Niestety nie masz racji przynajmniej jeśli chodzi o silniki benzynowe. Alternator w OBK MY10 daje 110A a z silnikiem 3,6 130A tak przynajmniej podaje instrukcja obsługi.
Co do diesla podjadę do Łomianek i sprawdzę jaką baterię wkładają fabrycznie do MY10 a jeśli będą mieli instrukcję sprawdzę jaki montują alternator.
Jesli chodzi o niedoładowanie akumulatora odniosę się do tego później ,bo to dłuższy temat do wyjaśnienia.
-- 11 sty 2011, o 23:30 --
Dzwoniłem dziś do SIP i dowiedziałem się że w OBK MY10 2.0 diesel zwiększono alternator ze 110A do 170A ! Tak przynajmniej podaje instrukcja serwisowa, poza tym zakładają już tylko 130A nawet do 2.0 wolnossaka w MY10 - tak więc chylę nisko czoła przed światłym umysłem 8)
Jeśli chodzi o akumulator to sprawdzę empirycznie jak podjadę do salonu i dam znać co jest teraz montowane.
Co do niedoładowania mojego Bannera 80Ah 640A to wiadomo, że zależy ono od długości pokonywanych tras i racjonalnego używania prądożernej elektroniki. Jeżdżąc na krótkich trasach, stojąc w korkach i często uruchamiając silnik nawet akumulator o małej pojemności będzie ciągle niedoładowany.
Poza tym prąd rozruchu 640A oferowany przez Banner'a pozwala na większy komfort uruchomienia silnika - szczególnie diesla - niż fabryczny Panasonic 95D26L
Dzięki Tobie będę reklamował ten akumulator żeby po roku się na mnie nie wypięli i powiedzieli że źle użytkowałem, chyba że zamienią na mniejszy...albo wymienią alternator na 170A - oczywiście w ramach gwarancji
pozdrawiam - kowalunio