Jump to content

Cewka 22435AA000 Hitachi


Jaworzak
 Share

Recommended Posts

Dzień Dobry Cześć i Czołem. Od lutego tego roku mam legacy lV 2.0b sohc 138 km,dzieki wam i forum wiem już sporo,pierwszy mały serwis zrobiony oleje, reg.zaworów, kable, swiece ,płyn i troche części dzięki wam wiedziałem co gdzie i kiedy.

Chce wymienić cewke jak w tytule wiec szukam po numeże,nie ma, po marce auta są, wizualnie identyczne cenowo rewelacja lecz numer części nie zgodny, i pytanie do was czy moge założyć cewke od  l ,ll lub lll i będzie to fukać?

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Jaworzak napisał:

"...pytanie do was czy moge założyć cewke od  l ,ll lub lll i będzie to fukać?"

Nie będzie.

Podaj VIN na PW.

Podam Ci zamienniki.

Popracuj nad ortografią i interpunkcją...

 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Jaworzak napisał:

Poszło PW.

Z VIN wychodzi, że powinna tam być 22435AA020.

Szukaj 22435AA000 lub nowszej 22435AA020.

Jesteś pewien, że to cewka jest uszkodzona?

Link to comment
Share on other sites

Byłem u gazowników myślałem że dostaje za dużą dawke i z tego powodu szarpie i strzela w wydech,z ich kompa wynikało że jest wypadanie zapłonu i pojawia się na rozgrzanym silniku najpierw sporadycznie puźniej nawet przy ruszaniu ,na gazie. W poniedziałek robiłem trase ponad 500 kilometrów w trakcie wyczułem kilka szarpnięć przy przyspieszaniu i w trakcie jazdy,do tego wyskoczył błąd P0420

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, Jaworzak napisał:

Byłem u gazowników myślałem że dostaje za dużą dawke i z tego powodu szarpie i strzela w wydech,z ich kompa wynikało że jest wypadanie zapłonu i pojawia się na rozgrzanym silniku najpierw sporadycznie puźniej nawet przy ruszaniu ,na gazie. W poniedziałek robiłem trase ponad 500 kilometrów w trakcie wyczułem kilka szarpnięć przy przyspieszaniu i w trakcie jazdy,do tego wyskoczył błąd P0420

Powoli.

Kto robił regulację zaworów?

Masz stare kable WN?

Masz stare świece?

Jakie świece założyłeś?

Czy problemy zaczęły się po, czy przed czynnościami obsługowo-serwisowymi?

Wypadanie zapłonów jest jedynie na zasilaniu LPG?

Czy gazownik robił test na NoPb (zakręcił zawór w butli, wyjeździł LPG z przewodów, przełączył na NoPb)?

Jeżeli wypadanie zapłonów pojawiało się jedynie na rozgrzanym silniku (czyli po przełączeniu na LPG), to ewidentnie jest coś nie tak z zasilaniem LPG.

Test na zakręconym zaworze w butli możesz zrobić samodzielnie.

Czy oprócz P0420 wyskoczyły jakieś inne błędy sugerujące wypadanie zapłonów (P0300 P0301 P0302 P0303 P0304) spowodowane cewką, przewodami lub świecami?

Zacznij od wyeliminowania P0420 za pomocą "emulatora sondy lambda"

http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-wyprzedaz-magazynu-i7360372865.html

 

Link to comment
Share on other sites

Czytam swoją wypowiedz i faktycznie mało konkretnie.

Regulacka zaworów mechanik.

Kable WN NGK

Świece irydowe NGK

Wymiana i regulacja była jakieś 5tyś kilometrów temu problem zaczoł się jakieś 600 kilometrów wstecz pod koniec zeszłego tygodnia.

Czynności kturą opisujesz gazownik nie przeprowadzał

MNie odpowiedziałem na jedno pytanie,na gazie nie da się jechać,od momentu wystąpienia obiawów jeżdże na Pb95,ostatnią trase zrobiłem na benzynie i w trakcie tej trasy zaczeły się delikatne szarpnięcia,mając w głowie sugestie gazownika przypisuje te objawy cewce.

WOJO wiec jakie ruchy mam wykonać?

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Jaworzak napisał:

Czytam swoją wypowiedz i faktycznie mało konkretnie.

Regulacka zaworów mechanik.

Kable WN NGK

Świece irydowe NGK

Wymiana i regulacja była jakieś 5tyś kilometrów temu problem zaczoł się jakieś 600 kilometrów wstecz pod koniec zeszłego tygodnia.

Czynności kturą opisujesz gazownik nie przeprowadzał

MNie odpowiedziałem na jedno pytanie,na gazie nie da się jechać,od momentu wystąpienia obiawów jeżdże na Pb95,ostatnią trase zrobiłem na benzynie i w trakcie tej trasy zaczeły się delikatne szarpnięcia,mając w głowie sugestie gazownika przypisuje te objawy cewce.

WOJO wiec jakie ruchy mam wykonać?

Pierwszą czynność do wykonania już Ci podałem. Wkręcić między drugą sondę lambda i rurę wydechową tulejkę, co zapobiegnie pojawianiu się P0420.

Potem zakręcenie zaworu gazu w butli. Skoro i tak jeździsz na NoPb... :D

Czy filtr powietrza także został wymieniony?

Jeżeli objawy ustąpią to szukałbym przyczyny w gazowniku i jego umiejętnościach regulacji/diagnozy instalacji LPG.

Może być też tak, że któryś z nowo założonych elementów przestał działać poprawnie (kable NGK, świece).

Cewka w SOHC naprawdę ma długą żywotność.

Sprawdź w prosty sposób, czy nie masz przebicia na którymś z kabli WN.

To są czynności, które wykonasz samodzielnie, co zawęzi poszukiwania.

A jak koniecznie chcesz w ciemno bawić się w wymianę, to tutaj masz elementy, które powinny Cię zainteresować:

http://allegro.pl/subaru-legacy-iv-2-0-b-cewka-zaplonowa-przewody-i7182194944.html
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-subaru-legacy-iv-2-0-16v-i7375678210.html

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sprawa ma się tak,po sprawdzeniu kabli i świec poszłem w ciemno:) ...okazało się że jednak cewka. Ciekawe było to że cewka która była zamontowana na silniku miała oznaczenie cylindrów 1 , 2 (tak to zinterpretowałem nie wiem czy właściwie) od grodzi silnika,ta którą kupiłem założyłem oznaczeniem w kierunku przedniego pasa,tak wskazywały trzy wsporniki na cewce. Obie te cewki otwory montażowe z wspornikami mają identyczne w stosunku do oznaczenia 1. 2. Ale po odwruceniu tej pierwszej silnik nie odpalił,ja tego nie kumam,puki co jest dobrze pomijając fakt ruszania lub cofania tym autem często gaśnie,jeszcze nie sprawdziłem zaworów mam nadzieje że to jest przyczyną:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...