Bailyy Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 Witam Mam problem z moim foresterem, skrzynia automatyczna po nagrzaniu podczas zmiany biegu z 2 na 3 wydaję taki odgłos jakby zgrzyt zazębianie się. Byłem u mechanika zajmującego się Subaru i zdiagnozował na "słuch" podczas jazdy próbnej że to nie skrzynia tylko jakaś blaszka przy osłonie downpipe. I pytanie czy to w ogóle możliwe? Czy taka część wydechu jest w tym samochodzie? Zgrzyt zawsze pojawia się podczas jazdy przy zmianie biegów i tylko przy biegach 2/3 czy w górę czy redukcja. Reszta biegów działa ok. Pacjent: Subaru Forester SG 2004r. 2.0XT A/T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 (edytowane) Jak blaszka to niech naprawi Kiedy wymieniałeś płyn ATF? Czy takie uderzenie, czy zgrzyt następuje też gdy w czasie jazdy przełączasz dźwignie z 3 na 2? Rozpędz się na 3 tak do 50-60km/h i przebij na 2. Skrzynia zredukuje. Jest to bezpieczne Zauważ czy zgrzyt też wystąpi? Edytowane 17 Lipca 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 W poprzednim XT miałem identyczne objawy. Pomogła wymiana oleju w skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bailyy Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 24 minuty temu, ewemarkam napisał: Jak blaszka to niech naprawi Kiedy wymieniałeś płyn ATF? Czy takie uderzenie, czy zgrzyt następuje też gdy w czasie jazdy przełączasz dźwignie z 3 na 2? Rozpędz się na 3 tak do 50-60km/h i przebij na 2. Skrzynia zredukuje. Jest to bezpieczne Zauważ czy zgrzyt też wystąpi? Olej w skrzyni był wymieniany w marcu dwa tygodnie po zakupie. Co do eksperymentu z biegami to tak: redukcja reczna z 3 na 2 = cisza Zmiana ręczna na wyższych obrotach z 2 na 3 podczas przyspieszania = zgrzyt Zmiana z 2 na 3 na wyższych obrotach z odpuszczeniem gazu = cisza Wniosek zgrzyta tylko pod obciążeniem. Podczas rozpędzania na 2 słychać jeszcze takie postukiwanie jakby luźnej śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 17 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2020 (edytowane) Jak wymieniałeś olej? Statycznie, czy dynamicznie? Jeśli statycznie to ile oleju zlaliście? Na zimnym czy na ciepłym zgrzyta? Sprawdź jeszcze styki na rezystorze od skrzyni, Jest zlokalizowany bodajże na prawym kielichu z przodu. Rozepnij zobacz na styki, ewentualnie przeczyść. Powodów takiego zgrzytu może być mnóstwo. Od zaworów (cała płyta) w skrzyni, po przez sprzęgła( tarczki i przekłaki oraz tłoki przy nich) kończąc na rezystorze i czujniku pedału gazu . A może jakiś syf się oderwał i blokuje przepływ gdzieś. Edytowane 17 Lipca 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bailyy Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2020 Witam Temat trochę ucichł. Ale zdam relację co dalej w temacie. Samochód pojechał na diagnozę do MTS Subaru Dzierżoniów. Tam Pan Marek stwierdził bardzo dobry stan techniczny samochodu jak i skrzyni biegów (nie miał zastrzeżeń do pracy skrzyni - zaworów, sterownika, przekładni planetarnych) . Lecz nie potrafił zdiagnozować bez rewizji skrzyni tego dźwięku między 2 a 3 biegiem. Na pewno jest to skrzynia biegów a nie żadna blacha/osłona. Skrzynia zostanie zrewidowana i prze serwisowana w czasie gdy będzie dokładana do niej chłodnica oleju ATF. Do tego czasu dostałem zalecenie aby jeździć normalnie i od czasu do czasu sprawdzić stan dźwięku czy nic się nie pogarsza. Bardzo mnie to uspokoiło i będę pisał co dalej z pacjentem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bailyy Opublikowano 22 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2023 Minęły prawie 2.5 roku od wizyty w mts. Forek zrobił prawie 80tys km i nadal jak stukał tak stuka. Objawów innych brak nie szarpie tylko stuk przy obciążonej skrzyni przy zmianie z 2 na 3. Nadal jeżdżę i obserwuję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się