Skocz do zawartości

Forek SH przedlift, silnik EJ20FK - termostat i przepustnica


Piotreks

Rekomendowane odpowiedzi

Po euforii zakupu, pojawiły się pewne dylematy.

Co jakiś czas wyskakuje mi błąd sondy lambda (tej grzałki przy niej).

Ostatnio zauważyłem zupełnie przypadkiem, po podpięciu pod ELM-a, że temperatura w czasie jazdy potrafi dojść do 102-103stopnie, więc się lekko zaniepokoiłem potencjalnym UPG. Płynu nie przybywa / ubywa (ale od początku jest go ok. 1cm powyżej minimum i po rozgrzaniu, odpowiednio ok 1cm pow. max).

Przy oględzinach zuważyłem, że wiatraki w ogóle się nie odpalają. Uznałem, że najpierw sprawdzę termostat (po włączeniu klimy wiatraki odpalają).

I druga sprawa po wciśnięciu sprzegła w czasie jazdy obroty spadają prawie do zera (nie za każdym razem, ale często).

Doczytałem na forum, że może to być kwestia zapapranej przepustnicy.

I stąd moje pytanie (może głupie, ale nie natrafiłem nigdzie nawet na jakiś schemat czy fotkę), gdzie w 2.0NA w SH znajdę termostat oraz przepustnicę?

 

Z góry dzięki za wszelkie pomocne dłonie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy. U mnie, jak się nagrzeje, dochodzi jeszcze dziwnie pracująca kierownica (nie wraca na miejsce, tak jakby się przycinała). Obroty spadają po wysprzęgleniu prawie do zera, czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Temperatura płynu w granicach 98-104 st.C (odczyty z OBDII co nie mam wskaźnika temp.- SH 08r.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka do filmiku - fajnie gość tłumaczy.

Mój Forek pojechał wczoraj do kolegi na dogłębne oględziny. Co do powyższych objawów - poziom płynu i oleju cały czas bez zmian, więc się okaże co u mnie nawaliło, wisko, czy coś zupełnie innego.

Co do temperatury, to tymczasowo pomaga (przynajmniej u mnie) trzymanie klimy włączonej cały czas - ona uruchamia wiatraki i w czasie jazdy temperatura trzymała się na 95-96st. na światłach  dochodziło do 98-99 - więć doraźnie chyba możesz stosować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Forek ogarnięty,przepustnica wyczyszczona,nowy termostat,upg brak (przynajmniej na razie;)),sonda wyczyszczona (+ naprawa kabelka u dolu-cos probowalo go zezrec) i poki co hula jak nowy. I moge dalej czekac az nowy wydech sie skonczy robic,miejmy nadzieję, że zanim obecny nie rozleci:D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...