Jump to content

Uszczelnienie pokrywy rozrządu-wyciek


lutek34
 Share

Recommended Posts

 Będę musiał zająć się cieknącym deklem rozrządu i mam pytanie do tych co już się tym zajmowali, czy wystarczyło zdemontować same wentylatory chłodnicy żeby się dostać do dekla?

I jeszcze jedno pytanie, czy przy okazji uszczelnienia dekla również wymienialiście pompę wody?

Link to comment
Share on other sites

Domyślam się że, pacjent to Tribeca 3,6 z LPG. Jeśli nie leje się jak z wiadra, to poczekał bym do regulacji zaworów. Na wyjętym silniku będzie łatwiej. Co do pompy płynu chłodzącego zależy od przebiegu. Jeśli jest cień podejrzeń co do jej stanu, lepiej wymienić mając na uwadze czas potrzebny na ponowne rozbieranie rozrządu.

 

Link to comment
Share on other sites

Lać się nie leje, ale podpaca się na tyle że co jakiś czas kropla siłą pędu spadnie na kolektor i czuć spaleniznę.  Dlatego pytam osoby które uszczelniały ten dekiel w Tribece, bo w innych modelach z tym silnikiem może być mniej miejsca. Więc jeśli po zdemontowaniu wentylatorów i osprzętu paska jest wystarczająco miejsca to chętnie bym się tym zajął, bo jak trzeba wymontować chłodnice i skraplacz to już wiąże się z demontowaniem zderzaka, to faktycznie poczekam na coś grubszego. Przy okazji oczywiście zrzucę też dekle zaworowe i sprawdzę luzy zaworowe, bo od ostatniej kontroli nalatane jest prawie 50kkm.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

Na pewno wyjmowali chłodnicę  :)

 

Nie wiem jak w Legacy, ale w Tribece żeby wyjąć chłodnice trzeba demontować zderzak, żeby się dorwać do dwóch dolnych śrub mocujących chłodnice a tego chciałbym uniknąć, nie mówiąc już o rozszczelnieniu układu A/C. Dla przykładu jak ten ruski https://www.drive2.ru/l/466399364558881684/

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, lutek34 napisał:

 

Nie wiem jak w Legacy, ale w Tribece żeby wyjąć chłodnice trzeba demontować zderzak, żeby się dorwać do dwóch dolnych śrub mocujących chłodnice a tego chciałbym uniknąć, nie mówiąc już o rozszczelnieniu układu A/C. Dla przykładu jak ten ruski https://www.drive2.ru/l/466399364558881684/

Potwierdzam, do zdjęcia chłodnicy demontuje się zderzak, ale to ok 10 min roboty,  schodzi łatwo. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ALVAR napisał:

Potwierdzam, do zdjęcia chłodnicy demontuje się zderzak, ale to ok 10 min roboty,  schodzi łatwo. 

 

ja o tym już wiem ;-) a czy tak łatwo zderzak zdemontować, w tyłek dają te mocowania zderzak-błotnik za światłami

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, lutek34 napisał:

 

ja o tym już wiem ;-) a czy tak łatwo zderzak zdemontować, w tyłek dają te mocowania zderzak-błotnik za światłami

 

 

U mnie rozszczelił się plastik,  które są po bokach (przy przewodach gumowych)  z czarnego koloru zrobił się biały, jakby sie przegrzał, ale sprawdzałem i wszystko wporządku mam, więc nie wiem skąd ten wyciek w tym miejscu miałem i rozszczelnienie,  najgorsze było to, że wtedy było to 3 dni po zakupie Tribecki :-/ Niestety podobno jak twierdzili fachowcy od chłodnic, ktorzy mi wymieniali na nową, te plastiki z boku nie są rozbieralne i trzeba było całą nową chłodnicę z plastikami

Edited by ALVAR
Błąd
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

dziś korzystając z wolnego dnia, zabrałem się ze znajomkiem na uszczelnienie dekla. Najbardziej dało w du.... odkręcenie śrub, w połowie się obróciło gniazdo imbusa. Musieliśmy się ratować 12-to kątnym torxem, wbijając go młotkiem i to pomagało. Poskładane na nowych śrubach, nowy simering wału,   przy okazji wymienione łożyska na rolkach paska wielorowkowego. Żeby się dobrać do dekla trzeba spuścić olej, płyn chłodniczy i wyciągnąć wentylatory.

67889763_2258770090907221_4274927777460781056_n.thumb.jpg.a864a75fb8fefc15f48af465d5b93623.jpg

 

68368453_537450880328016_1545237638628245504_n.thumb.jpg.cc4ca8f8488e63391eda8ca9a816da57.jpg

 

68401428_478891799556952_4494449650517934080_n.thumb.jpg.c3c4eea4a511f683af135151d9efc2d9.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...