zawa Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 (edited) Szperając w necie natrafiłem na dość stary już materiał o aerodynamice Impreza vs Evo. Oczywiście zawsze wiedziałem, że ten wielki spoiler z tyłu oprócz aspektów wizualnych, posiada też znaczącą funkcję w aerodynamice auta . Evo IX i Subaru STi jak wiadomo mają bardzo podobne wielkościowo tylne spoilery i nie spodziewałem się, aż takiej różnicy w docisku tylnej osi na + dla Subaru !!! Na zagranicznych forach tłumaczyli, że w dużej mierze zawdzięcza ten wynik lotce dachowej która działa w tym przypadku jak strumiennica powietrza dla tylnego spoilera. Objaśnienia dla zdjęćCzerwona strzałka prezentuje wzrost przy przepływie powietrza 40 m / s (około 144 km / h lub ~ 90 mph), niebieska przy 55 m / s (około 200 km / h lub 124 mph). Siła jest mierzona w Niutonach. A tu filmik z WRC jak Solberg urywa spoiler, a chwilke pozniej na hopie wypada z trasy Edited February 11, 2019 by zawa 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted February 11, 2019 Share Posted February 11, 2019 Ciekawy wątek, dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now