lutek34 Opublikowano 17 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2018 Będę musiał zająć się cieknącym deklem rozrządu i mam pytanie do tych co już się tym zajmowali, czy wystarczyło zdemontować same wentylatory chłodnicy żeby się dostać do dekla? I jeszcze jedno pytanie, czy przy okazji uszczelnienia dekla również wymienialiście pompę wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Domyślam się że, pacjent to Tribeca 3,6 z LPG. Jeśli nie leje się jak z wiadra, to poczekał bym do regulacji zaworów. Na wyjętym silniku będzie łatwiej. Co do pompy płynu chłodzącego zależy od przebiegu. Jeśli jest cień podejrzeń co do jej stanu, lepiej wymienić mając na uwadze czas potrzebny na ponowne rozbieranie rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Lać się nie leje, ale podpaca się na tyle że co jakiś czas kropla siłą pędu spadnie na kolektor i czuć spaleniznę. Dlatego pytam osoby które uszczelniały ten dekiel w Tribece, bo w innych modelach z tym silnikiem może być mniej miejsca. Więc jeśli po zdemontowaniu wentylatorów i osprzętu paska jest wystarczająco miejsca to chętnie bym się tym zajął, bo jak trzeba wymontować chłodnice i skraplacz to już wiąże się z demontowaniem zderzaka, to faktycznie poczekam na coś grubszego. Przy okazji oczywiście zrzucę też dekle zaworowe i sprawdzę luzy zaworowe, bo od ostatniej kontroli nalatane jest prawie 50kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Nie wiem czy to Ci coś pomoże, ale w 3.0 H6 mechanicy bez problemu wymienili rozrząd z pompą wody bez wyjmowania silnika. Na pewno wyjmowali chłodnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Godzinę temu, Oczkoo15 napisał: Na pewno wyjmowali chłodnicę Nie wiem jak w Legacy, ale w Tribece żeby wyjąć chłodnice trzeba demontować zderzak, żeby się dorwać do dwóch dolnych śrub mocujących chłodnice a tego chciałbym uniknąć, nie mówiąc już o rozszczelnieniu układu A/C. Dla przykładu jak ten ruski https://www.drive2.ru/l/466399364558881684/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Nie mam pewności, ale u mnie też zdejmowali zderzak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aoi Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Godzinę temu, lutek34 napisał: Nie wiem jak w Legacy, ale w Tribece żeby wyjąć chłodnice trzeba demontować zderzak, żeby się dorwać do dwóch dolnych śrub mocujących chłodnice a tego chciałbym uniknąć, nie mówiąc już o rozszczelnieniu układu A/C. Dla przykładu jak ten ruski https://www.drive2.ru/l/466399364558881684/ Potwierdzam, do zdjęcia chłodnicy demontuje się zderzak, ale to ok 10 min roboty, schodzi łatwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 18 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 3 godziny temu, ALVAR napisał: Potwierdzam, do zdjęcia chłodnicy demontuje się zderzak, ale to ok 10 min roboty, schodzi łatwo. ja o tym już wiem ;-) a czy tak łatwo zderzak zdemontować, w tyłek dają te mocowania zderzak-błotnik za światłami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aoi Opublikowano 18 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 (edytowane) 3 godziny temu, lutek34 napisał: ja o tym już wiem ;-) a czy tak łatwo zderzak zdemontować, w tyłek dają te mocowania zderzak-błotnik za światłami U mnie rozszczelił się plastik, które są po bokach (przy przewodach gumowych) z czarnego koloru zrobił się biały, jakby sie przegrzał, ale sprawdzałem i wszystko wporządku mam, więc nie wiem skąd ten wyciek w tym miejscu miałem i rozszczelnienie, najgorsze było to, że wtedy było to 3 dni po zakupie Tribecki :-/ Niestety podobno jak twierdzili fachowcy od chłodnic, ktorzy mi wymieniali na nową, te plastiki z boku nie są rozbieralne i trzeba było całą nową chłodnicę z plastikami Edytowane 18 Listopada 2018 przez ALVAR Błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 dziś korzystając z wolnego dnia, zabrałem się ze znajomkiem na uszczelnienie dekla. Najbardziej dało w du.... odkręcenie śrub, w połowie się obróciło gniazdo imbusa. Musieliśmy się ratować 12-to kątnym torxem, wbijając go młotkiem i to pomagało. Poskładane na nowych śrubach, nowy simering wału, przy okazji wymienione łożyska na rolkach paska wielorowkowego. Żeby się dobrać do dekla trzeba spuścić olej, płyn chłodniczy i wyciągnąć wentylatory. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się