Skocz do zawartości

Pytania OBK III 2.5xt US 250KM


kvgth

Rekomendowane odpowiedzi

Mam na oku OBK z 2005 roku z najprawdopodobniej realnym przebiegiem ok. 185k km. Auto ma silnik 2.5xt w wersji US 250KM. Outbackiem jeździło mi się świetnie, o dziwo wrażenia dużo lepsze od jazdy Forkiem 2.5xt 230km. Jako, że sprawa jest bardzo pilna, pozwoliłem sobie stworzyć oddzielny temat.
1) Czy przy tym przebiegu powinienem w najbliższym czasie spodziewać się UPG lub innych większych napraw (panewki, tłoki)? Jaki jest orientacyjny koszt ich napraw? O auto chcę dbać lejąc dobry olej - czy jeszcze w jakiś sposób mogę zmniejszyć ryzyko wystąpienia wspomnianych awarii?
2) Czy ktoś wie jaki kod ma ten silnik? Czy to jest ten sam EJ255?
3) Jak wygląda kwestia dostępności części? Chciałem porównać ceny różnych podzespołów, ale ciężko jest cokolwiek znaleźć. Na przykład wszystkie amortyzatory jakie znalazłem, dostępne są dla wersji 2.0, 2.5 N/A i 3.0. Czy 2.5xt różni się pod tym względem?

Z góry dzięki za odpowiedzi, jutro muszę podjąć decyzję czy brać auto.

Edytowane przez kvgth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, gorion napisał:

Lata temu jak szukałem uturbionego Subaraka to też się tym modelem interesowałem. Ochłodziły mnie jednak historie z napraw tej jednostki. Niby 2.5xt ale bylo opisanych kilka przypadków, niestety nie pamietam już szczegółów, że przy poważniejszych naprawach tych silników były jakieś niuanse które generowały bardzo duże problemy - niech mnie ktoś poprawi albo może znajdzie linki. Jeśli jednak optymistycznie podchodzimy do zakupu to bardzo fajne i unikalne auto!

Gdyby komuś udało się znaleźć to byłbym wdzięczny, swoje przeszukałem na forum i nic nie znalazłem :( A autem jeździło się naprawdę świetnie, boję się tylko właśnie o te awarie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, późno było i przeczytałem szybko tylko podsumowanie z turbo. Trochę kiepsko, bo wrażenia z jazdy super, ale średnio podoba mi się ściąganie gratów z US. Czy poza silnikiem też były różnice (np. zawias)? 

P.S. Właściciel mówił, że wszystkie części jakie do tej pory wymieniał (np. rozrząd) kupował do zwykłego 230-konnego XT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawias zdaje sie był bez SLS i bardziej miękki, blachy, zderzaki inne, a silnik jak to 2,5t trzeba sie liczyć z UPG a reszta raczej o ile sie nie ma totalnego niefarta powinna dać rade. A no i oleju lubi łyknąć ;)

Jeśli masz wątpliwości pogadaj z użytkownikiem house1 lub farmer a najlepiej umów się do nich na przetrzepanie auta i będzie Pan zadowolony.

Edytowane przez Basmanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Basmanek napisał:

Zawias zdaje sie był bez SLS i bardziej miękki, blachy, zderzaki inne, a silnik jak to 2,5t trzeba sie liczyć z UPG a reszta raczej o ile sie nie ma totalnego niefarta powinna dać rade. A no i oleju lubi łyknąć ;)

Jeśli masz wątpliwości pogadaj z użytkownikiem house1 lub farmer a najlepiej umów się do nich na przetrzepanie auta i będzie Pan zadowolony.

W Korneckim powiedziano mi, że zawias itp. są te same co inne 2.5xt, blok silnika też ten sam tylko inny osprzęt - wiec może nie byłoby tragedii. 

Inna blacha i zderzaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Oczkoo15 napisał:

Niestety większość części blacharskich mimo, że wygląda tak samo, to nie pasuje :o

Kurde nie chce mi się wierzyć, jaki jest sens robienia elementów, które trochę się różnią? Czy w takim razie klocków hamulcowych, tarcz i innych pierdół  tez nie kupię takich samych?

Edytowane przez kvgth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ok. Wiadomo jak z częściami typu klocki, tarcze, amortyzatory?

I żebym miał pewność - wydawało mi się, ze 2.5xt 230km też jest robione w US. Cz między tymi wersjami są takie różnice, bo o to mi chodziło?

Edytowane przez kvgth
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, przy okazji udało się też znaleźć sporo informacji tutaj: http://www.cars101.com/subaru/outback/outback2005.html

2.5L Turbo, 250hp with active valve control (premium fuel required) - czy lanie 95 wystarczy? Co gdybym chciał kiedyś jeździć na LPG?
VTD all wheel drive  - z tego co przeczytałem napęd działa w stosunku 45/55 przód/tył, jak różni się to w stosunku do innych Outbacków?

Momo SportShift steering wheel, transmission controls - zwróciłem uwagę na + i - po obydwu stronach kierownicy, ale tak jak właściciel nie wiedziałem do czego służy :) Czy tym można zmieniać biegi? W trybie D przynajmniej nic się nie działo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kvgth napisał:

czy lanie 95 wystarczy? Co gdybym chciał kiedyś jeździć na LPG?

95 wystarczy, choć ja tankuję 98. 

Do LPG się pewnie nadaje, ale musisz sobie obliczyć, czy będzie Ci się to opłacało;)

28 minut temu, kvgth napisał:

z tego co przeczytałem napęd działa w stosunku 45/55 przód/tył, jak różni się to w stosunku do innych Outbacków?

Wiem tyle, że Outback H6 też ma 45/55

 

29 minut temu, kvgth napisał:

 

 

30 minut temu, kvgth napisał:

Momo SportShift steering wheel, transmission controls - zwróciłem uwagę na + i - po obydwu stronach kierownicy, ale tak jak właściciel nie wiedziałem do czego służy :) Czy tym można zmieniać biegi? W trybie D przynajmniej nic się nie działo ;)

Tak, to służy do zmiany biegów. Możliwe, że działa tylko w trybie Sport:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Oczkoo15 napisał:

95 wystarczy, choć ja tankuję 98. 

Do LPG się pewnie nadaje, ale musisz sobie obliczyć, czy będzie Ci się to opłacało;)

Wiem tyle, że Outback H6 też ma 45/55

 

 

 

Tak, to służy do zmiany biegów. Możliwe, że działa tylko w trybie Sport:D

To przyjemna niespodzianka :D Obadam w takim razie czy wszystko działa :) 

 

Co do LPG to rozumiem, że masz na myśli koszt regulacji zaworów? Przyjąłem sobie przy takiej kalkulacji koszt regulacji 2 tys. zł / 50kkm.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...