koziolek Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Mam pytanie do Was, tych co ogarniają elektrykę Forek SG, włącznik halogenów przeciwmgielnych, załączanie halogenów jest podaniem masy na jeden przewód. Światła długie, drogowe, flara jest sterowana podaniem +12. Czy jest możliwość żeby spiąć halogeny przeciwmgielne żeby zapalały się razem z drogowymi/flarą, oczywiście z możliwością odłączenia przełącznikiem od przeciwmgielnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 9 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 (edytowane) uuu tak na szybko: dołączanie przy długich dosyć prosto, wystarczy dołozyć kolejny przekaźnik, który będzie brał: -z +12 z długich sygnał na cewke -minus na cewke z dowolnego źródła - mase do świecenia halogena (tak jak ustaliłeś) z dowolnego źródła na pin wejściowy przekaźnika dochodzi kolejne 4-5 przewodów, ja tam nie lubie mieć za dużo kabli Z kolei ,jeżeli dobrze rozumiem, czesz mieć możliwość wyłączania tych halogenów w czasie świecenia długich to już jestem za głupi- mieszam sie poprostu w tych obwodach ja osobiście dołożył bym pstrzyczek na jednym z kabli sterujących cewką przekaźnika Edytowane 9 Marca 2020 przez Matiz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 Odłączanie spokojnie ogarnę. Czy dobrze zrozumiałem że przekaźnik steruję + z długich, a wtedy przekaźnik poda masę którą przez niego puszczę zamiast plusa który jest stosowany w takich sytuacjach? Kurcze to by było super proste Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 9 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2020 @Matiz jesteś wielki.Zawsze stosowałem przekaźnik żeby podać +12 bezpośrednio z aku lub mocnego źródła, do głowy by mi nie przyszło że równie dobrze przekaźnik może zawierać do masy.JuuhuuTaptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 10 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Tak, na pinach 87, 87a, 30 może lecieć zarówno + jak i - ja też bardzo długo tego nie kumałem, jestem po gastronomiku Przekaźnik to długo była czarna magia, dopiero kumpel z roboty rozrysował mi co sie dzieje w środku na kartce i od tej pory mniej sie tego boje. Tak samo probówką z żaróweczką i miernikiem z sygnałem dzwiekowym "na przejście" można zbadać prawie całą elektryke. Przynajmniej w autach z lat 90 które, PAMIETAM, były wtedy nazywane "naszpikowane elektroniką".. heh nikt wtedy nie wiedział co nas czeka.... Ale już np. z VW mam problem, bo tam już jest CAN, moduł komfortu i inne tego typu bzdety (np auto nie WYpuszcza prądu gdy wypniesz wtyczkę) na to już jestem za głupi Powodzenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 10 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2020 Montowałem wiele przekaźników, ale zawsze tylko po to żeby odciążyć przełącznik od wysokiego amperażu. Wiele rozbierałem do naprawy, ale nigdy nie zastosowałem go do "dopinania" masy. Chwilowe zaćmienie i nie skojarzyłem faktów, że nie ma różnicy czy będzie dołączał prąd czy masę, stary już jestem Dzięki za doprowadzenie na właściwą ścieżkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się