Jump to content

Aerodynamika Subaru


zawa
 Share

Recommended Posts

Szperając w necie natrafiłem na dość stary już materiał o aerodynamice Impreza vs Evo. Oczywiście zawsze wiedziałem, że ten wielki spoiler z tyłu oprócz aspektów wizualnych, posiada też znaczącą funkcję w aerodynamice auta :).
Evo IX i Subaru STi jak wiadomo mają bardzo podobne wielkościowo tylne spoilery i nie spodziewałem się, aż takiej różnicy w docisku tylnej osi na + dla Subaru !!! Na zagranicznych forach tłumaczyli, że w dużej mierze zawdzięcza ten wynik lotce dachowej która działa w tym przypadku jak strumiennica powietrza dla tylnego spoilera.

Objaśnienia dla zdjęć
Czerwona strzałka prezentuje wzrost przy przepływie powietrza 40 m / s (około 144 km / h lub ~ 90 mph), niebieska przy 55 m / s (około 200 km / h lub 124 mph). Siła jest mierzona w Niutonach.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

airflow4.jpg

airflow3.jpg

airflow2.jpg

airflow1.jpg

A tu filmik z WRC jak Solberg urywa spoiler, a chwilke pozniej na hopie wypada z trasy

 

 

Edited by zawa
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...