Skocz do zawartości

Oszust na OLX i Allegro Jelenia Góra FOTONIUTON Paweł Żak


arnoldpe

Rekomendowane odpowiedzi

Być może są z nami osoby fotografujące także szczerze ostrzegam ! Gość Paweł Żak jest z Jeleniej Góry pracuje w blacharnio-lakierni Ab Element na ul. Karola Marki 18D. Aktualnie jestem po wizycie u prawnika - odesłałem obiektyw z pismem wzywającym do zwrotu gotówki, ale nie liczę na sukces. Pewnie zostanę bez obiektywu i bez kasy i skończy się w sądzie - chyba, że Polica da radę. 


Kupiłem obiektyw Canon EF 24-105mm f/4 L w cenie 1300 zł. W opisie produktu było i jest wyraźnie napisane:
"... stan bardzo dobry, w pelni sprawny, gumy nie powycierane, szkla czyste. Af/IS pracuja bez zastrzezen."

https://www.olx.pl/oferta/canon-ef-2...9-IDBql0N.html

PAWEŁ ŻAK - "fotoniuton" nick z Allegro. Telefony 730019729 i 507738669
pełna oferta oszusta: https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/3X8WE/

Płacę na konto, zamawiam kuriera i dostaję pięknie zapakowaną paczkę, obiektyw owinięty w 10 cm folii bąbelkowej. Myślę super gość, otwieram a tam:

- tubus z odłamanym plastikiem w dwóch miejscach - szerokość wyłamania 35 mm i 28 mm / masakra
- szkło zewnętrzne uderzone, odprysk z zarysowaniem dookoła i liczne rysy najdłuższe 6 i 8 mm
- mocno uderzony z boku stalowy korpus (na mocne uderzenie wskazuje uszczerbienie kawałka stali)

- obiektyw nie ostrzy pewnie z uwagi na mocne uderzenie
- zacinający się zoom

W tej samej minucie zrobiłem zdjęcia i opisałem całą sytuację w wiadomości na OLX (do dzisiaj brak odpowiedzi). Kilka SMS-ów brak odpowiedzi. Kilka telefonów, niektóre odebrane z informacją, że teraz nie ma czasu, bo jest w pracy. Ostatecznie otrzymałem informację abym się bujał i rozłączone połączenie.

Najlepsze na koniec, na jego koncie na Allegro nick: fotoniuton, znajduję negatywny komentarz prowadzący do aukcji z tym samym obiektywem i dokładnie z tym samym opisem :/ Czyli już raz kogoś oszukał, ale kupującego uratowała interwencja Allegro, treść negatywa: