Skocz do zawartości

Aerodynamika Subaru


zawa

Rekomendowane odpowiedzi

Szperając w necie natrafiłem na dość stary już materiał o aerodynamice Impreza vs Evo. Oczywiście zawsze wiedziałem, że ten wielki spoiler z tyłu oprócz aspektów wizualnych, posiada też znaczącą funkcję w aerodynamice auta :).
Evo IX i Subaru STi jak wiadomo mają bardzo podobne wielkościowo tylne spoilery i nie spodziewałem się, aż takiej różnicy w docisku tylnej osi na + dla Subaru !!! Na zagranicznych forach tłumaczyli, że w dużej mierze zawdzięcza ten wynik lotce dachowej która działa w tym przypadku jak strumiennica powietrza dla tylnego spoilera.

Objaśnienia dla zdjęć
Czerwona strzałka prezentuje wzrost przy przepływie powietrza 40 m / s (około 144 km / h lub ~ 90 mph), niebieska przy 55 m / s (około 200 km / h lub 124 mph). Siła jest mierzona w Niutonach.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

airflow4.jpg

airflow3.jpg

airflow2.jpg

airflow1.jpg

A tu filmik z WRC jak Solberg urywa spoiler, a chwilke pozniej na hopie wypada z trasy

 

 

Edytowane przez zawa
  • Super! 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...