Skocz do zawartości

Sterowanie masą.


koziolek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do Was, tych co ogarniają elektrykę B)

Forek SG, włącznik halogenów przeciwmgielnych, załączanie halogenów jest podaniem masy na jeden przewód.

Światła długie, drogowe, flara jest sterowana podaniem +12.

Czy jest możliwość żeby spiąć halogeny przeciwmgielne żeby zapalały się razem z drogowymi/flarą, oczywiście z możliwością odłączenia przełącznikiem od przeciwmgielnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu tak na szybko:

dołączanie przy długich dosyć prosto, wystarczy dołozyć kolejny przekaźnik, który będzie brał:
-z +12 z długich sygnał na cewke
-minus na cewke z dowolnego źródła
- mase do świecenia halogena (tak jak ustaliłeś) z dowolnego źródła na pin wejściowy przekaźnika

dochodzi kolejne 4-5 przewodów, ja tam nie lubie mieć za dużo kabli

Z kolei ,jeżeli dobrze rozumiem, czesz mieć możliwość wyłączania tych halogenów w czasie świecenia długich to już jestem za głupi- mieszam sie poprostu w tych obwodach :P ja osobiście dołożył bym pstrzyczek na jednym z kabli sterujących cewką przekaźnika

Edytowane przez Matiz
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączanie spokojnie ogarnę.

Czy dobrze zrozumiałem że przekaźnik steruję + z długich, a wtedy przekaźnik poda masę którą przez niego puszczę zamiast plusa który jest stosowany w takich sytuacjach?

Kurcze to by było super proste

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na pinach 87, 87a, 30 może lecieć zarówno + jak i -

ja też bardzo długo tego nie kumałem, jestem po gastronomiku :P Przekaźnik to długo była czarna magia, dopiero kumpel z roboty rozrysował mi co sie dzieje w środku na kartce i od tej pory mniej sie tego boje.
Tak samo probówką z żaróweczką i miernikiem z sygnałem dzwiekowym "na przejście" można zbadać prawie całą elektryke. Przynajmniej w autach z lat 90 które, PAMIETAM, były wtedy nazywane "naszpikowane elektroniką".. heh nikt wtedy nie wiedział co nas czeka....

Ale już np. z VW mam problem, bo tam już jest CAN, moduł komfortu i inne tego typu bzdety (np auto nie WYpuszcza prądu gdy wypniesz wtyczkę)
na to już jestem za głupi :P
Powodzenia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montowałem wiele przekaźników, ale zawsze tylko po to żeby odciążyć przełącznik od wysokiego amperażu.

Wiele rozbierałem do naprawy, ale nigdy nie zastosowałem go do "dopinania" masy.

Chwilowe zaćmienie i nie skojarzyłem faktów, że nie ma różnicy czy będzie dołączał prąd czy masę, stary już jestem:facepalm:

Dzięki za doprowadzenie na właściwą ścieżkę.:thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...