zawa Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 (edytowane) Szperając w necie natrafiłem na dość stary już materiał o aerodynamice Impreza vs Evo. Oczywiście zawsze wiedziałem, że ten wielki spoiler z tyłu oprócz aspektów wizualnych, posiada też znaczącą funkcję w aerodynamice auta . Evo IX i Subaru STi jak wiadomo mają bardzo podobne wielkościowo tylne spoilery i nie spodziewałem się, aż takiej różnicy w docisku tylnej osi na + dla Subaru !!! Na zagranicznych forach tłumaczyli, że w dużej mierze zawdzięcza ten wynik lotce dachowej która działa w tym przypadku jak strumiennica powietrza dla tylnego spoilera. Objaśnienia dla zdjęćCzerwona strzałka prezentuje wzrost przy przepływie powietrza 40 m / s (około 144 km / h lub ~ 90 mph), niebieska przy 55 m / s (około 200 km / h lub 124 mph). Siła jest mierzona w Niutonach. A tu filmik z WRC jak Solberg urywa spoiler, a chwilke pozniej na hopie wypada z trasy Edytowane 11 Lutego 2019 przez zawa 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 11 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2019 Ciekawy wątek, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się