Skocz do zawartości

Biegi 2 i 3 w automacie 2.0Xt 2004r.


Bailyy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moim foresterem, skrzynia automatyczna po nagrzaniu podczas zmiany biegu z 2 na 3 wydaję taki odgłos jakby zgrzyt zazębianie się. 

 

Byłem u mechanika zajmującego się Subaru i zdiagnozował na "słuch" podczas jazdy próbnej że to nie skrzynia tylko jakaś blaszka przy osłonie downpipe.

 

I pytanie czy to w ogóle możliwe? Czy taka część wydechu jest w tym samochodzie? 

 

Zgrzyt zawsze pojawia się podczas jazdy przy zmianie biegów i tylko przy biegach 2/3 czy w górę czy redukcja. 

Reszta biegów działa ok.

 

Pacjent:

Subaru Forester SG 2004r. 2.0XT A/T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak blaszka to niech naprawi :)

Kiedy wymieniałeś płyn ATF?

Czy takie uderzenie, czy zgrzyt następuje też gdy w czasie jazdy przełączasz dźwignie z 3 na 2? Rozpędz się na 3 tak do 50-60km/h i przebij na 2. Skrzynia zredukuje. Jest to bezpieczne :) Zauważ czy zgrzyt też wystąpi?

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ewemarkam napisał:

Jak blaszka to niech naprawi :)

Kiedy wymieniałeś płyn ATF?

Czy takie uderzenie, czy zgrzyt następuje też gdy w czasie jazdy przełączasz dźwignie z 3 na 2? Rozpędz się na 3 tak do 50-60km/h i przebij na 2. Skrzynia zredukuje. Jest to bezpieczne :) Zauważ czy zgrzyt też wystąpi?

 

Olej w skrzyni był wymieniany w marcu dwa tygodnie po zakupie. 

 

Co do eksperymentu z biegami to tak: redukcja reczna z 3 na 2 = cisza

Zmiana ręczna na wyższych obrotach z 2 na 3 podczas przyspieszania = zgrzyt 

Zmiana z 2 na 3 na wyższych obrotach z odpuszczeniem gazu = cisza 

Wniosek zgrzyta tylko pod obciążeniem. 

Podczas rozpędzania na 2 słychać jeszcze takie postukiwanie jakby luźnej śruby. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniałeś olej? Statycznie, czy dynamicznie?

Jeśli statycznie to ile oleju zlaliście?

Na zimnym czy na ciepłym zgrzyta?

Sprawdź jeszcze styki na rezystorze od skrzyni, Jest zlokalizowany bodajże na prawym kielichu z przodu. Rozepnij zobacz na styki, ewentualnie przeczyść.

Powodów takiego zgrzytu może być mnóstwo. Od zaworów (cała płyta) w skrzyni, po przez sprzęgła( tarczki i przekłaki oraz tłoki przy nich) kończąc na rezystorze i czujniku pedału gazu . A może jakiś syf się oderwał i blokuje przepływ gdzieś.

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam 

Temat trochę ucichł. Ale zdam relację co dalej w temacie. 

Samochód pojechał na diagnozę do MTS Subaru Dzierżoniów. Tam Pan Marek stwierdził bardzo dobry stan techniczny samochodu jak i skrzyni biegów (nie miał zastrzeżeń do pracy skrzyni - zaworów, sterownika, przekładni planetarnych) . Lecz nie potrafił zdiagnozować bez rewizji skrzyni tego dźwięku  między 2 a 3 biegiem. 

Na pewno jest to skrzynia biegów a nie żadna blacha/osłona. Skrzynia zostanie zrewidowana i prze serwisowana w czasie gdy będzie dokładana do niej chłodnica oleju ATF. Do tego czasu dostałem zalecenie aby jeździć normalnie i od czasu do czasu sprawdzić stan dźwięku czy nic się nie pogarsza. 

 

Bardzo mnie to uspokoiło i będę pisał co dalej z pacjentem. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Minęły prawie 2.5 roku od wizyty w mts. Forek zrobił prawie 80tys km i nadal jak stukał tak stuka. Objawów innych brak nie szarpie tylko stuk przy obciążonej skrzyni przy zmianie z 2 na 3. 

 

Nadal jeżdżę i obserwuję. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...