Skocz do zawartości

Blokada obrotów - Impreza GH 2009 1.5


achtz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie! ;) Piszę do ciebie z prośbą o pomoc. Kupiłem Subaru Impreza GH 2009 1.5. W momencie zakupu komputer pokazał błąd z przepływomierzem, EGR i czujnikiem temperatury. Po usunięciu nie powróciły te błedy. Problem jest taki sam, jak przed i po resecie, występuje problem z prędkością obrotową silnika. Silnik ma blokadę prędkości. Po rozgrzaniu może osiągnąć 4000 obr / min, a na zimnym - 4500 obr / min. Potem zaczyna się szarpanie i nie mogę osiągnąć większej prędkości. Nie wiem, jaki jest tego powód ... Nie wiem, czy jest to czujnik masowego przepływu powietrza, czujnik O2, czujnik stukowy, czujnik położenia wału korbowego, może jakoś nieszczelny katalizatora czy coś innego. Wyłączenie akumulatora nie pomogło. Mała dygresja. Nie widzę błędów w żadnym interfejsie diagnostycznym. Po prostu komputer nie widzi problemów. Gdy na przykład odłączę jakąś wtyczkę natychmiast zauważa błąd. Po podłączeniu Autel MaxiDas DS708 dzieje się tak samo bez żadnych błędów. Ale kiedy wyłączam i włączam zapłon używając ten Autel, klimatyzator uruchamia się automatycznie co chwilę i wyłączą, a złącze OBD II tego urządzenia prawdopodobnie powoduje zwarcie, ponieważ pokazuje pewne błędy w działaniu, a kiedy go wyłączam, nie ma żadnych błędów (te błędy jakkby sztuczne można zobaczyć na screenie z notatnika). Wysyłam też zdjęcia kodów błędów przed zakupem samochodu (SSM). Po ich usunięciu i pokonaniu 1000 km nic nie wskoczyło 0 błędów. Samochód działa bardzo dobrze. Nie trzeba mocno naciskać pedału przyspieszenia. Dzisiaj wyczyściłem przepustnicę i silnik krokowy. O dziwo przepustnica ma gumową uszczelkę, a nie aluminiową. Mam tylko jedno dodatkowe pytanie, ponieważ zauważyłem, że teraz muszę mocniej naciskać pedał przy starcie jak jadę , a jeśli dam mu mniej, to byłoby jak dusił się z braku mocy. Na biegu jałowym może 2 raz zszedł sobie i wrócił jakkby delikatne zadławienie. Normalne obroty (około 650 obr / min) Czy muszę poprawić lub skalibrować czujniki TPS i APS? Jaka powinna być ich wartość napięcia? Czy podczas regulacji  czujnika TPS powinien wyłączyć złącze serwonapędu i ręcznie zamknąć przepustnicę podczas kalibracji? Najważniejsze jest dla mnie odblokowanie pełnej mocy silnika.... Załączam również link do zdjęć z testera diagnostycznego. Dodałem tam zdjęcia logów z samym zapłonem i na odpalonym silniku. Bardzo dziękuje Wam pomoc! Pozdrawiam! ;)

 

 

https://drive.google.com/drive/folders/1-9UWsf8_5ODvVL3w2sQXRcT8XCbzm-gy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile jest tych czujników? Chodzi o czujnik faz rozrządu? Gdzie go znajdę w 1.5? I najważniejsze jak go zdiagnozować? Sprawdzić rezystancję czy wartość napięcia (jeśli tak to jakie wartości, pytam bo w serwisówce nie ma o tym słowa)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...