły się pewne dylematy. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd sondy lambda (tej grzałki przy niej). Ostatnio zauważyłem zupełnie przypadkiem, po podpięciu pod ELM-a, że temperatura w czasie jazdy potrafi dojść do 102-103stopnie, więc się lekko zaniepokoiłem potencjalnym UPG. Płynu nie przybywa / ubywa (ale od początku jest go ok. 1cm powyżej minimum i po rozgrzaniu, odpowiednio ok 1cm pow. max). Przy oględzinach zuważyłem, że wiatraki w ogóle się nie odpalają. Uznałem, że najpierw sprawdzę termostat (po włączeniu klimy wiatraki odpalają). I druga sprawa po wciśnięciu sprzegła w czasie jazdy obroty spadają prawie do zera (nie za każdym razem, ale często). Doczytałem na forum, że może to być kwestia zapapranej przepustnicy. I stąd moje pytanie (może głupie, ale nie natrafiłem nigdzie nawet na jakiś schemat czy fotkę), gdzie w 2.0NA w SH znajdę termostat oraz przepustnicę? Z góry dzięki za wszelkie pomocne dłonie;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotreks Posted September 20, 2020 Author Share Posted September 20, 2020 Serio nikt nie wie, żadnej wskazówki??? Wydawało mi się, że pytanie było dość proste,a silnik chyba wychodził w innych modelach... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ewemarkam Posted September 20, 2020 Share Posted September 20, 2020 Jest na środku silnika przykręcona do kolektora dolotowego od strony ściany grodziowej. Nie ma linki jest wtyczka. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kniazik Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Mam takie same objawy. U mnie, jak się nagrzeje, dochodzi jeszcze dziwnie pracująca kierownica (nie wraca na miejsce, tak jakby się przycinała). Obroty spadają po wysprzęgleniu prawie do zera, czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Temperatura płynu w granicach 98-104 st.C (odczyty z OBDII co nie mam wskaźnika temp.- SH 08r.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotreks Posted September 29, 2020 Author Share Posted September 29, 2020 Dzięki za linka do filmiku - fajnie gość tłumaczy. Mój Forek pojechał wczoraj do kolegi na dogłębne oględziny. Co do powyższych objawów - poziom płynu i oleju cały czas bez zmian, więc się okaże co u mnie nawaliło, wisko, czy coś zupełnie innego. Co do temperatury, to tymczasowo pomaga (przynajmniej u mnie) trzymanie klimy włączonej cały czas - ona uruchamia wiatraki i w czasie jazdy temperatura trzymała się na 95-96st. na światłach dochodziło do 98-99 - więć doraźnie chyba możesz stosować Link to comment Share on other sites More sharing options...
kniazik Posted September 29, 2020 Share Posted September 29, 2020 Jak będziesz miał diagnozę napisz proszę. Może i mnie to nakieruje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotreks Posted September 30, 2020 Author Share Posted September 30, 2020 Nie ma sprawy, odezwę się jak tylko będę coś wiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotreks Posted October 15, 2020 Author Share Posted October 15, 2020 Forek ogarnięty,przepustnica wyczyszczona,nowy termostat,upg brak (przynajmniej na razie;)),sonda wyczyszczona (+ naprawa kabelka u dolu-cos probowalo go zezrec) i poki co hula jak nowy. I moge dalej czekac az nowy wydech sie skonczy robic,miejmy nadzieję, że zanim obecny nie rozleci:D 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now