Jaco46VR Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 mam pytanko ostatnio wykrecilem z kumplem pompe i przy pompie byla taka czarna kostka z kablami plus i minus do czego ta kostka sluzy? mialem problemy z pompa i zdecydowalismy sie wykrecic ta koste subaru odpali i jezdzi wczesniej byly problemy bo pompa raz trybila raz nie czy ta kosta mogla miec na to wplyw?ponizej zamieszczam zdjecia szukalem w sieci na allegro gdzie sie dalo podobnych pomp z ta kostka i nigdzie nie bylo wszystko bez tej czarnej kostki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 6 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2012 Prawdopodobnie jest to kondensator który zapobiega iskrzeniu na komutatorze w silniku pompy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 Prawdopodobnie jest to kondensator który zapobiega iskrzeniu na komutatorze w silniku pompy toś kolegę pocieszył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 8 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 Prawdopodobnie jest to kondensator który zapobiega iskrzeniu na komutatorze w silniku pompy toś kolegę pocieszył czemu?? wykrecilem ta czarna kostke i jest wszystko ok pali pompuje paliwo i jezdzi wczesniej mialo jakies problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 8 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2012 To tylko zabezpieczenie. Pompa cały czas pracuje w paliwie, tzn paliwo przepływa przez silnik. Nie ma wiec tam powietrza potrzebnego do zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek790 Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 To tylko zabezpieczenie. Pompa cały czas pracuje w paliwie, tzn paliwo przepływa przez silnik. Nie ma wiec tam powietrza potrzebnego do zapłonu. a nie ma ryzyka jak będzie rezerwa lub autko złapie przechył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 9 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2012 Zawsze jest jakieś tam ryzyko ale żeby mieszanka paliwowo-powietrzna była łatwopalny musi mieć odpowiednia proporcje. Za bogata i za uboga się ciężko zapala. Poza tym ilość powietrza jaką pomieści pompa nie wystarczy na jakieś straszne boom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dancio00 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 To jest kondensator, lecz nie przeciw iskrzeniu a najprawdopodobniej przeciw zakłóceniowy żeby np. w radyjku nie świszczało, ja w starej pompie miałem w drugiej którą kupiłem nie mam i oryginalnie nie było i nic dziwnego sie nie dzieje aczkolwiek przez niego na pewno pompa ci nie świruje jak raz działa a raz nie to szykuj się na wymianę, nie kupuj tylko na allegro " pasującej" do subaru za 90 zł bo nie bedzie pasowało, ja tak zrobiłem i musiałem zmieniać bo nie wydalała i auto mi przerywało przy mocniejszym dociśnięciu. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaco46VR Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 ogolnie to chyba mam wstawiona taka pompe z allegro zwykla uniwersalna a gdzie moge znalesc jakas orginalna nowa i nie droga ?? orienrujesz sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dancio00 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Szukałe oryginału nowego i nigdzie nie znalazłem chyba jedynie serwis,kupiłem oryginalną używaną na allegro za 120 zł kompletną z pływakiem itd. na razie daje rade. Jak mi teraz padnie (oby nie) wezmę taką http://www.topendpower.pl/p/pl/gss-342i ... 01%3E.html pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Dziwne jest, że właśnie w jednej pompie trafił się ten pseudo kondensator. Podchodząc do sprawy inaczej, wg. mnie liczy się ciśnienie jakie daje pompa i nie ważne czy jest ona dedykowana do konkretnego samochodu. Pompa jak przewód elektryczny - ma posiadać swoje parametry i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dancio00 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 dobrze gadasz, ale do tego fajnie by było jakby jeszcze pasowała do uchwytu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubBlackbird Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Co racja to racje, ale w sytuacji "podbramkowej" Polak dopasuje prawie wszystko. Wracając do sprawy pompy. Jak wiadomo w układzie jest regulator ciśnienia i pytanie. Na jakiej zasadzie on działa? bo wstawiając pompę, która daje 6,5bara (tak jak jest w opisie walbro) spowoduje się większą dawkę wtryskiwanego paliwa przez wtryskiwacz. Jeżeli więcej paliwa to i więcej powietrza. Jak ta sprawa zostanie uregulowana? czyżby trzeba było zdać się tylko na sondę lambda? Czy w grę wchodzi zmiana ustawień ECU? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Pompa ma za zadanie dostarczyć paliwo do listwy i żeby zawsze tam było o przepływie większym niż potrzebuje auto. Paliwo cały czas cyrkuluje z baku do listwy i z powrotem. Regulator jest na końcu listw wtryskowych i po prostu otwiera przelew z powrotem do baku jak paliwo osiągnie wymagane ciśnienie. Jeśli pompa będzie za słaba to nie da rady otworzyć regulatora na końcu listwy i ciśnienie wtrysku będzie niższe niż wymagane w danej chwili. Jeśli pompa będzie za mocna to po prostu więcej paliwa przepompuje z powrotem do baku. Na pewno nie zaszkodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się