Skocz do zawartości

Manualny tryb quasi-auto hold


goater

Rekomendowane odpowiedzi

(Jeżeli wiedza o poniższym tricku jest powszechnie znana wśród forumowiczów, to przepraszam za zaśmiecanie, ale przeszukałem wiele wątków i nie znalazłem.)

 

Odkryłem ostatnio na przykładzie swojego XV MY18, że w modelach Subaru bez AVH (auto vehicle hold), ale z systemem EyeSight, możliwe jest ręczne włączenie trybu Hold, który będzie utrzymywał hamulce po zatrzymaniu samochodu. Dzięki temu stojąc np. na światłach nie trzeba trzymać nogi na hamulcu, a cały czas mieć skrzynię na biegu D.

 

Jak to działa?

  1. Zatrzymaj samochód i trzymaj wciśnięty pedał hamulca.
  2. Jeżeli adaptacyjny tempomat nie jest gotowy do działania, włącz go wciskając przycisk na kierownicy.
  3. Poczekaj, aż pojawi się kontrolka READY.
  4. Wciśnij RESET lub SET (zależnie od tego, czy chcesz zachować ustawienie prędkości tempomatu).
  5. Upewnij się, że pojawiła się kontrolka HOLD.
  6. Teraz możesz zdjąć nogę z pedału hamulca, a samochód pozostanie zatrzymany.

Aby zwolnić hamulce i wznowić jazdę, możesz:

  • wcisnąć na kierownicy przycisk tempomatu,
  • lub wcisnąć przycisk RESET albo SET,
  • lub wcisnąć pedał gazu.

Pamiętaj, że w pierwszym przypadku adaptacyjny tempomat będzie nieaktywny, natomiast w dwóch pozostałych zostanie od razu uruchomiony i samochód zacznie sam przyspieszać do zadanej prędkości.

 

I jeszcze nagrany na szybko film, na którym prezentuję ten trick.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ewemarkam napisał:

I tak za każdym razem taka kombinacja, czy już to jest włączone na stałe i za każdym razem będzie samoczynnie działało?

Samoczynnie nie będzie niestety, bo to byłby już normalny AVH. Ale jeżeli już mamy tempomat w trybie gotowości (można to zrobić nawet od razu po uruchomieniu samochodu), to odpada nam krok 2, więc trochę szybciej.

 

Z mojej perspektywy nie jest to uciążliwe i dobrze się sprawdza. Hamujemy, samochód się zatrzymuje, po około sekundzie pojawia READY, robimy ruch kciukiem, HOLD zapala się od razu i zdejmujemy nogę z hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...