Jump to content

Forek SH przedlift, silnik EJ20FK - termostat i przepustnica


Piotreks
 Share

Recommended Posts

Po euforii zakupu, pojawiły się pewne dylematy.

Co jakiś czas wyskakuje mi błąd sondy lambda (tej grzałki przy niej).

Ostatnio zauważyłem zupełnie przypadkiem, po podpięciu pod ELM-a, że temperatura w czasie jazdy potrafi dojść do 102-103stopnie, więc się lekko zaniepokoiłem potencjalnym UPG. Płynu nie przybywa / ubywa (ale od początku jest go ok. 1cm powyżej minimum i po rozgrzaniu, odpowiednio ok 1cm pow. max).

Przy oględzinach zuważyłem, że wiatraki w ogóle się nie odpalają. Uznałem, że najpierw sprawdzę termostat (po włączeniu klimy wiatraki odpalają).

I druga sprawa po wciśnięciu sprzegła w czasie jazdy obroty spadają prawie do zera (nie za każdym razem, ale często).

Doczytałem na forum, że może to być kwestia zapapranej przepustnicy.

I stąd moje pytanie (może głupie, ale nie natrafiłem nigdzie nawet na jakiś schemat czy fotkę), gdzie w 2.0NA w SH znajdę termostat oraz przepustnicę?

 

Z góry dzięki za wszelkie pomocne dłonie;)

Link to comment
Share on other sites

Serio nikt nie wie, żadnej wskazówki???

Wydawało mi się, że pytanie było dość proste,a silnik chyba wychodził w innych modelach...

Link to comment
Share on other sites

Mam takie same objawy. U mnie, jak się nagrzeje, dochodzi jeszcze dziwnie pracująca kierownica (nie wraca na miejsce, tak jakby się przycinała). Obroty spadają po wysprzęgleniu prawie do zera, czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Temperatura płynu w granicach 98-104 st.C (odczyty z OBDII co nie mam wskaźnika temp.- SH 08r.).

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za linka do filmiku - fajnie gość tłumaczy.

Mój Forek pojechał wczoraj do kolegi na dogłębne oględziny. Co do powyższych objawów - poziom płynu i oleju cały czas bez zmian, więc się okaże co u mnie nawaliło, wisko, czy coś zupełnie innego.

Co do temperatury, to tymczasowo pomaga (przynajmniej u mnie) trzymanie klimy włączonej cały czas - ona uruchamia wiatraki i w czasie jazdy temperatura trzymała się na 95-96st. na światłach  dochodziło do 98-99 - więć doraźnie chyba możesz stosować

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Forek ogarnięty,przepustnica wyczyszczona,nowy termostat,upg brak (przynajmniej na razie;)),sonda wyczyszczona (+ naprawa kabelka u dolu-cos probowalo go zezrec) i poki co hula jak nowy. I moge dalej czekac az nowy wydech sie skonczy robic,miejmy nadzieję, że zanim obecny nie rozleci:D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...