Skocz do zawartości

Objaw- świece żarowe???


Łukasz Liwoch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po odpaleniu zimnego sbd obroty są stabilne, natomiast silnikiem rzuca dość mocno- widać po otwarciu maski, czuć to na karoserii. Czy może to być objaw spalonych, uszkodzonych świec żarowych? W Euro 4, nie ma opcji wywalonego błędu ECU. Noi czasem też puści dym biały. Miał ktoś z Was takie objawy? Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie blokuje go przy odpalaniu? Trzeba by pomierzyć prądy jakie pobierają świece żarowe. Wtedy będziesz miał wszystko czarno na białym jak się one zachowują. Świeca żarowa startuje od ok 20A i spada w miarę nagrzewania, nie do 0 oczywiście. Tylko że taka świeca nie koniecznie będzie tak dobrze grzała jak nowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych temp nie,ale przy mrozach musiałem dość długo kręcić. Teraz mam nowy akumulator 70ah, zobaczę co będzie w tą zimę. Falowania obrotów nie ma. Pewno i tak podjadę do swojego Subaru mechanika,ale pytam z ciekawości. Bo czasem na forum pisane było o zwarciu i spalonym bezpieczniku, ale chyba tak nie musi być? Przecież sprawny diesel to i z jedną dobrą świeca by odpalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem nie do końca, będzie kulał do puki wszystkie cylindry nie załapią. Ale to jest swego rodzaju katowanie. Co roku u Siebie sprawdzam listwę połączeniową świec żarowych, czyszczę i skręcam, od razu sprawdzam pobór prądu przez każdą ze świec. Nie chce mieć niespodzianek zimą. Przed czyszczeniem, 4 świece potrafią pobierać ok 40 A a po czyszczeniu prawie 70A! Warto o to zadbać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że nie. Bo to o czym piszę to tak to wygląda w Toyocie w silniku D4d. W SBD nie ma gwintów na świecach żarowych, każda ma osobną wtyczkę. Także problem czyszczenia listwy teoretycznie odpada. Można sprawdzić stan wtyczek na świece żarowe, czymś wyczyścić w środku delikatnie bo to pewnie pasowne jest. Tu jest temat https://uk.subaruownersclub.com/forums/topic/16943-diesel-outback-glow-plug-issueremoval/.

Ale w zasadzie świece można prosto sprawdzić. Bierzesz do ręki miernik uniwersalny, ustawiasz go na pomiar prądu stałego i przepinasz odpowiednio kable (Chyba że ktoś ma miernik cęgowy wtedy bez problemu pomiar trwa chwilę). I podajesz napięcie z + akumulatora na świece przez miernik. Obserwujesz prąd, powinien startować od ok 20A i spadać tak do 15A (sprawdzenie trwa parę sekund, nie grzej świecy dłużej), jeśli spada tzn że świeca nie ma zwarcia. Jest teoretycznie sprawna. Jeśli to co napisałem to dla Ciebie za dużo to oddaj to elektrykowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...